Afgelopen week de motor opgehaald ,gelukkig heeft die jongen zich aan zijn woord gehouden ook omdat ik toch vrij serieus er mee bezig ben en dus donderdag hier op de dam.
Eerst al wat dingen er af gehaald die ik niet nodig ben en in de weg zitten met strippen van het geheel .
Gisteren de motor laten lopen met een los opvoerpompje ,eerste pompje leverde te weinig druk ,andere doet het wel goed en zo kon ik hem na wat bedrading weer vast gezet te hebben voor de eerste keer starten en hij loopt goed ,nu zonder uitlaat maar merkbaar goed fel op het gas .
Daarna langzaam de bedrading aan het uitdunnen geweest zodat ik zo min mogelijk over hou en toch de motor lopen kan en werkende uitleesstekker en dasboard ook nog deels werkend .
Ik hoop hem vandaag te kunnen demonteren en dan gelijk te passen in de 305 ,zal hier en daar ook nog wel iets krap of in de weg zitten maar dat gaan we zien ,als het gaat werken zal het wel een pittige auto worden ,ja vandaag de dag is 132 pk bijna normaal maar in een 305 van 86 is het toch best wel aardig wat en met zo goed als 1000 kg moet hij toch ook wel rap weg zijn ,al vind ik dat normaal niet belangrijk ,het is gewoon de fun van een oude stationcar waar toch een beetje een wolf onder zit of in dit geval toepasselijker een brullende leeuw wat dat doet hij nu wel ze zonder uitlaat en klapt lekker als je het gas los laat maar ben benieuwd of het gaat lukken .