Koffiemolen wrote:Ben benieuwd naar de laatste vorderingen en hoe je de veerpoten aantreft. En: wat je met de schokbrekers gaat doen. Ik heb niet onverdeeld positieve ervaringen met het klakkeloos vervangen van de originele schokbrekers door nieuwe Koni-patronen.
Bert wrote:Harrie wrote:@ Bert: bedankt voor de tip, ik zal het proberen. Maar ik zat zelf te denken, alleen de bovenzijde v.d. ruit weer los te duwen, dan kan ik ook de hemelbekleding weer goed vastplakken, want die is over de volle breedte losgekomen....
grt, Harrie
het lijkt mij niet echt gemakkelijk om het rubber weer over de rand terug te krijgen, maar niet geschoten is altijd mis.
@ Koffiemolen: waarom Koni's ? Peugeot schokbrekers ( eigen fabrikaat van Peugeot ) gaan NOOIT stuk bij mijn weten. Dus dat laat ik mooi zo.
@ Bert: ach, lukt het niet, dan kan de ruit er altijd
alsnog helemaal uit.
vandaag weer eens wat gedaan, het geeft wat afleiding aan alle ellende...
2 klemmetjes van de grill-bevestiging vernieuwd, daarmee is dat weer in orde.
T-stukje in de vacuümslangetjes gezet, zo kan ik het weer correct maken.
linker dorpelsierplaat hing vooraan los, sierdorpel gedeeltelijk los genomen, zand er uit gehaald, bevestiging gerepareerd en weer correct vastgezet.
Linker veerpoot gedemonteerd en uit elkaar gehaald met de blauwe veerpootklem.
De bovenste schacht van de schokbreker zat flink vastgeroest in de bovenschotel.. dat werd flink maar beheerst meppen...
Uiteindelijk is het gelukt. op de foto zie je boven nog m'n dop 19 + verlengstuk, en m'n Rodac luchtsleutel 8)
Verschillende onderdelen ontroest en na de zink weer gespoten. De bovenplaat blijft grijs, dus in de blanke lak.
De veer schoongemaakt, roestplekjes geschuurd, bijgespoten met Flexa hoogglans verf, later komt er nog Owatrol overheen.
De veerpoot lijkt in orde, de roest zit niet diep ingevreten.
ik haal het harmonica-aanslagrubber er af door de stalen ring die er onderin zit, door te hakken met een koudbeitel.
Hier nog een foto van de (nieuwe) plaat van de vacuümtank, gespoten met Flexa verf en voorzien van nieuwe boutjes
én een nieuwe klem voor de vacuümslang, die vond ik in mijn kratje diversen
grt, Harrie