Volvo hoekje!
Re: Volvo hoekje!
Als je tijd hebt morgen doe ik t wel voor je, moet je wel ff hier heen komen.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
-
- Posts: 474
- Joined: 05 Feb 2016, 21:07
Re: Volvo hoekje!
oliewissellen bij een 850 stelt niet veel voor. dat moet je eigenlijk wel zelf kunnen. rvt een set oprijbokken regelen/kopen (https://www.internet-automotive.com/266 ... gIqdfD_BwE)
wel ff kijken welk type oliefilter je hebt. heb je een stalen oliefilter of heb je een inzetfilter (kunststof huis) , dan heb je een speciale filtersleutel nodig ! maar ik dacht de 850 had een stalen oliefilter.
wel ff kijken welk type oliefilter je hebt. heb je een stalen oliefilter of heb je een inzetfilter (kunststof huis) , dan heb je een speciale filtersleutel nodig ! maar ik dacht de 850 had een stalen oliefilter.
Re: Volvo hoekje!
Vandaag even de 850 van Tuuur op de brug gehad. Geen verkeerde wagen, zeker niet voor dat geld. Even de olie + filter gewisseld voor 'm. Olie was gelukkig mooi zwart dus mijn vermoeden is dat de peilstok buis wat mayo opbouw onderaan heeft/had.
Was leuk om je weer even te zien Tuuur+vriendin. Hopelijk zijn jullie goed thuis gekomen en zit alle olie + het filter nog in/op de auto.
Was leuk om je weer even te zien Tuuur+vriendin. Hopelijk zijn jullie goed thuis gekomen en zit alle olie + het filter nog in/op de auto.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
- paull en paulla
- Posts: 971
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Volvo hoekje!
Mooi dat je dit zo snel hebt kunnen doen.MarcoPeus wrote:Vandaag even de 850 van Tuuur op de brug gehad. Geen verkeerde wagen, zeker niet voor dat geld. Even de olie + filter gewisseld voor 'm. Olie was gelukkig mooi zwart dus mijn vermoeden is dat de peilstok buis wat mayo opbouw onderaan heeft/had.
Was leuk om je weer even te zien Tuuur+vriendin. Hopelijk zijn jullie goed thuis gekomen en zit alle olie + het filter nog in/op de auto.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Volvo hoekje!
Fijn dat je dat zo snel kon doen Marco!
Het was voor mij al een hele geruststelling dat niet alle olie sludge bleek te zijn, dank je wel!
Ook was het leuk om de auto eens op de brug te zien, onderkant zag er qua roestvorming goed uit, alleen de trekhaak had wat afbladderende lak.
De onderkant van de motor zat onder de olie dus iets is er wel lek, Marco dacht de krukaskeerring.
Terugreis reed prima, motor loopt als een zonnetje!
Ook even uitgetest hoe optrekken met de kickdown gaat Voor mij zit er meer dan genoeg power in!
Het was voor mij al een hele geruststelling dat niet alle olie sludge bleek te zijn, dank je wel!
Ook was het leuk om de auto eens op de brug te zien, onderkant zag er qua roestvorming goed uit, alleen de trekhaak had wat afbladderende lak.
De onderkant van de motor zat onder de olie dus iets is er wel lek, Marco dacht de krukaskeerring.
Terugreis reed prima, motor loopt als een zonnetje!
Ook even uitgetest hoe optrekken met de kickdown gaat Voor mij zit er meer dan genoeg power in!
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Volvo hoekje!
Toppie, nu lekker cruisen.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Volvo hoekje!
Dus eergisteren was het 's nachts wat koud geweest, de buurman kon zijn Mercedes SLK niet starten. Accu stuk denken we, daar stond ik even mee te praten.
Ik stap in de Volvo, starten, springt meteen aan zoals het hoort. Maar stopt eigenlijk ook meteen weer...
Daarna proberen te starten maar de startmotor klonk zwoegend dus maar niet verder geprobeerd en de geplande rit maar met de VW Polo gemaakt.
Accu 2 nachten aan de lader, dat was wel nodig want maar 1 streepje lading. Vanmorgen weer terug geplaatst; nog steeds niet starten...
Wegenwacht erbij geroepen en die zei meteen: verzopen! Dat heb ik al eens eerder gehad een paar maanden geleden. Als je deze auto verzuipt dan krijg je hem kennelijk zelf niet meer aan de praat. Dus de stevigere accu met hogere spanning van de Wegenwacht auto erbij als hulp en hij liep weer.
Nu was het idee dat het een ontstekingsprobleem zou zijn; accu was opgeladen dus dat zou het probleem niet meer moeten zijn.
Ik heb 5 nieuwe Bosch bougies gekocht (met het idee dat nieuwe bougies sowieso geen kwaad kunnen) en die ga ik zelf, voor 't eerst, proberen te plaatsen.
