604 GTI 1984 project Harrie

Voor de Peugeot 504 en 604
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Koffiemolen wrote:
Harrie wrote:afgelopen week een goedkope dop 22 gekocht en vandaag het stuur gedemonteerd en schoongemaakt.
de buitenrand is erg ruw, ook door zonlicht aangetast, wordt daardoor ook nog niet goed schoon...
grt, Harrie
Kreeg jij het stuur makkelijk los? Ben bij m'n 505 al flink aan het sjorren geweest, moer eraf geen probleem, maar daarna. En ik wil m'n stuur niet dubbelvouwen.... :roll:
ja, gemakkelijk. De moer moet je NIET van de stuuras halen, op het uiteinde van de stuuras laten zitten.
2. wrik het stuur boven/onder en links rechts ( axiaal duwen en trekken ) dan komt het stuur los van de splines.
3. zet het stuur RECHT.
4. haal de moer er af en trek het stuur van de stuuras zonder het nog te verdraaien.
Hierdoor blijft de stuuras in de rechtuit stand staan en kan later het stuur weer in de goede positie gemonteerd worden.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Vandaag de motorruimte ontroest ( o.a. de binnenschermen ) , in de zink gezet, en later gespoten.
Ik had een andere kleur lak gehaald, deze is lichter, en een perfecte match. Nadien de bovenzijdes nog in blanke lak gespoten.

Image

Image

Image

Morgen de motorkap demonteren voor ontroesten en spuiten, en de voorste traverse en alles voor - onderin lakken,
zodat de radiator er in kan, het opbouwen is begonnen :D
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Koffiemolen wrote:Dank voor de uitleg van het stuur.

Succes morgen!
chr. wrote:En 1477 HB (herberts) er weer opnieuw in gelakt, netjes gedaan hoor. :wink:
thnksz :wink: vandaag heel veel gedaan, en je ziet het amper... Eerst de motorkap er af gehaald.
Veel dingen schoongemaakt, o.a. alle kabelbomen, relais, 1 vernieuwd ( afgebroken ), heel veel stalen steuntjes ontroest
en na zinkspray weer gelakt. de rechtsvoor-hoek is nu klaar, links ook bijna.
Morgen voorzijde en voortraverse nog, en de beugel v.d. radiator, daarna de V-snaren vernieuwen en dan kan de radiator er in.
Als het meezit, loopt de V6 morgenavond..
Nu moet ik weg, rijden met de 304 cabrio, onze jongste dochter in stijl naar het galabal brengen. :D grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

vandaag een halve dag aan de 604 kunnen werken, alweer roestbestreidng.... :cry: :cry:
de boven- en onderbeugel van de radiatorbevestiging ontroest, zink + lak.
ook de cruise-control ontroest, dat was lastig want die zit vast aan de auto... lastig met afplakken en spuiten in die nauwe ruimte, maar het is gelukt.
Ook de bougie-sleutel ontroest en gelakt.
De onderste bevetigingsbouten v.d. radiator waren destijds afgebroken, dus een oplossing bedenken..
het korte stukje schroefdraad dat nog restte, verder op-gesneden met draadsnij-ijzer M8, 1 rubber wat kleiner gemaakt en
met een andere ring (M10) die wél over de verdikking kan, en toen kon de onderste steun er onder:
Image

Ook linksvoor en met de ondertraverse verder gegaan met lakwerk e.d.
Dat is nu 99% klaar.
vanmiddag ook de tank bijgevuld...met 2 flesjes injectie-reiniger en 6 liter benzine:
Image

morgen eerst de v-snaren, slangklemmen en een paar dingetjes, en dan kan de radiator er in, afvullen.
En dan hoop ik de motor weer eens te kunnen starten, dat is er -helaas- vandaag niet van gekomen...
ik kan onderhand geen roest meer zien.... :evil: maar nog veel te ontroesten... dat doe ik in de volgende weken, en daarna is ze bijna klaar :D
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

ericon wrote:R E S P E C T!, Harrie, wat een werk wat je verzet!
Nederlands wegen straks weer een mooie 604 rijker 8)
M.van der Meulen wrote:Wordt bijzonder degelijk opgeknapt! Lekker snorren zal die zespitter straks, als je 'm na zo'n lange tijd weer aan de praat helpt. Duimen :!: Groet, M.
dank je Sjon en Markus!
vanmiddag ging het gevecht verder... eerst vanmorgen weer een paar sollicititaties de deur uitgedaan en andere acute zaken afgehandeld.
Om 14.00 uur de vlag uitgehangen want dochter Angelique is geslaagd :D :D
en ik had vanavond om 20.45 uur nóg een vlag uit kunnen hangen...:
sleutel omdraaien: meteeen LOPEN ! :D :D :D :D
en: zijdezacht, geen gepruttel, mooi stationair, accelereerd perfect, alsof ze gisteren nog op de autobaan heeft gereden 8)
zo ziet het er nu uit onder de motorkap:

Image

ik heb de dunne slang van de koeling ook geheel moeten wijzigen, want de radiatorbouwer heeft het aansluitpijpje
aan de andere kant gemaakt... en achteraf ben ik daar héél tevreden over, nu is dat circuit ( ook naar het expansievat ) veel korter, én simpel te ontluchten. 8)
Dochter Angelique heeft de 604 al geclaimed, en haar leeuwtje "Skippy" ( uit Musée Sochaux ) is er ook brullend tevree mee :mrgreen: :

Image

morgen laat ik ze lekker warmdraaien, en nog veel massa-kroontjes en stekkeraansluitingen ontdoen van oxidatie.
Zondag komt Paull met allerlei meetapparatuur en gaan we de motor netjes afstellen / controleren.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Marinus wrote:
Harrie wrote:Om 14.00 uur de vlag uitgehangen want dochter Angelique is geslaagd :D :D
en ik had vanavond om 20.45 uur nóg een vlag uit kunnen hangen...:
sleutel omdraaien: meteeen LOPEN ! :D :D :D :D
Harrie, gefeliciteerd met slagen van je dochter en het direct aanslaan van de tot leven gewekte 604 :!:
En goed dat jullie er weer een Peugeot-enthousiast in de familie erbij hebben :wink:
SV605 wrote:Mooi Harrie !

Fantastisch staaltje werk van jou & je dochter :D

Gefeliciteerd !!

Groet

Steven
thankszz :D
ik ben weer een blij man.. het roestvreten is beloond... :mrgreen:
ik heb wel een fout in mijn tekst zitten..:
zo ziet het er nu uit onder de motorkap:
ahum, wélke motorkap? die zit er tijdelijk niet meer op..
:mrgreen: :mrgreen:
en, Angelique had jaren geleden al gezegd: DIE is voor MIJ !
dus Monique de 306 cabrio. Zo wordt alles hier al verdeeld.... :shock: :mrgreen: :mrgreen:
ach, ik kan toch maar in 1 auto tegelijk rijden :mrgreen:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Paull wrote:
Harrie wrote:en ik had vanavond om 20.45 uur nóg een vlag uit
kunnen hangen...:
sleutel omdraaien: meteeen LOPEN !
:D :D :D :D
Hoi Harrie,

Je klinkt wel enigszins verbaasd. :D
Voor mij is het een logisch gevolg van kwalitatief goed werk. Deze leeuw
gaat tevreden knorren en brullen. Nu nog wat puntjes op de i en ze kan
voor een apékaatje.

Hulde aan de prins die doornroosje wakker zoent. 8)

Met vriendelijke groet,
Paull

PS: Gefeliciteerd met het slagen van je dochter.
Manitoba wrote:Gefeliciteerd met het slagen van je dochter, Harrie!
En dan natuurlijk ook met het weer tevreden spinnen van deze prachtleeuw!

Succes met de sollicitaties, hoop voor je dat er iets positiefs uitkomt!

Greetz,
Walter
ericon wrote:Gefeliciteerd Harrie!

Succes ook met je sollicitatie's
mars306 wrote:Je ziet het Harrie, doorzetten wordt uiteindelijk toch beloond! Wat moet dat een voldoening geven, direct lopen........kippevel!! 8) 8) 8)

En uiteraard gefeliciteerd met je dochter's prestatie!!

