Manitoba wrote:Harrie: ik ben een totale leek als het om techniek, restauraties en reparaties gaat. Maar als ik zie wat je met deze 604 allemaal weer doet en waarvan ongetwijfeld zeker is dat 'ie beter dan 'ie ooit nieuw was jou op majestueuze wijze gaat vervoeren... Diep respect! Dat had ik ook al na het lezen van het restauratie-topic van je 306 Cabriolet overigens...
En dan in de Lion ook nog je eigen stukje over de 604 en een uitgebreid artikel over de Douvrin V6. Als je je nu nog niet vereerd voelt...
Keep up the good work!!!
Greetz,
Walter
dank je Walter !
vandaag de flapjes aan de voorschermen en alle roest die ik nog meer vond, ontroest, zink en zwart gespoten.
Aan die flapjes zit een plaat vast die tot aan het binnenscherm loopt, en daarop zit ook de clingoteursteun.
De randjes v.d. schermen waren slecht gespoten, deels niet, dus ook dat in kleur gespoten.
De auto is destijds overgespoten zonder onderdelen te demonteren...

de clingoteurs zaten dus ook vol lak..

linker zijde

rechterzijde
De aansluitingen van de voorschermen met de onderspoiler zijn beide nog
puntgaaf
Deze zijn meestal verrot bij 604, omdat de bagger er op blijft liggen..
voorbumper weer gemonteerd met nieuwe moeren + veerringen, de dikke platen ontroest en in de zink gezet.
Grill weer gemonteerd, chroomlijst met staalwol gepolijst. Clingoteurs goed schoongemaakt
en met 3M Finesse-It weer glanzend opgepoetst, voorzien van nieuwe lampjes, weer gemonteerd.
Voorruit gedemonteerd. Roest linksonderin en een gat rechtsonderin het voorruitframe..
Daar had ik foto's van gemaakt, maar vergeten te uploaden.....
Deze spatplaat voor het vacuüm-reservoir had ik nog nieuw liggen uit de partij van Hein en mij.
Ook weer zo'n ding dat door onderdompelen van verf voorzien is, en dus al roest in de verpakking..
Dus: ontroest en dun in de Owatrol gesmeerd:
Nadien met Flexa Hoogglans zwarte verf gespoten. Het drogen duurt wat langer, ik heb het nat-in-nat gespoten.
grt, Harrie