LouisDeFunes wrote:Hallo Paul, zou je wat meer over de wagen kunnen vertellen, bijv. de kmstand en evt. reparaties die je ondertussen hebt uitgevoerd ?
( deze vraag uit gewoon pure interesse )
Beste Louis
Dat kan ik, de kilometerstand van deze bedraagt 248xxx bij aanschaf en 254xxx bij verkoop.
Ik heb deze bij Davo in Ridderkerk van de eerste eigenaar overgenomen,
met de leuke opties, handbediende ramen (dus geen problemen met de stekker in de deur)
verder is deze 306 voorzien van airco en stuurbekrachtiging.
De 306 heb ik onlangs verkocht aan een zeer goede vriendin van me die een zeer betrouwbare kilometervreter zocht
met een representatief uiterlijk voor haar eerste baan. Wat is daar beter geschikt voor als een mooie Leeuw
Mijn inziens niks en de directie die de 306 wou voorkeuren (lees de ouders van mijn goede vriendin ) was gelijk overstag
Qua reparaties heb ik er niks aan hoeven uitvoeren daar deze werkelijk tot in de perfectie bij de dealer onderhouden is.
Mijn planning is er over een tijdje een nette 205 bij te kopen om deze op lpg/g3 te zetten ter vervanging van deze
Bart-Peugeot wrote:Mooie vondst die 306!
Check even goed of je die toekomstige 205 op lpg-g3 kan zetten!
Heb slechts 1 keer een 205 op lpg-g3 gezien volgens mij. De 106 zie ik vaker op lpg-g3.
Nu weet ik dat de motoren vrijwel gelijk zijn. Maar de techniek is hier niet doorslaggevend voor lpg-g3. Het is belangrijk hoe de auto bij de rdw te boek staat, of er lpg-g3 in kan/mag.
Een goede lpg inbouwer kan je hier uitlsluitsel over geven.
Het leuke van een 205 of 106 met 1.1 motor is dat deze met lpg tank onder de 850 kg kan blijven. In dat geval is de wegenbelasting van lpg-g3 gelijk aan die van benzine.
Met een 1.4 kom je (volgens mij vrijwel altijd) boven de 850kg. Maar goed, dan hebben we het over een meerprijs van 5 of 10 euro per maand tov benzine. Goed te overzien dus en met 1x tanken direct terug verdiend!
MarcoPeus wrote:Je moet zorgen dat je E2 op kenteken van de 205 hebt staan, dan kun je m op G3 rijden.
Beste Bart Toevallig een groene met een forse deuk in de zijkant die een jaar of 2,5 a 3 gelden voor 350 euro op mp heeft gestaan?
Ik ken sinds 5 maanden ook een witte 97er op lpg/g3, Mijn overbuurman hier in Baarlo heeft op mijn aanraden de 205 van hem op lpg/g3 gezet
Inbouw is gebeurd bij AISB hier in Baarlo, ik meen dat het net geen 1500 euro in totaal waren, installatie plus inbouwen en keuren.
Qua gewicht is een 1.4 generation een ideale basis, die is ook onder de 850 te keuren op g3.
____
Beste Marco, Dank je wel voor de tip, dat is wat mij er ook van bekend is, eentje met E2 op kenteken moet aan de eisen kunnen voldoen
Bart-Peugeot wrote:Geen idee meer of die groen was.
Deuk herinner ik me in elk geval niet.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Ik hoor en zie maar relatief weinig 306 hier. Kennelijk staan ze allemaal te verstoffen of worden opgebruikt.
Toch wel een lekkere auto. Ik heb er twee gehad, beiden break en beiden in de meest complete uitvoering. In 2001 - 2002 een nieuwe 1.6 XT met alles er op en eraan waaronder leren bekleding en in 2012 - 2015 een 1.4 XN die ik zelf met onderdelen van een sloper naar XT niveau heb gebracht met velours bekleding, airco zat er al in.
Mijn dagelijkse auto is een 1999 306 cabrio. De mooiste auto die ik tot nog toe gehad heb zeg ik steeds. Enige nadeel is dat ik regelmatig de behoefte heb om met grote dingen te kunnen zeulen, en dat wil er niet mee...
Sinds gisteren heb ik een auto van de zaak van een tweeletterig afgekort duitsch merk, wat een stugge bak vergeleken bij de soepele 306...
nu: 1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen: 1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Hoewel ik zelf niets om cabio's geef (ik kan absoluut niet tegen zonlicht) vind ik de 306 cabrio in combinatie met de hardtop ook de mooiste uitvoering van de 306. Van mij had deze zo als coupé uitgebracht mogen worden.
Het rijden met een tweeletterig Duits merk ken ik inmiddels ook wel want ik heb gedurende de winter de oude bedrijfsbus van de stichting gebruikt. De 405 stond binnen gestald en de 205 onder een hoes. Ik wilde met pekel niet de straat op omdat beiden roest problemen hadden die niet groter mochten worden. De bus is niet comfortabel, past niet in de parkeergarages maar daartegen wel goedkoop rijden, niet op naam dus geen bijtelling en ook ontspannen boodschappen doen (geen zorgen om parkeerschade).
Hier de in mijn optiek mooiste 306 (zou alleen nog Topaze velgen moeten hebben)