604 GTI 1984 project Harrie

Voor de Peugeot 504 en 604
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

chr. wrote:Hé badmeester :mrgreen: .
een echte allrounder, thuis van alle markten
Wat je telefonisch had besproken van de week heb je gelukkig
kunnen uitvoeren, geweldig voor je Harrie. :wink: .
ik was mijn zwemvliezen vergeten... :evil: :mrgreen:
foto toegevoegd in vorige post, had ik vergeten te uploaden.. ik dacht..heej.ik had toch,.. :roll:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Koffiemolen wrote:Mooie klus Harrie! Ja, het weer was verschrikkelijk!
Maar dat stuurhuis viel dus mee! Slim gedaan. En die keerringen kon je zo nog bestellen dus? Lijkt zelfde soort stuurhuis als ik heb. die lekt nu niet meer dankzij Leacklock, maar wellichtr en optie t.z.t. zo'n setje te bestellen. Bij mij is alles schoon en gangbaar, dus deze klus ook vrij snel gebeurd.
vanmorgen was het hier prachtig weer, dus het stuurhuis weer gemonteerd nadat ik de traverse ook in de Owatrol had gezet.
vanmiddag 13.30 een flinke onweersbui, later nog een bui, maar ik kon lekker verder onder m'n zeiltje :mrgreen:

Image

ATF bijgevuld, stuur enkele malen links-rechts gedraaid, ATF bijgevuld en de motor gestart :-)
Wederom rustig links-rechts draaien om zo het circuit perfect te ontluchten.
En het resultaat: operatie geslaagd: geen lekkage meer ! 8)
Daarna toch maar even het beetje roest in de tunnel boven de versnellingsbak ontroest en in de zink gezet.
De aansluitingen van voorpijpen op de tussendemper lekten minimaal, ook even dicht gemaakt.
Daarna de 604 weer op z'n voorpootjes gezet en was de achterzijde weer aan de beurt.
De remklauwen krijgen de nodige aandacht en ik moet de rechter-handremkabel repareren.
Daarvoor doe ik links ook een krimpkous om het uiteinde v.d. kabel, zodat beide zijdes hetzelfde ogen.

Image
nog te doen:
- achterremmen en handremkabels
- achterste uitlaatdempers de- en mont, stukje pijp er bij aan lassen, anders krijg ik de uitlaat niet gasdicht.
- brug maken tussen beide einddempers zodat deze niet meer torderen en die spanning op de tussenpijpen en middendemper afgeven.
- schuifdak: roest bij de klemmetjes en roest in de bak bestrijden en behandelen.
- zekeringkast en verlichting
- voorruit afkitten
- portieren behandelen en afbouwen.

- eendagskenteken en RDW-keuring met APK aanvragen, ik wil komende week naar de RDW KEURING :D 8)

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Marinus wrote:@Harrie, dat moet lukken voor de 11e september op deze manier :!:
Het wordt een mooie voiture. Succes met de laatste loodjes.
dank je Marinus, ja, ik zag het even wat somberder in, maar het is nu weer te overzien.
interieur schooonmaken e.d. kan ook ná de keuring.
Koffiemolen wrote:Mooie klus Harrie! Ja, het weer was verschrikkelijk!
Maar dat stuurhuis viel dus mee! Slim gedaan. En die keerringen kon je zo nog bestellen dus? Lijkt zelfde soort stuurhuis als ik heb. die lekt nu niet meer dankzij Leacklock, maar wellichtr en optie t.z.t. zo'n setje te bestellen. Bij mij is alles schoon en ganbaar, dus deze klus ook vrij snel gebeurd.
ik heb het even opgezocht, Bas:
voor 505 is hetzelfde setje toepasbaar 4047-03. kost +/- 22 euro.
nu het nog leverbaar is, zou ik eenieder met een 504 |->2.83, 505 of 604 aanraden, zo'n set op voorraad te nemen.
Ik ga er in elk geval een aantal bestellen voor het PCN-magazijn.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Koffiemolen wrote:Dank Harrie! Bij Peugeot te bestellen ?
ja, ik heb het bij mijn dealer besteld.
ik heb mijn vorige bericht nog even aangepast, geldt óók voor 504 vanaf febr. '83 8-)
allemaal hetzelfde dus.
dit revisieset is dus alleen voor het regelhuis, niet voor de werkcylinder.
het bevat 2 keerringen, 2 seeger-ringen en een pocket wit vet.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

marcel p wrote:Hallo Harrie,

Even reageren op jouw stuurhuisreparatie:
Dit zou ook op de 504 moeten passen,maar op microfiche zie ik dat dit setje alleen voor na 2-83 is? Voor overige types kun je alleen een compleet rondselhuis krijgen? Kijk hierbij op een fiche tot mod.80.
Neem aan dat jij alleen lekkage bij de bovenste keerring had? Bij mijn 504 liep het stuurhuis vol. Je hebt dan set 404704 nodig. Deze was enige jaren geleden niet verkrijgbaar. Heb toen het gehele huis bij een gespecialiseerd bedrijf laten reviseren. Deze heeft toen speciaal nieuwe o-ringen gemaakt. Eeen duur grapje,maar het is nu wel goed.
Mogelijk zie ik op de microfiche iets over het hoofd.

Over je 604: Ziet er erg goed uit,de keuring zal een formaliteit zijn...
er staat inderdaad |-> 2.83 ; bij de oudere 504's met stuurbekrachtiging moet het gehele huis vervangen worden.
------------------------------------------------------------------------------
de zekeringkast is weer in orde, contactjes gevijld, enkele zekeringen vernieuwd, en alle contactjes met wattestaafje met K60 aangestipt.
en daarna branden óók de koplampen en verstralers weer! :D
De claxon moest even loskomen ( is altijd na lange stilstand ) en met de 4e keer deed die het ook.
Linker achterlichtunit schoongemaakt, zowel glas als behuizing en reflectors, en alle lampjes vernieuwd.
De rechter had ik destijds al gedaan en de linkse zou ik dan meteen doen, maar dat is er toen bij-in-geschoten..
De verlichting is nu 98% gereed, stadslicht LV krijgt geen spanning, stekkerblokje heeft aandacht nodig,... dan zal de accu er
misschien even voor uit moeten. En de achteruit-rijlichten branden niet, dus moet ik de voorzijde nog eens opkrikken om bij de schakelaar in de bak te kunnen.
De linker remklauw achter is ook weer gereed. De krimpkous over de handremkabel schuiven was lastig.
Daarvoor moest het harmonica-rubbertje er tijdelijk af. De stalen ring heb ik met een ijzerdraadje door de krimpkous getrokken.
Op de website v.d. RDW de keuring aangevraagd, ik wacht op bericht. Werkt mooi op die website, alles invullen, voorkeur etc., :D
Ik heb voorkeur gegeven aan a.s. donderdag en station Almelo. De klok is nu begonnen met aftellen.... :oops:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

mars306 wrote:
Harrie wrote:Ik heb voorkeur gegeven aan a.s. donderdag en station Almelo. De klok is nu begonnen met aftellen.... :oops:
grt, Harrie
Aankomende week gelukkig heel wat droger weer om naar Almelo te rijden Harrie!
Neem je nog wat gereedschap mee, mocht er evt. nog iets zijn tijdens de keuring, kun je het vaak snel nog ff maken?

