
Eerst maar eens kaal gepolijst:

Met dit als resultaat:

De achterste is een rechter niet van binnenuit verstelbare 604 spiegel, deze is te koop. Helaas toch verschil tussen het kaal gepoetste aluminium van de rechter en de verchroomde linker, maar ik vind het wel goed zo voor de time-being. De rechter is wat matter.
Toen in de deur boren, wat ik vrij eng vond. De plek is niet hetzelfde als links, want dan zie je er niets door.
Eerst een malletje:

En geboord:

Voor het grote gat had ik een trappenboor gekocht ( duur dingetje) en helaas...voor de blindklinkmoeren ging ik een trap te ver

Toen moest ik wat anders verzinnen en ben ik aan het knutselen gegaan:


Deze zijn zo gemaakt dat de schroef via de spiegel door de voorste (niet dragende) moer gaat, dan de deur, een kartel- en carrosserie-ring en dan eindelijk de dragende moer..
Nu moest ik ze van binnenuit bevestigen aan de deur, maar je komt er echt niet bij.
Dus ingesmeerd met polymax en met een touwtje aan het violen gegaan, en dat lukte aardig:

Deze carro-schijven fungeerden alleen maar als lijmklem:

Het zwakke punt is dat ik met het monteren van de spiegels zorg dat ik ze niet los druk.
Als de bout in de 2e moer zit is dat gevaar al bijna geweken.
Als ik ooit de boel zou willen lossen mogen ze niet mee draaien, dus ik vet de schroefdraad in en ik draai het zaakje niet te vast.
Waarschijnlijk een drupje tranparante polymax waarmee ik de kop van de inbusboutjes aan de spiegel vast zet zodat het niet los trilt.
Dus ik blij. Kijk ik vanaf de bestuurders stoel door de spiegel.... kon ik niets zien

Daar heb ik dus geen reet aan, het ding gaat er niet voor de sier op maar uit functionaliteit.
Wat bleek, deze rechter (Ford) spiegel komt van een RHD.. tja, wat dan? Ik heb provisorisch de hoek veranderd.
Ik heb er rubberen onderzetters van een tante

De boel eerst los gemaakt, de bowden kabel was toch veel te lang dus die heb ik maar door geknipt, later opnieuw bevestigd met busjes voor de gaskabel van een scooter. Plaatjes spreken voor zich.




Doordat de rechterkant van het spiegelglas nu veel zwaarder is heeft het de neiging om scheef te hangen, dus ik heb het zaakje helaas vast moeten zette. Niet zo erg, want het belangrijkste is dat ik nu met inparkeren en achteruit rijden geen handicap aan de rechterkant meer heb.
Ik kijk nu over het deurslot precies tegen de spatbordrand achter aan, in het verlengde daarvan zit de hoek van de bumper.
Voor mij perfect dus; ik ben er blij mee.
