403diesel wrote:RemcoFarina wrote:Harrie had de tip om via de RV rem omhoog te pompen met je rempedaal.
Dit gaat bij een 504 maar heeft een 404 ook een gecombineerd reservoir voor rem en koppeling? Ans dit 2 losse reservoirs zijn werkt het niet (goed).
Dat maakt toch niks uit

Als het potje maar niet overloopt na het pompen...
o.k.
Slang aan nippel ( los zetten ) RV remklauw en nippel ( sleuteltje er op voor los/dicht draaien ) koppelingscilinder.
Pomp eerst de slang ( liefst doorzichtig ) vol voor je begint. Dit voorkomt tevens dat er onverhoopt lucht in het
rechter remcircuit komt bij loslaten pedaal.
Laat iemand het rempedaal rustig intrappen, tot onderin en dan "ONDERIN"( of "VAST") te roepen.
Dan draai de de nippel van de koppelingscilinder dicht en roep je "LOS ! "
Je hulp laat het rempedaal rustig los en roept nadien ""LOS" , dan draai je de nippel weer los.
En weer hetzelfde liedje.
Dit duurt vrij lang eer je de lucht er uit hebt.
Het is wellicht verstandig om die oude remvloeistof ( meestal nog nooit ververst ! ) niet terug in het reservoir
te laten lopen maar op te vangen in een potje, dan kan ook gecontroleerd worden of de lucht er uit is ,
en de nagenoeg zwarte uitstromende remvloeistof wordt dan mooi blank.
dit heeft echter een nadeel :
je moet dan de aansluiting van het reservoir dichtmaken. ( bij apart reservoir speelt dat niet,
reservoir bijna op het einde v.d. sessie uit de beugel halen en omkieperen om de oude remvloeistof op te vangen in een opvangbak.
succes ! grt, Harrie