Zwarte 203 wrote:Als je smorgens een uur van te voren bij de RDW bent, ben je meestal als eerste, dus dat is het overwegen waard.
ik moet eerst de tank volgooien, dan naar de dealer de koplampen netjes afstellen, dus zal ik niet vroeg in Almelo zijn, dat is nog een aardig ritje.
Wachten maakt me niets uit, de parkeerplaats staat
vol met mooie auto's
De dames van de RDW administratie zijn erg vriendelijk en snel, keuring gaat ook vlot, de douane-beambten liggen met de hakken op het buro...
Ik hoef geen BPM te betalen, maar moet me daar wel melden. Ik zal maar een boek meenemen...
.
Vanmorgen eerst de einddempers aangepast, de aansluitpijp met 35 mm verlengd.
Dat was een flinke klus, want de originele (brede) sleuven moesten DICHT. Daarbij komt de las onvermijdelijk ook aan de binnenkant v.d. buis,
en dan past het niet meer. Dus vijlen, vijlen, vijlen...
Het lassen van de verlengpijpjes ging wonderwel erg goed. Wel weer stagnatie doordat m'n MIG weer problemen had... dan ben je zo een half uur verder.
om 12.15 uur hingen beide einddempers er weer onder. 8)
Daarna de grote krik gepakt, en de 604 weer op 4 wielen gezet !
Alle houtblokken, bokjes, het grote zeil, de autohoes, WEG er mee ! Dat gaf een super-gevoel !
en dan begint het wat te regenen..

Mooie gelegenheid om alle stof eens van de 604 te wassen..
Portieren links weer afgebouwd, alle onderdelen e.d. uit het interieur, stofzuigen, nieuwe matten er in.
Dashboarddelen links weer gemonteerd. De hoofdsteunhoesjes waren gewassen, hangen nog te drogen.
oh ja, die claxon, die moet het ook doen... de accu en accubak er uit, de claxons krijgen massa via de steuntjes waar ze aan hangen,
daar zal het wel aan liggen, toch? Extra massadraad aan de claxons gemaakt en de fastons schoongevijld, kabelschoentjes en fastons ingespoten met K60.
Alles weer gemonteerd. Tuu. en daarna niets.

. Wat nu? De dashboardpanelen maar weer los.... die zaten er nét weer in...
en de schakelaar gedemonteerd, schoongemaakt. De functie getest, is O.K. . Waar ligt het dán aan? Er zit geen stekkerverbinding tussen,
de kabelboom loopt via de rechterkant voorlangs naar linksvoor, geen beschadiging....
Dan de accu en accubak er maar wéér uit. Kabelschoentje van de voedingsdraad vernieuwd. Test : TUUUUUUTt ! heh-heh !
Meteen een extra draad er aan gescotched voor voeding van het relais van de luchthoorn, die er later nog inkomt.
Ook de ruitewisserarmen + nieuwe wissers gemonteerd.
Vanavond: starten en lopen. Een paar meter vooruit en achteruit gereden remt als een anker.
Morgen de tank iets bijvullen met jerry-can en een stuk rijden in de straat.
Almelo: ik kom er aan!
een stoplicht springt op rood, een stoplicht springt op groen, in Almelo is altijd wat te doen (c) Herman Finkers
nau.... donderdag in ELK geval
grt, Harrie