Het is een nog oudere! Een 850 GLE 2.5 10v automaat uit 1994.
De 306 cabrio gaat geschorst worden. Ik heb momenteel meer behoefte aan een auto die veel kan vervoeren en een stevige aanhanger kan trekken...
nu: 1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen: 1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Volvo is ook een klein beetje Peugeot, de diesel motor in de nieuwere V70 is de 2.0 HDi van PSA.
Degelijke wagens tot een jaar of 5 geleden, de nieuwere modellen hebben relatief veel problemen t.o.v. de oudere 850s/v70s/s80s.
Uit eigen familiare kringen de ervaring met een XC90 die 2 keer meerdere weken bij de importeur heeft gestaan vanwege storingen onder t rijden.
Huidige privé collectie: 201 32 Austin Champ 56 403 bachee D 63 404 SL 1964
204 berline 70 504 Inj. 73 104 SL sloop 77 104 GL6 78 604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86 306 cabrio 1.8 aut 95 405 GRX 1.8 aut 95
Ah dat wist ik niet Marco, van de Peugeot diesels.
Het lijkt wel alsof in alle recente autos op technisch gebied de klad zit.
De eerste auto waar ik na het behalen van mijn rijbewijs in reed was de rode 740 GLE van mijn ouders. Kenteken LL-11-RP. Een paar maanden later reed ik ermee tegen een Landcruiser aan...
nu: 1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen: 1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Bij het remmen trekt hij naar rechts, hij stuurt wat vaag en het stuurwiel zit scheef.
Ook doet de achterruitenwisser het niet, brandt af en toe een ABS lampje en is de richtingaanwijzer hendel uitneembaar...
Maar voor de rest rijdt ie fijn. Past beter bij me dan de cabrio eerlijk gezegd.
nu: 1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen: 1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Hoeveel miljoen km heeft hij gereden?
Remmen even uit elkaar halen en reviseren/nieuwe schijven en blokken en klaar.
Banden eens oppompen, stuurkogels eens allemaal nalopen alsmede de fusee's. Uitlijnen kan ook geen kwaad.
ABS lampje is APK afkeur dus ff uitlezen en de schuldige vervangen (hopelijk niet de pomp) Richting aanwijzer kun je wel op de sloop of MP vinden.
Succes met de Volvo, ik vond de cabrio wel bij je passen maar gezien je muziek bezigheden is de Volvo handiger.
Huidige privé collectie: 201 32 Austin Champ 56 403 bachee D 63 404 SL 1964
204 berline 70 504 Inj. 73 104 SL sloop 77 104 GL6 78 604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86 306 cabrio 1.8 aut 95 405 GRX 1.8 aut 95
Valt mee, 298.000. Kostte geen drol maar vaak komen er dan nogal wat reparaties achteraan, is mee gecalculeerd.
Die kogels heb ik bij de Peugeot ooit mijn schoonvader zien vervangen. Heb alleen gereedschap aangegeven toen dus geen idee meer hoe dat precies werkt.
Remschijven idem...
Oh, en nog iets: hoe goed kan de 850 tegen e5 benzine? Moet ik dan vervangers toe gaan voegen bij het tanken?
De cabrio gaat in de schorsing. Die heb ik nu 7 jaar, is 20 jaar oud, en ook niet zo okselfris meer; ik denk dat ik daar ook niet makkelijk van af zou komen en eigenlijk wil ik hem stiekem ook niet missen. Is erg leuk om mee te rijden in de zomer maar gewoon niet zo praktisch.
Zeker nu er een huis met garage verkocht gaat worden en er flink gesleept moet worden.
nu: 1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen: 1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Op de boerderij hebben we ooit nog zo'n Volvo 145 expres gehad met verhoogd dak. Ideale auto om zo veel mogelijk mee te slepen. Ik ben zelf geen fan van Volvo maar qua ruimte was het echt enorm, veel meer dan de 504 break die er ook was in de zelfde tijd.