Je hebt nog geluk gehad met het weer, ik was vrijdag nog ff op kantoor en op de terugweg naar huis, waren ze net de N18 aan het dichtzetten ivm wateroverlast in Lichtenvoorde.
Camping Marveld had ook natte voetjes.
Bij een collega van mij de kelder volgelopen in Groenlo, lekker allemaal.
Succes Harrie met de keuring !!
NEE, ik neem géén gereedschap mee :mrgreen:
ik weet dat straks alles 99,9 % goed is. Bij invoer alleen doet de RDW géén technisch onderzoek, alleen chassisnummer
en hyper-controle of er niet gejat, omgekat, etc.,. is. Ik heb mét APK aangevraagd, dan kijken ze wel e.e.a. qua techniek e.d. na.
En als eenmaal de voorruit afgekit is, en het schuifdak in orde, mag de 604 gerust nat worden.
grt, Harrie
marcel p wrote:Hopelijk verloopt de keuring soepel en heb je snel een kenteken.
dank je. ;)
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

ton wrote:Nu is het helemaal niet spannend meer Harrie, of de 604 wel of niet door de keuring komt :wink:

Nee hoor, je hebt een geweldige klus geklaard en haar precies op tijd rijklaar voor het jubileum-evenement, hulde :lol: :lol: :lol:
Wordt het toch nog spannend..? Vanavond heb ik bericht gekregen van de RDW, per email.....: men kan deze week géén afspraak meer plannen...
ik mag wel zonder afspraak langs komen, opstellen in rijen van 3 zeg maar :D
Dat heb ik met de 306 cabriolet ook gedaan, dus heb ik RDW geantwoord en gevraagd het eendagskenteken op donderdag te zetten.
.
vandaag weer flink opgeschoten:
- de einddempers gedemonteerd voor wijziging
- handremkabel rechts gerepareerd, de kunststof buitenmantel was een beetje afgebladderd. Dan kijk je op de stalen buitenkabel,
en dat "mag nie' ".. met PU-ruitenkit gerepareerd, na droging met mesje bijgesneden en een met krimpkous overtrokken:

Image

het harmonica rubbertje van de rechter kant scheurde op 2 plaatsen.. :cry: met speciale lijm weer gerepareerd.
Links had ik ook een krimpkous over de handremkabel gemaakt, zo zijn beide zijdes hetzelfde.

Image

de achterremmen nogmaals ontlucht, het rempedaal voelt nu aan als een rotsblok..

Image

achter een kentekenplaathouder gemonteerd, voorzien van onderschrift: " PEUGEOT CLUB NEDERLAND http://WWW.PCN.NL " en
een oude kentekenplaat van de 104SL, zodat ik het eendagskenteken er gemakkelijk op kan maken.

Image

Voor ook een kentekenplaathouder gemonteerd met memorabele plaat..
En een mooie bak licht :mrgreen:
Stadslicht links werkte niet.. stekkerverbinding behandeld, maar nog geen stadslicht.
Er stond geen spanning op de aanvoerdraad.. Rechts gekeken: ik pakte de 2 draden beet: knak, die braken zo af, uit de stekker.
Daarvan is 1 draad voeding en de andere? die gaat naar links :D
Het stekkerblok rechts was bagger, dus er tussenuit en alles met scotch-locks verbonden.
De achteruitrij-schakelaar in de versnellingsbak had groene aansluitingen, dus ook vijlen, schuren en K60 er aan,
en 2 nieuwe kabelschoentjes. En daarna functioneerde ook dat weer. 8)
Gisteren deed de claxon het... vandaag niets meer, zelfs niet na even kloppen met een hamertje.
.
nog veel te doen, morgen verder. grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Zwarte 203 wrote:Als je smorgens een uur van te voren bij de RDW bent, ben je meestal als eerste, dus dat is het overwegen waard.
ik moet eerst de tank volgooien, dan naar de dealer de koplampen netjes afstellen, dus zal ik niet vroeg in Almelo zijn, dat is nog een aardig ritje.
Wachten maakt me niets uit, de parkeerplaats staat vol met mooie auto's :mrgreen:
De dames van de RDW administratie zijn erg vriendelijk en snel, keuring gaat ook vlot, de douane-beambten liggen met de hakken op het buro... :roll:
Ik hoef geen BPM te betalen, maar moet me daar wel melden. Ik zal maar een boek meenemen... :roll: :cry:
.
Vanmorgen eerst de einddempers aangepast, de aansluitpijp met 35 mm verlengd.
Dat was een flinke klus, want de originele (brede) sleuven moesten DICHT. Daarbij komt de las onvermijdelijk ook aan de binnenkant v.d. buis,
en dan past het niet meer. Dus vijlen, vijlen, vijlen... :roll:
Het lassen van de verlengpijpjes ging wonderwel erg goed. Wel weer stagnatie doordat m'n MIG weer problemen had... dan ben je zo een half uur verder.
om 12.15 uur hingen beide einddempers er weer onder. 8)