Ik weet dat elke bougie kabel naar een specifieke bougie hoort te gaan; de nieuwe bougie handvast draaien scheen voldoende te zijn, vond de Volvo klussende buurman.
Zijn er nog meer zaken om rekening mee te houden?
Ik stap in de Volvo, starten, springt meteen aan zoals het hoort. Maar stopt eigenlijk ook meteen weer...
Daarna proberen te starten maar de startmotor klonk zwoegend dus maar niet verder geprobeerd en de geplande rit maar met de VW Polo gemaakt.
Accu 2 nachten aan de lader, dat was wel nodig want maar 1 streepje lading. Vanmorgen weer terug geplaatst; nog steeds niet starten...
Wegenwacht erbij geroepen en die zei meteen: verzopen! Dat heb ik al eens eerder gehad een paar maanden geleden. Als je deze auto verzuipt dan krijg je hem kennelijk zelf niet meer aan de praat. Dus de stevigere accu met hogere spanning van de Wegenwacht auto erbij als hulp en hij liep weer.
Nu was het idee dat het een ontstekingsprobleem zou zijn; accu was opgeladen dus dat zou het probleem niet meer moeten zijn.
Ik heb 5 nieuwe Bosch bougies gekocht (met het idee dat nieuwe bougies sowieso geen kwaad kunnen) en die ga ik zelf, voor 't eerst, proberen te plaatsen.
Ik weet dat elke bougie kabel naar een specifieke bougie hoort te gaan; de nieuwe bougie handvast draaien scheen voldoende te zijn, vond de Volvo klussende buurman.
Zijn er nog meer zaken om rekening mee te houden?
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Volvo hoekje!
Mijn ook heeft een Toyota, gebeurt dat ook wel eens bij. Een keertje starten, 5 meter achteruit de garage uit, uitzetten en na 5 minuten weer proberen te starten om te winkelen. Niet meer te starten. Ook verzopen.
Veel auto's spuiten ook benzine in als je m op contact zet, zet je m dus 3-4 keer op contact, dat spuit hij 3-4 keer benzine in. resultaat: verzopen.
Een bougie handvast draaien ie zeker niet voldoende. Moet je toch met een sleutel doen, niet te strak maar zeker niet met de hand alleen.
Bougiekabels ZEKER niet verwisselen maar volgens mij kan dat bij jouw volvo niet, heeft deze niet al een bobine rail of pen bobines (1 bobine per cilinder/bougie)?
Je moet ze 1 voor 1 vervangen dan kan het qua kabels niet fout gaan i.m.o.
Succes.
Veel auto's spuiten ook benzine in als je m op contact zet, zet je m dus 3-4 keer op contact, dat spuit hij 3-4 keer benzine in. resultaat: verzopen.
Een bougie handvast draaien ie zeker niet voldoende. Moet je toch met een sleutel doen, niet te strak maar zeker niet met de hand alleen.
Bougiekabels ZEKER niet verwisselen maar volgens mij kan dat bij jouw volvo niet, heeft deze niet al een bobine rail of pen bobines (1 bobine per cilinder/bougie)?
Je moet ze 1 voor 1 vervangen dan kan het qua kabels niet fout gaan i.m.o.
Succes.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Volvo hoekje!
Gisteren heb ik de bougies vervangen. Dat was een redelijk makkelijke klus. Ik heb ze inderdaad maar één voor één gedaan.
Eigenlijk kun je aan de kabellengte wel zien bij welke bougie hij hoort. Eén van de aansluitingen ziet er minder florissant uit.
Mijn indruk is dat ie beter stationair loopt, hij had de neiging een tijdje onder de 500 tpm te duiken, dus de laatste tijd gas geven bij het starten.
Nu duikt ie 1 moment onder de 500 en pikt het daarna meteen goed op. Hij lijkt ook wat pittiger te zijn.
Dit is een oude, NGK Er zitten nu Bosch bougies in.
Stom genoeg had ik ze bij Brezan gehaald, volgende keer bestel ik ze bij Winparts voor de helft van dat geld.
Eigenlijk kun je aan de kabellengte wel zien bij welke bougie hij hoort. Eén van de aansluitingen ziet er minder florissant uit.
Mijn indruk is dat ie beter stationair loopt, hij had de neiging een tijdje onder de 500 tpm te duiken, dus de laatste tijd gas geven bij het starten.
Nu duikt ie 1 moment onder de 500 en pikt het daarna meteen goed op. Hij lijkt ook wat pittiger te zijn.
Dit is een oude, NGK Er zitten nu Bosch bougies in.
Stom genoeg had ik ze bij Brezan gehaald, volgende keer bestel ik ze bij Winparts voor de helft van dat geld.
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Volvo hoekje!
Die zien er uit alsof ze er al 120.000km in zitten. Heb je goed gedaan.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95