Nou vanmorgen de Goelette opgehaald , een heel gevaarte achter de c5 maar ging verder vlot en goed.
Het is wel echt een sloper ,eerst hier even gekeken of hij rond wilde met de startmotor maar ja niks natuurlijk dus die er af en voorzichtig op de starterkrans met bandelepel ,muurvast dus eerst maar wd 40 op de zuigers en zo af en toe maar proberen.
Maar ja voor 200 euro kun je niet veel verwachten ,en er zit nog wel bruikbaar spul aan ,wat ik belangrijk vind dat is de startmotor op 12 v ipv 6 en zo zit er nog genoeg aan.
Het model vind ik erg mooi en ook goed genoeg wat ruimte betreft om mee te rijden en zwaar uitgevoerd .
Andere Klassiekers
Re: Andere Klassiekers
Mijn ouders hadden een tweedehands Simca 1308GT uit 1975. Een luxe, met elektrische ramen en ruitenwissers op de koplampen, maar wat een ongelooflijke roestbak! Mijn moeder is er mee van de weg gehaald door de politie, de laatste dag voordat ie weg ging, omdat er zelfs in het pré-APK tijdperk al teveel en te grote roestgaten in zaten. Toen ze wilde uitstappen en dus de deur opende, zakte spontaan het portier naar beneden! 

Last edited by IVARIO on 17 Jun 2016, 06:31, edited 1 time in total.
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
Re: Andere Klassiekers
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
Re: Andere Klassiekers

Mini van, een echte "evergreen" mag zo bij mij in de carport dan zet ik die 404 wel even ergens anders..

Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
Re: Andere Klassiekers

In de aanloop naar het Brexit referendum morgen in de UK, moest ik denken aan deze
Lotus Europa in John Player Special kleuren. JPS was destijds de hoofdsponsor van het Lotus F1 raceteam dat werd geleid door Colin Chapman.
Als je deze auto van dichtbij bekijkt kan je de filosofie van Colin Chapman in heel veel zaken terug zien: middenmotor, licht gewicht constructies.
Dit soort kleine Britse autobouwers leende vaak onderdelen van andere Europese autofabrikanten.
Zo meen ik achterlicht clusters te herkennen van een Alfa Bertone GTV.

De auto had oorspronkelijk een blok uit de Renault 16TX maar later kwam er een eigen TwinCam blok in. De body is van GRP (glass re-enfoced plastic) met daaronder een backbone structuur waaraan alles is opgehangen. Heel geavanceerd voor die tijd.
Ik heb lang geleden ooit eens kort in een Lotus Europa 'gezeten' eigenlijk was het meer 'liggen', helaas niet gereden want hij was in restauratie. het is absoluut de laagste auto die ik ken. Misschien zelfs lager dan de beroemde Ford GT40.
- Beeperhorrie
- Posts: 2377
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Andere Klassiekers
In het kader extreem laag konden deze Abarth's er ook wat van.

En dan nog een nostalgisch plaatje. VW nooit stuk? Wat gaat die man dan doen met die tang?


En dan nog een nostalgisch plaatje. VW nooit stuk? Wat gaat die man dan doen met die tang?