Image

Daarna de grote krik gepakt, en de 604 weer op 4 wielen gezet !
Alle houtblokken, bokjes, het grote zeil, de autohoes, WEG er mee ! Dat gaf een super-gevoel !
en dan begint het wat te regenen.. :-| Mooie gelegenheid om alle stof eens van de 604 te wassen.. :D
Portieren links weer afgebouwd, alle onderdelen e.d. uit het interieur, stofzuigen, nieuwe matten er in.
Dashboarddelen links weer gemonteerd. De hoofdsteunhoesjes waren gewassen, hangen nog te drogen.
oh ja, die claxon, die moet het ook doen... de accu en accubak er uit, de claxons krijgen massa via de steuntjes waar ze aan hangen,
daar zal het wel aan liggen, toch? Extra massadraad aan de claxons gemaakt en de fastons schoongevijld, kabelschoentjes en fastons ingespoten met K60.
Alles weer gemonteerd. Tuu. en daarna niets. :evil: . Wat nu? De dashboardpanelen maar weer los.... die zaten er nét weer in...
en de schakelaar gedemonteerd, schoongemaakt. De functie getest, is O.K. . Waar ligt het dán aan? Er zit geen stekkerverbinding tussen,
de kabelboom loopt via de rechterkant voorlangs naar linksvoor, geen beschadiging....
Dan de accu en accubak er maar wéér uit. Kabelschoentje van de voedingsdraad vernieuwd. Test : TUUUUUUTt ! heh-heh !
Meteen een extra draad er aan gescotched voor voeding van het relais van de luchthoorn, die er later nog inkomt.
Ook de ruitewisserarmen + nieuwe wissers gemonteerd.
Vanavond: starten en lopen. Een paar meter vooruit en achteruit gereden remt als een anker. :D
Morgen de tank iets bijvullen met jerry-can en een stuk rijden in de straat.
Almelo: ik kom er aan! een stoplicht springt op rood, een stoplicht springt op groen, in Almelo is altijd wat te doen (c) Herman Finkers
nau.... donderdag in ELK geval :mrgreen:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Remco504coupé wrote:Chapeau Harrie, dat heb je toch wel snel voor elkaar...
Je hebt me razendsnel ingehaald.
Doet me denken aan de wet van de remmende voorsprong, of de inhalende achterstand van jouw kant gezien..
Ik heb nu vrij tot zaterdag en het zonnetje schijnt...ga me ook maar weer eens vuil maken..
Zal wel goed komen donderdag, als je nadien nog tijd over hebt..ritje Venray?
Ik heb hier nog wel een extra overal :mrgreen:
En broodjes en koffie en melk en optimel en een (malt)biertje en een bordje rijst of piepertjes en een kippepootje of schnitzel maar ook een bouwlamp toastjes en een wijntje en een extra matras en slaapzak :mrgreen: :wink:
joospeugeot wrote:waarom doe je ook de apk bij de rdw ? dat hoeft toch niet meer ?
als ze een afkeurpunt vinden kun je weer wachten.
enne hoe waren die vier o-ringen van die stuurcilinder waren die hard of zacht ?

leuk project zo'n 604, maar je hebt er wel al heel veel aan gedaan ! top !
dank je joos. Omdat ik haast heb: 11 sept. 2010 : 35 jaar 604- jubileumevenement !
Als ze een afkeurpunt voor APK zouden vinden, kan ik alsnog later een APK bij bijv. de dealer laten doen.
APK bij RDW kost ook slechts € 31,- . en dan ben ik in 1 keer klaar. Ik moet dan nog 3 werkdagen wachten op het kenteken,
dan de kentekenplaten bestellen en zo ben ik alweer vele dagen verder ( weekend meegerekend.. ) .
En een APK-bewijs geprint door RDW is wel leuk, ik heb die van de 306 cabrio ook bewaard.

