Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
?604Peugeot
Posts: 247
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 17 Jun 2025, 16:39
?604Peugeot wrote: 15 Jun 2025, 19:14 IMG_7403 (2).JPG en inmiddels is de pomp er ook onderuit,heb geprobeerd met een draadje en een accu of de pomp,toen die er nog onder hing of die het deed,maar helaas, nu die er onderuit is, en nog niet op getikt, een paar keer nog geprobeerd op de accu, en toen kwam een vriend binnen en die zij ze kunnen bijna niet kapot, lied ik hem nog een keer zien op de accu, en hij deed het, het is een wonder :lol: :lol: dus van de week maar is een aantal liters benzine halen, en dan een paar draadjes eraan en een slang aan de zuigkant,en dan in een andere kan laten lopen, en kijken of die geen gekke dingen doet,en kijken of er geen rotzooi uit komt.de houder is inmiddels al gestaald en in de inox gespoten, een filter heb ik nog wel en accumulator heb ik ook op de schap liggen,heb alleen geen nieuwe pomp op het schap liggen, jammer maar daar ga ik ook naar zoeken, je kunt er maar een hebben liggen :D :D de plaat achter de remschijf is ook bijna gestraald, dus dan weer verder met de remmen, foto,s volgen nog,groetjes daar.
Als de pomp, in de tank zit er ook één als het nog de orginele tank van na 1980 is, een tijd stil gestaan heeft wil het nogal eens gebeuren dat deze vast staat. Dat kan de rollenpomp zijn in de geronnen brandstofslurrie, of corrosie op rotor. Met pulsje aan spanning en een 'schouderklopje' komt het meestal weer goed. Oja de terugslagklep kan ook verkleeft zijn. Met perslucht er op aan beide kanten, komt het wel los.
Toen ik dit fenomeen nog niet kende, legde ik de pomp met accumulator zo op voorraad. Zonder te spoelen met b.v. wasbenzine.
Na een aantal jaren kwam ervan om eens een paar pompen te testen en de meeste stonden muurvast. Een paar zijn er met spoelen en klapjes plus spanningpulsen van vierentwintig Volt weer opgang gekomen. Maar niet allemaal. Domme pech.
Op internet vindt je bij de vleet pompen aangeboden voor Kjetronics, voor niet echt veel geld zelfs. Er moet wel een retourklep op, of bij zitten. Dat is gewoon nodig. Jouw opvoerpomp is niet eens zo oud, Harrie heeft indertijd met de wagen rijdbaar maken een nieuwe pomp gemonteerd. Van de accumulator weet ik het niet. Mogelijk kan Harrie het vertellen. Als de startmotor terug is, test deze even los van de auto. Meestal werkt dat goed.

Op de wagen kan het gebeuren dat er soms, of vaak, alleen een 'klik' geluid hoorbaar is. Typisch een P604dingetje. Op de bendix komt dan niet voldoende spanning aan. Door overgangsweerstand via bedrading en konnektoren. Veel meegemaakt en altijd opgelost door een extra relais (met voetje) te monteren bij de startmotor, tegen het rechterbinnenscherm. Handig ook, met het kontakt aan kan je nu ook de auto starten van onder de motorkap. Waarschijnlijk werkt alles gewoon weer, bij Harrie thuis is het hele injektiesysteem door mij indertijd gemeten en afgeregeld op de regeldrukken en met een CO-meter erbij. Op d.a.f. staat waarschijnlijk het hele verhaal met foto's nog, ik kijk er niet meer.
zit van harrie uit een SL Tank in maar doe er in de toekomst een STI of een GTI Tank in, heb ook nog twee nieuwe buisvlotters en twee opvoerpompjes ooit gekocht nieuw in de Doos, is Origineler zo een Tank,en heb dan een reserve Tank voor de SL. en hij heeft inmiddels al gelopen de Motor,met de SL startmotor en een beetje remmenreiniger, ikke blij als een klein Kind :D :D
?604Peugeot
Posts: 247
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Oja startmotor heb ik toen helemaal nieuw laten maken,van binnen en buiten, niks geen klikje bij deze startmotor,vanaf het begin,zo goed als nieuw is die.
Post Reply