Zo, nu eerst een Bava...... :mrgreen:
M.van der Meulen wrote:Gefeliciteerd met dit dubbele succes in de familie! Hopelijk slaagt de 604 binnenkort ook zonder bemerkingen voor het examen :D En uiteraard veel sterkte met je eigen "examen", zou een hele kopzorg minder zijn. Zo'n situatie (weet ik uit ervaring) vreet een hoop energie en tijd die je, naar ik aanneem, bijzonder graag anders zou willen besteden. Groet, M.
bedankt allen :D
vanmorgen de motor een uur lang warm laten draaien op +/- 2000 rpm, houtklossen hielden het gaspedaal ingedrukt.
De parvan gedemonteerd, de parvanbak eens goed schoongemaakt. Zag er allemaal netjes uit, amper roest :-)
Motorkap scharnieren ontroest en na de zink weer mooi blauw gespoten.
Toen het begon te regenen, binnen verder: de andere koplamp ook met de 'dremel' ontroest.
Beide met kwastje de plekjes in de zink gezet en later gespoten in kleur.
Morgen een dag PCN-magazijn, zondag verder.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Koffiemolen wrote:Gefeliciteerd met al deze heugelijke gebeurtenissen Harrie! Ere wie ere toekomt.

Heb je nog wel tijd voor een baan? :mrgreen: Maar ook daarmee: houd moed!
Bij mijn (voorheen) favoriete onderdelen-leverancier nog wat kleinmateriaal en een nieuwe oliefilter gekocht om alles weer netjes en goed te maken.
vanmiddag na thuiskomst de afstelstiften van de koplampen vernieuwd ( de oude waren DIK geworden van de roest....)
en van 1 ruitewisserarm de ( roodverroeste ) veer vervangen door een nette van een slechte gebruikte ruitewisserarm.
Effe mooi mat-zwart spuiten, nieuwe wisserbladen er op, en dat is dat ook weer tip-top.
Bram kwam nog even, de 205-ruitjes ophalen, en de 604 bewonderen.
even de sleutel omgedraaid terwijl ik nog naast de auto stond: starten en meteen lopen, dat geeft toch wel een kick :-)
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

chr. wrote:
Harrie wrote:even de sleutel omgedraaid terwijl ik nog naast de auto stond: starten en meteen lopen, dat geeft toch wel een kick :-)
grt, Harrie
Dus jij krijgt een kick van ''lopen'' :mrgreen: . Mss is een marathon
iets voor jou :mrgreen: :mrgreen:

ff serieus, als je het goed wilt doen kost het een boel tijd en geld
maar zo te lezen komt het einde toch in zicht :wink:
geld valt wel mee, PCN was nooit duur met onderdelen, een heel aardige magazijnmeester daar (toen) :D
en ja, ik wil de 604 over een aantal weken klaar hebben !

grt, Harrie
Last edited by Harrie on 27 Apr 2016, 18:36, edited 1 time in total.
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

vandaag kwam "Paull" ( Hans ) op bezoek, om de motor van de 604 netjes af te stellen na allerlei belangrijke controles.
ik had vanmorgen al een aantal kleine dingetjes gedaan, en de koplampen weer gemonteerd.
Na de koffie begonnen met het meten v.d. benzinedruk, Hans had zijn meetapparatuur meegebracht 8)
Een drukregelaar regelt de benzinedruk op +/- 3 bar terwijl de pomp 5,8 bar levert. De overige benzine gaat via de retoruleiding terug naar de tank.
De druk was goed. diverse tests gedaan, alles perfect. Cruciaal is de restdruk: die mag binnen 20 minuten
NIET onder de 2 bar geraken..... na 25 minuten nog ruim 3 bar: perfect!

Image

Naderhand het CO afgesteld, de grijsblauwe rook uit de uitlaat verraadde al, dat ze véél te rijk stond afgesteld...
Het borgboutje boven de CO-schroef was ooit in Alsemberg (B) knettervast gedraaid.... :cry: met veel moeite tóch losgekregen. :D
Het borgboutje van een nieuw sleufje voorzien met ijzerzaagje, kopje vlak gevijld en met kopervet later weer gemonteerd.
Toen met de Sun CO-tester het CO afgesteld, het was ruim 9,0 % Volume CO, véél te veel....
Alles netjes afgeregeld op 1,8 % Vol.-CO, en het toerental warm en koud afgesteld ( dat zijn afzonderlijke afstellingen ).

Image

Ik was al blij dat de motor netjes liep....nu loopt ze pas ECHT mooi en zijdezacht :D

Daarna hebben we ons ontfermd over de CruiseControl, Hans heeft de print schoongemaakt en gaf mij aan, hoe ik de CC-unit los kon halen.
Eén schroefje is dusdanig verrroest, dat ik die niet los krijg, wordt in de komende dagen vervolgd.
Hans: nogmaals B E D A N K T ! en een prettige vakantie in het land van Marianne ! :wink:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Post Reply