De 4 O-ringen waren nog soepel. Gelukkig maar. ATF is een fijne olie, en niet agressief.

@ remco504coupé: sorry, dat gaat niet lukken, bedankt voor je 'aanbod' :wink:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Bram wrote:Harrie,

heel veel succes bij de RDW in Almelo.

Hoop dat we morgenavond allemaal het goede nieuw kunne lezen, dat de 604 glansrijk door de keuring is gekomen.

Bram.
dank je Bram, ik heb er het volste vertrouwen in, enigste ding waar ze over kunnen vallen zijn de krasjes in de
folie die op de binnenzijde van de voorruit zitten... :-| over ruim een halve meter breed, in het zichtveld.. :cry:
ik heb er kunststof-glanspoetsmiddel op gesmeerd, is nu al veel minder zichtbaar. Misschien kan ik het föhnen..?
Vandaag per post het ééndagskenteken binnengekregen: K-26-24. In grote letters geprint en op de 604 geplakt. NL-sticker is magnetishc, tijdelijk.
Daarna even onze ( doodlopende ) straat ingereden, remproeven e.d., gekeerd en de 604 "andersom" weer naast de garage gezet:

Image

diverse dingen gedaan, gordels e.d. ; hoofdsteunhoesjes weer gemonteerd en de hoofdsteunen weer op de voorstoelen.
Bij het wassen ( handwas ) moesten de kartonnen stroken v.d. hooefdsteunhoesje droog blijven, ze waren dus op die plekken
niet geheel schoon. Even proberen het HG Degripant, een zeer sterk schoonmaakmiddel, verdund met water geborsteld: dat ging perfect!
Het middelste bevestigingssteuntje van de windkap zat nog in het schuifdak, die moet weg, scherp uitstekend deel.
Meteen maar de plekjes in de schuifdakrand ontroest en in de zink gezet.
De bak is rechts wel flink aangetast, daar heeft men destijds PU-kit op gesmeerd.
Wil ik dat echt goed krijgen, dan zal het gehele schuifdak er uit moeten, sommige felsranden aan het dak zijn gezwollen.... :roll:

Image

Met de HG reiniger ook de RV stoel schoon proberen te maken, ging redelijk, RV portier ging perfect, dat zal wel aan de schuimvulling er onder liggen.
Ik denk dat ik de voorstoelen er maar eens een keer beide uithaal en dan de bekleding zo goed kan wassen.
Alle portierbekledingen schoongemaakt met HG Degripant, de oxydatie ging gemakkelijk van de asbakrandjes en deuropeners af: super!
Ook het gehele dashboard schoon gemaakt, ook de luchtroostertjes.
En zo ziet dat er uit, daar mag ik morgen tegen aan kijken ( = genieten 8) )

Image

nog een foto van het smeerkaartje: "exact" 21 jaar geleden: 30-08-1989, 123.444 Km.
schijnbaar kreeg de 604 GTI elke 3000 km een beurt: de volgende staat voor 126.444 km.
De Km-stand is nu 125.616 km, dan moet ik over 800 km naar Alsemberg ..... :mrgreen:

Image

De accu staat aan de lader, de papieren liggen klaar.
Zojuist de 604 op slot gedaan, sleutel in het LV-portier: gaat het schuifdak dicht :shock:
Als je de sleutel vasthoud in de 'sluit'-richting, kun je met de sleutel in het portier, het schuifdak zover dicht laten lopen als je zelf wenst.. 8)
WAT een limousine ! Grande Confort ! :D 8)
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Post Reply