MarcoPeus wrote:Het beste wat een Ford Granada kon overkomen.
Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
- paull en paulla
- Posts: 1247
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
- Posts: 1247
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Dat is verheugend nieuwsMartijn wrote:Maar natuurlijk kan dat. Ingangen genoeg bij L’Aventure.... Het enige verschil met 20 jaar geleden is dat de organisarie nu zelfvoorzienend moet zijn en dat ze voor alles tegenwoordig geld vragen. Zelfs voor de foto’s die ik nodig had van de PRV V8 voor in ons boekje moest betaald worden. Uitleen van auto’s kost nu dus geld, het transport moet verzekerd worden en , afhankelijk van het model, in gesloten trailer plaatsvinden....
Bestaan er dergelijke plannen bij de Nederlandse Peugeot club?
Momenteel nog niet bij de Club 604 International.
Ik ben bijzonder geïnteresseerd in de foto's van de PRV V8. Dat hoeft vanzelfsprekend niet om niet.
Zo is tenslotte de P604 ook bedoeld om uitgerust te worden, tot de oliebaronnen in 1973 voor een andere beslissing zorgden, ook bij Volvo.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
-
aixpeugeot
- Posts: 482
- Joined: 05 Feb 2016, 21:07
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
deze ooit eens gevonden op het net
- Attachments
-
- V8%20PRV.jpg (88.21 KiB) Viewed 14379 times
-
- prv-v8.jpg (94.84 KiB) Viewed 14379 times
-
- PRV_V8.jpg (92.66 KiB) Viewed 14379 times
- paull en paulla
- Posts: 1247
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Voor zover ik kan zien, is dit de 'Volvo- layout'.
De spruitstukken, de stuurpomp en de plek voor de warmloop/ drukregelaar plek is verschillend.
Ook de poelie van de waterpomp is anders, het frame voor de aircopomp en de plaats ervoor.
Zelfs de poelie van de dynamo is verschillend, net als de plaats voor de olievuldop.
Erg bedankt Joos hiervoor.
Erg benieuwd ben ik naar de foto's van de Peugeot layout.
De spruitstukken, de stuurpomp en de plek voor de warmloop/ drukregelaar plek is verschillend.
Ook de poelie van de waterpomp is anders, het frame voor de aircopomp en de plaats ervoor.
Zelfs de poelie van de dynamo is verschillend, net als de plaats voor de olievuldop.
Erg bedankt Joos hiervoor.
Erg benieuwd ben ik naar de foto's van de Peugeot layout.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
-
aixpeugeot
- Posts: 482
- Joined: 05 Feb 2016, 21:07
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
idd Volvo zo te zien aan diverse dingen, de dingen die al noemt, maar ook dubbele riem, de pijlstok en de stuurpomp.
alhoewel volgens mij op een 505 ook al die spruitstukken zitten met de uitlaat kant naar achteren ipv naar onderen en ook dacht ik de stuurpomp met een los vaatje. 505 is even fire met 2840cc
ook wel eens gehoord dat dit nagemaakte blokken zijn. uitlaat spruitstukken zouden bijv aan elkaar gelast zijn. of die oorspronkelijke v8 er nog is of misschien überhaupt ooit zijn gemaakt is me ook nog de grote vraag.
alhoewel volgens mij op een 505 ook al die spruitstukken zitten met de uitlaat kant naar achteren ipv naar onderen en ook dacht ik de stuurpomp met een los vaatje. 505 is even fire met 2840cc
ook wel eens gehoord dat dit nagemaakte blokken zijn. uitlaat spruitstukken zouden bijv aan elkaar gelast zijn. of die oorspronkelijke v8 er nog is of misschien überhaupt ooit zijn gemaakt is me ook nog de grote vraag.
-
aixpeugeot
- Posts: 482
- Joined: 05 Feb 2016, 21:07
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

deze foto had ik in het verleden wel eens geplaatst. foto van 2005.
was een van de eerste 604 ti's, misschien nog wel 1977, zou ik moeten nakijken.
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Er zijn weldegelijk V8 motoren gebouwd, de V6 en V8 werden parallel ontwikkeld. Er zijn 12 test motoren opgebouwd, met onderdelen voor nog enkele exemplaren extra. Er zijn er ingebouwd geweest in prototypes en er staat er nu nog 1 bij L’Aventure. Zie voor het volledige verhaal en foto’s het tweede boekje van La Fete des Limousinesaixpeugeot wrote: ook wel eens gehoord dat dit nagemaakte blokken zijn. uitlaat spruitstukken zouden bijv aan elkaar gelast zijn. of die oorspronkelijke v8 er nog is of misschien überhaupt ooit zijn gemaakt is me ook nog de grote vraag.
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Ik wil er een voor mijn 505!Martijn wrote:Er zijn weldegelijk V8 motoren gebouwd, de V6 en V8 werden parallel ontwikkeld. Er zijn 12 test motoren opgebouwd, met onderdelen voor nog enkele exemplaren extra. Er zijn er ingebouwd geweest in prototypes en er staat er nu nog 1 bij L’Aventure. Zie voor het volledige verhaal en foto’s het tweede boekje van La Fete des Limousinesaixpeugeot wrote: ook wel eens gehoord dat dit nagemaakte blokken zijn. uitlaat spruitstukken zouden bijv aan elkaar gelast zijn. of die oorspronkelijke v8 er nog is of misschien überhaupt ooit zijn gemaakt is me ook nog de grote vraag.
403 Break Diesel 1960
204 Cabriolet 1968
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
604 GTI BVA 1985
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
204 Cabriolet 1968
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
604 GTI BVA 1985
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Er een vinden is onmogelijk, maar een Lexus V8 is beter en past ook gewoon. Collega rijdt rond met zo’n V8 in zijn 504 coupe.
-
aixpeugeot
- Posts: 482
- Joined: 05 Feb 2016, 21:07
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
deze kwam ik tegen : zwarte 604 !























