
Andere Klassiekers
- Beeperhorrie
- Posts: 2377
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Andere Klassiekers
Zomaar eens een mooi setje Simca. Staat er ook boven zodat we niet hoeven te vrezen voor stiekeme Fiatjes.


Re: Andere Klassiekers

Opel-Commodore
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
Re: Andere Klassiekers

MG Magnette, een van mijn favoriete Britten, we zien haar helaas maar heel zelden.
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
Re: Andere Klassiekers

Volvo 444
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
Re: Andere Klassiekers

TRIUMPH HERALD Vitesse ( 6 cyl.)
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
Re: Andere Klassiekers
Prachtig, zo'n eerste serie. Volgens velen de mooiste VW ooit en daar kan ik me wel in vinden.
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
- MeneerPeugeot
- Posts: 738
- Joined: 03 Feb 2016, 20:12
Re: Andere Klassiekers

Beter goed gejat als slecht bedacht zullen ze bij VW wel weer gedacht hebben na het bedenken van de Slogan: Das Auto.
Opel was er enkele deccenia eerder mee



We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Re: Andere Klassiekers
Typisch VW ja.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Andere Klassiekers
VW is vanaf het begin al begonnen op basis van een leugen:
- Ferdinand Porsche heeft het ontwerp van de Kever nl. gejat van Hans Ledwinka, de ontwerper van de Tatra T97

Het heeft tot 1961 geduurd voordat VW de diefstal van het ontwerp erkende en 3 miljoen mark schade vergoeding betaalde.
- de oorspronkelijke naam van de VW Kever was KDF-wagen (Kraft durch Freude)
Hitler organiseerde een spaarsysteem waarmee de Duitsche arbeider een KDF wagen kon kopen.


Met de opbrengsten van dat spaarsysteem ging Hitler de 'Heimat' bewapenen en trok hij ten strijde om 'lebensraum'te veroveren en het 3de Reich te stichten.
Van die KDF wagen voor de Duitse arbeider kwam toen niks meer terecht want de productie capaciteit was nodig voor militaire productie van de Kubelwagen en de Schwimmwagen. Waar was dat spaargeld van de arbeider gebleven? Foetsie!
VW had grote mazzel dat de autofabriek in Wolfsburg niet geheel door de geallieerden plat gebombardeerd was in 1945
Van de Engelse overheid kreeg Major Ivan Hirst de opdracht om de fabriek weer operationeel te maken. En dat lukt goed, zo goed zelfs dat VW al in 1947 auto's ging exporteren.
Zonder zijn pragmatische kundige aanpak zou het met VW niks geworden zijn na de oorlog.
- Ferdinand Porsche heeft het ontwerp van de Kever nl. gejat van Hans Ledwinka, de ontwerper van de Tatra T97

Het heeft tot 1961 geduurd voordat VW de diefstal van het ontwerp erkende en 3 miljoen mark schade vergoeding betaalde.
- de oorspronkelijke naam van de VW Kever was KDF-wagen (Kraft durch Freude)
Hitler organiseerde een spaarsysteem waarmee de Duitsche arbeider een KDF wagen kon kopen.


Met de opbrengsten van dat spaarsysteem ging Hitler de 'Heimat' bewapenen en trok hij ten strijde om 'lebensraum'te veroveren en het 3de Reich te stichten.
Van die KDF wagen voor de Duitse arbeider kwam toen niks meer terecht want de productie capaciteit was nodig voor militaire productie van de Kubelwagen en de Schwimmwagen. Waar was dat spaargeld van de arbeider gebleven? Foetsie!
VW had grote mazzel dat de autofabriek in Wolfsburg niet geheel door de geallieerden plat gebombardeerd was in 1945
Van de Engelse overheid kreeg Major Ivan Hirst de opdracht om de fabriek weer operationeel te maken. En dat lukt goed, zo goed zelfs dat VW al in 1947 auto's ging exporteren.
Zonder zijn pragmatische kundige aanpak zou het met VW niks geworden zijn na de oorlog.