Ik heb besloten om hier acte de présence te geven.
Sommige kennen mij misschien wel.
Om even kort door de Peugeot historie heen te wandelen, na verschillende 405 en 406 van mijn oude heer te hebben mogen gebruiken, zelf overgegaan tot de aanschaf van mijn eerste peut... Een Bordeaux rode 5 deurs 205 diesel, ks-85-bl, welke ongetwijfeld al naar de eeuwige jachtvelden is gegaan.
Wat een fijne zuinige auto. Na wat omzwervingen, FIAT panda, mini, golf 1, siërra, c kadett, toch mijn tweede 205 gekocht, een commercial en wederom een diesel.
Ook deze zal niet meer rondrijden.
Nu, drie jaar geleden moest er toch maar weer een kleine handzame, leuk uitziende en vooral lekker rijdende auto komen, en u raad het al..... Justement een deux cent cinq....
Als derde eigenaar van een rode 1.1 forever uit 95, nog steeds stik tevreden.
Uiteraard wel wat aanpassingen gedaan, en nee geen versjonniede versie, maar met originele onderdelen.
Zo was er de motor swap naar een 1.4 tu3m, een heus 1.6 gti onderstel, en een sacre numero interieur.
Hiermee is de koek nog niet op, want door het veelvuldige gebruik is een diesel eigenlijk handiger..... Echter afscheid nemen was voor mij geen optie...
Na wikken en wegen.... Tijd voor het betere diesel geweld, in de vorm van een Dturbo blok. En o lala mes amis...Ca marche!!!
Hieronder nog ff wat foto's van oud naar nieuw zeg maar...

Met 1.6 gti onderstel...

Sacre numero interieur uit Frankrijk

Ombouw naar dturbo, en gewoon weer hoog op de pootjes..