Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
?604Peugeot

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hallo Paull en Paulla. fijne kerstdagen en een goed en gezond 2026 voor jullie,en in het nieuwe jaar gaan we gewoon weer door,met waar we gebleven waren,groetjes vanuit grave.
paull en paulla

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 25 Dec 2025, 18:44 Hallo Paull en Paulla. fijne kerstdagen en een goed en gezond 2026 voor jullie,en in het nieuwe jaar gaan we gewoon weer door,met waar we gebleven waren,groetjes vanuit grave.
Hoi Willy, beste wensen ook. En volgend jaar wordt alles beter :P. En gaan we nog meer doen. Aan vanalles en nog wat.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

Kan nog net dit jaar, via een andere computer lukt het nu (even) om plaatjes mee te sturen van de voortgang.
Het voorscherm is er na, bijna, acht en veertig jaar nog redelijk aan toe. Onder de kitlagen komt toch een beetje roestschade aan het licht.
Met maar één klein gaatje. Dat valt wel mee. Komend jaar maar eens in de straalkabine aanpakken.
Attachments
IMG_6112.jpg
IMG_6112.jpg (88.57 KiB) Viewed 202 times
IMG_6110.jpg
IMG_6110.jpg (116.77 KiB) Viewed 202 times
IMG_6111.jpg
IMG_6111.jpg (104.6 KiB) Viewed 202 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

De linker voordeur is er inmiddels ook uit. En daar valt de schade ook best mee. Toch maar eens een stukje huidplaat verwijderd om nader te bekijken. Er waren in het zicht twee roestbelletjes waarneembaar. Na het verwijderen van het stukje huidplaat is wel enige schade te zien. En dat wordt voortvarend aangepakt met nieuwe stukjes blik, waar nodig.
Attachments
IMG_6122.jpg
IMG_6122.jpg (124.02 KiB) Viewed 202 times
IMG_6121.jpg
IMG_6121.jpg (101.24 KiB) Viewed 202 times
IMG_6127.jpg
IMG_6127.jpg (105.46 KiB) Viewed 202 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

Drie plaatjes per post lukt mij. Hier vast een begin van het herstel van het deurframe. Al de roestschade moet er uit. Anders blijf je aan de gang. en het is zonde van de verf. Eénmaal alle roest verwijderd, gaat de wagen weer járen mee. Dat is de bedoeling. Meer wordt het niet dit jaar, er moet nog meer gedaan worden.
Attachments
IMG_6130.jpg
IMG_6130.jpg (133.76 KiB) Viewed 202 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 30 Dec 2025, 12:34 De linker voordeur is er inmiddels ook uit. En daar valt de schade ook best mee. Toch maar eens een stukje huidplaat verwijderd om nader te bekijken. Er waren in het zicht twee roestbelletjes waarneembaar. Na het verwijderen van het stukje huidplaat is wel enige schade te zien. En dat wordt voortvarend aangepakt met nieuwe stukjes blik, waar nodig.
Hoi Paull. dat scherm is nog heel netjes voor die Leeftijd,ik zoek ook nog een linker nette voor mijn SL,heb nog wel type twee liggen,maar ik wil niet zelf boren voor de Sier strips,dus blijf nog wel even zoeken,heb nog wel twee voorzetdorpels op de kop kunnen tikken,die komen ze nog een keer brengen,vanuit amstelveen,die man wil een keer komen kijken bij mij in de Loods. zijn Cruise control deed het ook niet,en dan kan die een keer bij mij Afkijken, ik zij dat ik er ook mee bezig was.
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 30 Dec 2025, 12:34 De linker voordeur is er inmiddels ook uit. En daar valt de schade ook best mee. Toch maar eens een stukje huidplaat verwijderd om nader te bekijken. Er waren in het zicht twee roestbelletjes waarneembaar. Na het verwijderen van het stukje huidplaat is wel enige schade te zien. En dat wordt voortvarend aangepakt met nieuwe stukjes blik, waar nodig.
de deur is bijna net zo als die andere,maar ik zie wel dat je gevorderd bent in het lassen,kijkt al aardig goed,en ja je kunt beter al het slechte eruit slijpen en straks alles goed behandelen,succes met het verdere lassen,heb je nog meer slechte plekken ergens gezien? ik hoor en zie wel weer foto,s verschijnen. groetjes daar en een fijne jaarwisseling voor jullie.
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 30 Dec 2025, 16:38 de deur is bijna net zo als die andere,maar ik zie wel dat je gevorderd bent in het lassen,kijkt al aardig goed,en ja je kunt beter al het slechte eruit slijpen en straks alles goed behandelen,succes met het verdere lassen,heb je nog meer slechte plekken ergens gezien? ik hoor en zie wel weer foto,s verschijnen. groetjes daar en een fijne jaarwisseling voor jullie.
Grossomodo klopt dat, dit deurframe is minder slecht. Daar hoeven maar een paar nieuwe stukken in. Rechts is de hele onderkant van het deurframe vernieuwd. De huidplaat is/ was ook minder slecht, maar daar komt ook acht cm nieuw stuk plaatdeel in. Voor oefening en de eeuwigheid :P. Meer slechte plekken heb ik (nog) niet gezien. Maar dat kan altijd nog. Binnenkort weer eens een 'blik' werpen ;).
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply