De TSM was een model wat overduidelijk mee liftte op het succes van de Yamaha FS1 en de Suzuki A50, die laatste was in Nederland nooit populair maar in Engeland, België en Frankrijk liep dit model wel heel erg goed.
Omdat Peugeot met de grotere brommers nooit echt heeft meegelopen probeerden ze het in de tachtiger jaren met een nieuw motto: beter goed gejat dan slecht bedacht
Maar dat was toch niet de formule zou uiteindelijk blijken. Ondanks dat de TSM uiterlijk erg veel op de FS1 leek was het technisch een stuk minder. Er werd geen gebruik gemaakt van het, weliswaar verouderde, vijfbak blok maar gewoon het automaat blokje van de 103 en 105 serie. Hoewel de pers schreeuwde om een schakelbak kwam die er nooit. De directie had hun eigen idee over wat de klanten zouden willen. Geen versnellingen maar een elektrische starter dat zou de verkopen wel op gang brengen bedachten ze in het derde en laatste leveringsjaar. Helaas een kolossale misser natuurlijk. Niet onder de indruk van dit debacle zouden ze de automaat politiek ook bij volgende modellen handhaven.
De eerste uitvoering van de TSM

De laatste uitvoering TSM R die bijna helemaal niet verkocht werd

Vergelijk deze eens met de Suzuki en de Yamaha.
De Suzuki is wel heel erg nagebootst.


