tussentijdse update: vanmorgen de J7 afgedekt tegen slijp- en lasvonken,Remco504coupe' wrote:Goede zaak Harrie, dat probeer ik ook. Ik ben benieuwd of er nog paralellen zijn met een 504 coupe, ik zie op de foto's van de onderkant meerdere gelijkenissen. Dit zijn goede tips.Harrie wrote:tja, ik pleeg nog wel eens verbeteringen aan te brengen t.o.v. het carrosserie-denkwerk van Peugeot..ik wil niet over een paar jaar opnieuw beginnen..
de achterste dempers van de 604 gedemonteerd om schade te voorkomen, en dan kan ik overal beter bij.
.
na enig hak en breekwerk was in 1,5 uur de gehele balk er uit:
.

.
ik heb e.e.a. losgeslepen tot ik randjes overhield, die ik los pel met de waterpomptang. De voorgeboorde puntlassen scheuren dan uit, en
het originele plaatwerk dat in orde moet blijven, heeft dan kleine restjes puntlassen.
inmiddels die restjes met afbraamslijpschijf verwijderd.
Nu met de 3M borstel ontroesten, in de zink zetten, nieuwe plaatwerk voorbereiden en lassen.
hopelijk zit aan het eind v.d. middag de nieuwe balk er in.
grt, Harrie