De auto was bij aankoop best roestig en deze heb ik aanvankelijk door iemand anders laten lassen om tijd te besparen omdat ik snel wilde rijden. Achteraf heb ik hier een beetje spijt van omdat het kwaliteitsniveau wat anders ligt dan ik zelf hanteer maar zo gaat het soms.
Ik heb in ruim een half jaar ongeveer 3000 km gereden tot de motor toch wel erg slecht werd. Deze verwijderd dacht ik gelijk maar even de motorruimte een beetje netter te maken. Van het één verval je in het ander en voor je het weet is de halve auto gedemonteerd.
E.e.a heb ik destijds op het andere forum bijgehouden en wel hier:
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewto ... 15&t=19926
Het project heeft vanwege bedrijfsverhuizing een tijdje stil gelegen maar we pakken de draad weer op. Ik mis de evenementen wel een beetje dus.... Aan de gang.
Vorige week heb ik de langsbalken die onder de laadbak zitten vanwege de wat grotere lengte elders laten zetten uit 2 mm verzinkte plaat.
Van de originele waren de bodems eruit geroest. De bovenkant van deze balken wordt gevormd door het metalen gedeelte van de laadvloer die ook compleet weggeroest is waardoor het een nogal gammel geheel geworden was. Dit bleek ook wel bij het opkrikken van de achterkant; erg flexibel allemaal. Wel comfortabel (extra vering) maar niet echt de bedoeling.

Gisteren tussen de bedrijven door alvast wat puntlassen uitgeboord, handremkabels, uitlaat en remslang losgemaakt en vandaag de aandrijfas losgemaakt.
Daarna de rest van de puntlassen uitgeboord van de achterste bevestigingspunten van de balken aan het raamwerk van de voorkant en de oude balken bij de voorste bevestigingspunten doorgeslepen na eerst wat maten opgenomen te hebben.
Vervolgens de achterkant er als een kruiwagen onderuit gereden.
Alles bij elkaar wordt dit deel ook alweer een flinke klus omdat alles aan deze langsbalken bevestigd is: achterbalk met trekhaak, dwarsbalkjes, bevestigingspunten van de schokbrekers, bevestigingspunten van de bladveren (indirect) etc.
Tevens heb ik nu redelijk makkelijk toegang tot het achterschot van de cabine waar een deel matig (netjes uitgedrukt) gerepareerd is, een deel is weggeroest en een deel is volgespoten met pur. Daar gaan we dus ook even naar kijken. Ik heb nog even zitten denken het eerdere laswerk compleet over te doen maar dan ben je bijna letterlijk een nieuwe pickup aan het bouwen. Ik denk dat ik me hier beperk tot overlassen van de plaklassen en het daar bij laat. We zien tegen die tijd wel weer.
Nu ziet het verhaal er zo uit:

Binnenkort meer. Nog best wat te doen.
Groet, Serge