Ma 205 Forever de 1995
Re: Ma 205 Forever de 1995
Goed bezig Koen, Die isolatie matten kunnen inderdaad heel erg lang en vies gaan ruiken als er regenwater in staat. Drogen heeft vaak geen nut meer, de stank blijft er in zitten. Vervangen is vaak de enigste remedie. Je zou kunnen kiezen voor Dynamat isolatie maar dat is ERG duur en een stuk dunner dan de vilten isolatie die er nu op zit. Daar kun je in de problemen mee komen met je tapijt.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Ma 205 Forever de 1995
Goed bezig hoor!
Mvg, Orin.
Mvg, Orin.
Re: Ma 205 Forever de 1995
Dank U, Orin & Marco!
Ik heb gelukkig een droge set isolatiematten en een donker tapijt + middensconsole liggen van een eerder gesloopte schade-205. Maar vooraleer alles er in gaat wil ik weten vanwaar die bakken water vandaan komen
Ik heb met een absorberende doek de bodem gisteren droog gemaakt en heb ongeveer 1/3 van een emmer kunnen vullen met vies sop die in de bodem verbleef. De isolatiematten zijn in een vuilzak gegaan maar door het zware gewicht van de soppende matten is deze al gescheurd
Ik heb gelukkig een droge set isolatiematten en een donker tapijt + middensconsole liggen van een eerder gesloopte schade-205. Maar vooraleer alles er in gaat wil ik weten vanwaar die bakken water vandaan komen

Ik heb met een absorberende doek de bodem gisteren droog gemaakt en heb ongeveer 1/3 van een emmer kunnen vullen met vies sop die in de bodem verbleef. De isolatiematten zijn in een vuilzak gegaan maar door het zware gewicht van de soppende matten is deze al gescheurd

Last edited by Koen_205 on 09 Mar 2016, 01:37, edited 1 time in total.
205 XR 1.3 1984
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
Re: Ma 205 Forever de 1995
Het dakje is terug gemonteerd. Ik denk dat ik een mogelijke oorzaak van al het water binnen gevonden heb. Er was door de vorige eigenaar een winddeflector gemonteerd. En ik denk door de vele regenbuien dat hier een hoeveelheid water is blijven staan die niet weg kon en z'n weg gezocht heeft naar binnen.
De deflector heb ik verwijderd en de gaten die geboord waren voor de bevestiging toegemaakt.
De plastic covers behandeld met een product voor bumpers zodat deze terug wat donkerder zijn en alle geleidende onderdelen gesmeerd.
De deflector heb ik verwijderd en de gaten die geboord waren voor de bevestiging toegemaakt.
De plastic covers behandeld met een product voor bumpers zodat deze terug wat donkerder zijn en alle geleidende onderdelen gesmeerd.
205 XR 1.3 1984
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
Re: Ma 205 Forever de 1995
Kijk eens aan, dat ziet er weer puik uit. Meestal is die achteraf gemonteerde troep toch niet zo goed als men vermoed.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Ma 205 Forever de 1995
Het stond wel mooi natuurlijk maar zonder is het ook mooi
Vanavond nog een paar uren kunnen verder doen. Ik heb een andere strakke en nette bestuurdersdeur van een andere Forever geplaatst ipv van de gebuilde die er in zat.
De 'Forever' is vanavond omgedoopt tot de Franse benaming voor deze uitvoering 'Sacré numéro'!!
Ik had ipv de groene stripings de blauwe besteld om iets subtieler over te komen op dit kleur van lak en ik vind het prima gelukt
Ik had al een tijdje een interieur staan die ik oorspronkelijk ging gebruiken voor m'n cabrioproject. Doordat dit een andere wending gekregen heeft had ik dit interieur dus over maar zal nu dus in gebruik genomen worden en zal de 205 en compleet andere 'look' geven die hem echt doet opwaarderen naar m'n mening.
Even een spy-pic'je van de combinatie beige interieur met groene buitenkant

Vanavond nog een paar uren kunnen verder doen. Ik heb een andere strakke en nette bestuurdersdeur van een andere Forever geplaatst ipv van de gebuilde die er in zat.
De 'Forever' is vanavond omgedoopt tot de Franse benaming voor deze uitvoering 'Sacré numéro'!!
Ik had ipv de groene stripings de blauwe besteld om iets subtieler over te komen op dit kleur van lak en ik vind het prima gelukt

Even een spy-pic'je van de combinatie beige interieur met groene buitenkant


205 XR 1.3 1984
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
Re: Ma 205 Forever de 1995
Vanmiddag met het mooie weer de 'Sacré numéro' eens buiten gezet voor een lekkage-test.
Met de tuinslang voldoende water over de cruciale plaatsen laten lopen voor 30 min.
Heel veel water langs de voorruit laten lopen om de A-stijlen te testen en er kwam gelukkig geen druppel binnen.
Het schuifdak is ook in orde!
Dan de deuren, klapraampjes en kofferdeksel...
En wat vinden we nu: Het water komt dus onder het tapijt langs de deurrubbers. En het vloeit rijkelijk binnen
Alsook de klapraampjes zien niet waterdicht. Op de plaats waar het zijpaneel zit, daar achter lopen druppeltjes langzaam door naar beneden en lopen dan ook onder het tapijt.
Even kijken hoe ik dit ga oplossen

Met de tuinslang voldoende water over de cruciale plaatsen laten lopen voor 30 min.
Heel veel water langs de voorruit laten lopen om de A-stijlen te testen en er kwam gelukkig geen druppel binnen.
Het schuifdak is ook in orde!
Dan de deuren, klapraampjes en kofferdeksel...
En wat vinden we nu: Het water komt dus onder het tapijt langs de deurrubbers. En het vloeit rijkelijk binnen

Alsook de klapraampjes zien niet waterdicht. Op de plaats waar het zijpaneel zit, daar achter lopen druppeltjes langzaam door naar beneden en lopen dan ook onder het tapijt.
Even kijken hoe ik dit ga oplossen


205 XR 1.3 1984
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
Re: Ma 205 Forever de 1995
Oei das een leuk plekje ja. Gelukkig weet je wel waar t is nu.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Ma 205 Forever de 1995
Inderdaad, en het is niet het enige plekje... De 205 is zo lek als iets maar dat gaan we oplossen
Vandaag bij Peugeot langs geweest en gevraagd of ze de deurrubbers en de rubbers voor de zijraampjes nog nieuw kunnen leveren en dat was geen probleem. Deze zouden overmorgen moeten binnen zijn en hopelijk is het probleem daar mee opgelost.
Vandaag terug bezig geweest met de Sacré Numéro:
- contact, koffer, deuren en tankklep zijn nu voorzien van een andere slotenset zodat alles nu met 1 sleutel werkt in plaats van 4 verschillende sleutels voor 1 auto...
- volledig dashboard is er uit gehaald en gewisseld met een compleet XS dashboard. Alles werkt perfect, enkel de draad voor de toerenteller moeten verplaatsen in de fiche om het signaal door te sturen op de juiste draad.

Vandaag bij Peugeot langs geweest en gevraagd of ze de deurrubbers en de rubbers voor de zijraampjes nog nieuw kunnen leveren en dat was geen probleem. Deze zouden overmorgen moeten binnen zijn en hopelijk is het probleem daar mee opgelost.
Vandaag terug bezig geweest met de Sacré Numéro:
- contact, koffer, deuren en tankklep zijn nu voorzien van een andere slotenset zodat alles nu met 1 sleutel werkt in plaats van 4 verschillende sleutels voor 1 auto...
- volledig dashboard is er uit gehaald en gewisseld met een compleet XS dashboard. Alles werkt perfect, enkel de draad voor de toerenteller moeten verplaatsen in de fiche om het signaal door te sturen op de juiste draad.
Last edited by Koen_205 on 17 Mar 2016, 01:53, edited 1 time in total.
205 XR 1.3 1984
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
Re: Ma 205 Forever de 1995
Tjonge jonge zeg! Wat krijg ik veel zin om deze auto eens een keer te zien zeg! Puik werk!
P.S. Bij welke dealer heb je de rubbers kunnen bestellen?
Mvg, Orin.
P.S. Bij welke dealer heb je de rubbers kunnen bestellen?
Mvg, Orin.