de klemmen halverwege waren ook totaal verroest, elk boutje breekt af.. daar maak ik dus wel iets nieuws voor. Zelfs ALLE bouten v.d. hitteschilden braken bij demontage spontaan af..
ik ben nog niet aan de test met de hogedrukpomp toegekomen, gezien de vervuiling in de tank wil ik eerst het filter vernieuwen, en die heb ik niet bij de hand..

Onder de motorkap verder: de "spinnekop" ( verdeler ) van de K-Jetronic incl. injectoren en balansdrukregelaar gedemonteerd:
.

.
en eens GOED schoongemaakt:
.

.
ook een poging om de corrosie op alle aluminium te verminderen, dus het rechter kleppendeksel ingespoten met Cilit Bang en geborsteld, daarna afgespoeld met de tuinslang:
.

.
dat ziet er al véél beter uit dan eerder:
.

.
ik had deze methode ook al voorgesteld aan Rudie Krämer, en in mijn opinie werkt het prima, al zie ik nu op de foto dat ik wat plekjes vergeten ben en beter had moeten borstelen...
ach, effe snel.. ik snakte naar een koud pilsje! 8)
en vanmiddag telefonisch nieuwe afdichtrubbers voor de injectors besteld bij de Bosch-service van Van Silfhout in Winterswijk, zijn morgenmiddag al binnen vanuit Bosch Duitsland

.
morgen ga ik de tank gedeeltelijk vullen met verse benzine, en dan als het effe lukt de grote TEST:
loopt ze, of niet. Dat gegeven is doorslaggevend voor mijn beslissing GO of NO-GO.
En totdan ga ik dus ook nog niet met de roestbestreiding in de slag..
Ach, ze heeft gelopen, in 2005 in Alsemberg, in 2005 hier thuis, en vorige week ook 1 seconde...
de hoop is nog niet vervlogen, het is tenslotte een P E U G E O T

grt, Harrie