Tsja, de Corvair. SNOEIhard door Ralph Nader's Unsafe at Any Speed publicatie afgemaakt. Met name doordat de motor achterin lag zou de wegligging dodelijk zijn. Alsof de tijdsgenoten van Amerikaanse bodem wel zo'n goede wegligging hadden (of die wat er t/m nu gemaakt werden).
Zeldzame verschijning op NL grondgebied denk ik. Toen en nu ook. Ondanks het feit dat de productie (mede) in Antwerpen was.
Destijds was de Corvair leverbaar als Coupé. sedan, cabriolet en stationwagon. allemaal met de 6 boxer luchtgekoeld. De opvolger was de Chevy Camaro.
Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
- Beeperhorrie
- Posts: 2377
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Volledig uit het straatbeeld verdwenen deze driewielige Faun straatzuigers.

Voor wie wil weten hoe het er aan de onderkant uit zag:

Ze gingen nog al eens 'om'. Sturen aan het achterwiel en een hoog zwaartepunt gecombineerd met een behoorlijke snelheid en matig wegdek. Het recept voor een buiteling.

Voor wie wil weten hoe het er aan de onderkant uit zag:

Ze gingen nog al eens 'om'. Sturen aan het achterwiel en een hoog zwaartepunt gecombineerd met een behoorlijke snelheid en matig wegdek. Het recept voor een buiteling.
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Wat een apparaat, is mijn diesel veger toch een stuk handzamer/compacter:

Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld

ROTTERDAM, DELFTSHAVEN -vroege jaren '50-
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
-------------------------
---------
---------------------------------------------------------SCHENKWEG Den Haag (1962)--------------------------------------------------

---------------------------------------------------------SCHENKWEG Den Haag (1962)--------------------------------------------------
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
- Beeperhorrie
- Posts: 2377
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Amsterdam datum onbekend maar de tram is nog niet verlengd en heeft nog de eerste uitvoering zakramen aan de zijkant. Buiten Peugeots ontbreekt ook de brievenbus achterop de tram.
De bak-brommer is een Apollo, de bus een Setra en van de auto ben ik even de naam kwijt (de auto zelf is de achterbumper en een embleem kwijt). De straatveger is niet gemotoriseerd maar mag zelf trappen.

De bak-brommer is een Apollo, de bus een Setra en van de auto ben ik even de naam kwijt (de auto zelf is de achterbumper en een embleem kwijt). De straatveger is niet gemotoriseerd maar mag zelf trappen.

Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
De auto lijkt me een Fiat 1800 te zijn, maar de herkomst van het nummerbord kan ik niet thuisbrengen.
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Dat kenteken doet mij wat denken aan een NAVO of Afcent nummerplaat, had je toen ook al?
Last edited by 404noir on 03 May 2017, 11:39, edited 1 time in total.
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld

KERKRADE (L)
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Het pittoreske Kerkrade met op de Markt het standbeeld van "d'r Joep". Een standbeeld ter ere van de mijnwerker. Geplaatst in 1957 dus toen deze foto gemaakt is stond het er nog niet heel erg lang.
Nu, in 2017, is de mijnwerker iets van de geschiedenislessen. Sinds midden jaren 70 is het gedaan met de kolen delving in het Limburgse en vertrouwen we op de gaswinning in Groningen. En nu de Groningers menen dat de grond rommelde en de woningen verzakten, dat was hier in Limburg ook alleen hoorde men daar niets over op het journaal van 8u.
Beide van mijn opa's werkten op/in de mijn (De Koel, zoals wij dat zeggen). Die van mijn moeder's kant op de Staatsmijn Maurits in Geleen (het huidige DSM terrein) als loonadministrateur en die van vader's kant "oppe 800" (800m onder de grond) bij staatsmijn Emma (en Emma 2) in Hoensbroek/Schinnen als Meester Houwer dienstdoende opzichter.
Nu, in 2017, is de mijnwerker iets van de geschiedenislessen. Sinds midden jaren 70 is het gedaan met de kolen delving in het Limburgse en vertrouwen we op de gaswinning in Groningen. En nu de Groningers menen dat de grond rommelde en de woningen verzakten, dat was hier in Limburg ook alleen hoorde men daar niets over op het journaal van 8u.
Beide van mijn opa's werkten op/in de mijn (De Koel, zoals wij dat zeggen). Die van mijn moeder's kant op de Staatsmijn Maurits in Geleen (het huidige DSM terrein) als loonadministrateur en die van vader's kant "oppe 800" (800m onder de grond) bij staatsmijn Emma (en Emma 2) in Hoensbroek/Schinnen als Meester Houwer dienstdoende opzichter.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95