Dat ga ik voor je nakijken.?604Peugeot wrote: 24 Aug 2025, 19:20 als ik vragen mag,hoe staat bij jou de ontsteking,bij de GTI, hier staat die op 10 graden BDP,is dat goed? als ik nog een paar dingen wil weten,vraag ik dat van de week wel aan jou,als dat mag,alvast bedanktIMG_7488 (2).JPG
Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
- paull en paulla
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
Het eerste waar ik, door de jaren ervaring opgedaan, aan denk is de vacuumsluiting van kofferbak en ook van het tankklepje. Een eenvoudige test kan zijn om de twee vacuumleidingen van b.v. de tankklep eerst los te halen van de vacuumsluiting en afstoppen. Ik gebruik daar een kleine glazen buiszekering voor. Past prima. Als nu de vergrendeling wel werkt, weet je dus ook waar het probleem zich voordoet. Werkt het nog steeds niet is de eerst volgende kandidaat de kofferbaksluiting. Je kunt de rubberen harmonika sluitingen over de asjes eens goed aankijken. Negen op tien kans dat deze droogte scheurtjes vertonen. En daar heb je gelijk het volgende vraagstuk: hoe kom je daar nu weer aan. Peugeot levert als sinds jaren negentig dit niet meer. Ooit heb ik deze rubbers via AliExpress gevonden. Geen idee of dit nog steeds leverbaar is. Eerst maar eens uitproberen, veel plezier gewenst met het vinden van het ongemak.?604Peugeot wrote: 24 Aug 2025, 19:20 zo en hier heeft die weer naar bijna een jaar weer het dag licht gezien, en zelf een stukje mogen rijden,moet nog wel van alle kleine dingetjes nog doen,zoals kijken waar de vacuum lekt, als die loopt werkt het wel,maar hij hout het vacuum niet vast, als de motor niet loopt,weet jij mischien waar ik zou moeten kijken?
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
-
Hoi Willy,
voor de TI met elektronische Bosch ontsteking moet de vervroeging 12 graden zijn (zie kerf in poelie) i.p.v. 10 graden zoals bij de SL met dubbele punten. Of dat ook voor de GTI geldt durf ik niet te zeggen.
Maar dat weet Paull vast wel
Voor de liefhebbers: https://cdn.website-editor.net/s/f9d724 ... BXLF010TJW
voor de TI met elektronische Bosch ontsteking moet de vervroeging 12 graden zijn (zie kerf in poelie) i.p.v. 10 graden zoals bij de SL met dubbele punten. Of dat ook voor de GTI geldt durf ik niet te zeggen.
Maar dat weet Paull vast wel

Voor de liefhebbers: https://cdn.website-editor.net/s/f9d724 ... BXLF010TJW
- paull en paulla
En ter aanvulling kan ik vertellen: ZNJK (604GTI) Type 154A 2849 cm3, ontstekingskromme M162 E en daar hoort 10 graden voorontsteking bij, volgens
Revue Technique uit 1988.
Revue Technique uit 1988.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla