voor de middendemper een nieuwe ophangsteun gemaakt, de originele was te ver vergaan, de steun aan de demper van Rob ook..
een stukje plaatwerk is niet zo moeilijk, 2 dezelfde is wat lastiger..
met de bouten en velugelmoeren er door op elkaar geklemd kon ik ze vormvast in de goede vorm buigen.
het gereedschap met het blauwe handvat is mijn gaten-afbramer, het andere, uiterst links, een "de-burrit", een afbraamgereedschap voor zijkanten van plaatwerk.
Nadien de plaatjes in de zink gespoten, vervolgens mat-zwart.
rond de middag begonnen met het afgebroken tapeind in het uitlaatspruitstuk...
Mijn krimp-apparaat maar weer eens voor de dag gehaald, al 15 jaar niet meer gebruikt... EDIT: dit apparaat is
verkocht
en daarmee, middels de koolstofstift, de spruitstukflens flink heet gestookt:
met de griptang kon ik veel kracht zetten, ik verplaatste het motorblok zelfs in de motorrubbers...
maar het tapeind ? met geen mogelijkheid ook maar enige beweging in te krijgen...
dat wordt dus afslijpen en uitboren..
's middags het hitteschild iets bijgewerkt met zinkspray en de middendemper er maar eens onder gehangen, zo ziet er dat dan uit, mét het nieuwe ophangsteuntje :
ik heb uitlaatklemmen rond 45 besteld, speciale die rondom sluiten, zijn morgenmiddag binnen, dus ik
kon vandaag niet verder met de uitlaat.
Vanavond nog begonnen met de koplampen, na een flinke schoonmaakbeurt de roestspoortjes aan de
buitenkant v.d. reflector met een dremel weggehaald. Die roest zit als een spin onder de lak en eenmaal roestend
kan het snel gaan, en wordt het chroom aan de binnenkant aangetast....
Zelfs een
nieuwe vérstraler die ik al vele jaren op voorraad heb, kan ik daardoor in de container gooien...
grt, Harrie