Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
?604Peugeot

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull. de uitlaatspruitstukken vandaag weg gebracht naar jan,er zit vijfhonderdste verschil in van links naar rechts, allebij dus op de vlakte bank er mee,en een kleppendeksel moest die ook nog doen, die is ook niet helemaal vlak, die met de opening voor de olie.de foto,s volgen nog.groetjes daar.
paull en paulla

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 02 May 2025, 22:20 Hoi Paull. de cilinder koppen gaan er weer op, heb nu denk ik alles compleet, dus ik kan gaan bouwen.IMG_7364 (4).JPG
Het is altijd weer feest als het zover is voor de opbouw. Een motorblok opbouwen is een precies en plezierig klusje.
Ik zie dat de distributiekettingspanner () los ligt en het rilsan filtertje ook. Welk merk koppakking gebruik jij?
Fijn weekend gewenst.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 05 May 2025, 18:24 Hoi Paull. de uitlaatspruitstukken vandaag weg gebracht naar jan,er zit vijfhonderdste verschil in van links naar rechts, allebij dus op de vlakte bank er mee,en een kleppendeksel moest die ook nog doen, die is ook niet helemaal vlak, die met de opening voor de olie.de foto,s volgen nog.groetjes daar.
Vermoedelijk liggen er niet veel mensen wakker van vijfhonderdste mm verschil. Maar vlakken kan geen kwaad als het nauwkeurig gebeurt.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 10 May 2025, 23:52
?604Peugeot wrote: 02 May 2025, 22:20 Hoi Paull. de cilinder koppen gaan er weer op, heb nu denk ik alles compleet, dus ik kan gaan bouwen.IMG_7364 (4).JPG
Het is altijd weer feest als het zover is voor de opbouw. Een motorblok opbouwen is een precies en plezierig klusje.
Ik zie dat de distributiekettingspanner () los ligt en het rilsan filtertje ook. Welk merk koppakking gebruik jij?
Fijn weekend gewenst.
Hoi Paull. ik heb de kettingen vast gezet met kleine ty reps zodat alles op zijn plaats blijft zitten, bij het kleine dubbele tandwiel, en boven bij de grote van alle twee, de zeefjes wilde ik zien of ze nog heel waren, en dat zijn ze ook, de ketting spanners heb ik door gespoeld met remmenreiniger,en de zeefjes ook, bij mijn SL blok zat in ieder zeefje een gaatje,maar daar zitten al nieuwe in,en nog een paar op voorraad voor in de toekomst voor mijn STI blok,wat in de toekomst nog een keer gedaan moet worden, inmiddels is de carterpan er nu ook onderuit, zat een hoop rommel in, en in de pan zit een deuk, maar ik had er nog een liggen van een gesloopt blok, zonder deuk,wie wat bewaard heeft nog wat :mrgreen: ook was er een bout af gebroken waar de warerpomp mee vast zit,andere twee kreeg ik wel los,de derde is er nu ook uit, alles even schoon getapt en kopervet erin gedaan, alles wat bij mij los gaat komt weer een beetje koper vet op, van de week nog even de olie zeef eraf en schoon maken,en de oude pakking verwijderen, dan kan alles er weer onder,foto,s volgen nog,olie pomp is ook al schoon gemaakt zag er goed uit, groetjes daar, hoe ver ben je met het plaat werk van de Rode P604 graag foto,s altijd mooi om te zien,hoe jij werkt.
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

hoi Paull de pakkingset maak ik een foto van,heb ik toen gekocht bij ene frans uit deurne die volvo doet.
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 10 May 2025, 23:56
?604Peugeot wrote: 05 May 2025, 18:24 Hoi Paull. de uitlaatspruitstukken vandaag weg gebracht naar jan,er zit vijfhonderdste verschil in van links naar rechts, allebij dus op de vlakte bank er mee,en een kleppendeksel moest die ook nog doen, die is ook niet helemaal vlak, die met de opening voor de olie.de foto,s volgen nog.groetjes daar.
Vermoedelijk liggen er niet veel mensen wakker van vijfhonderdste mm verschil. Maar vlakken kan geen kwaad als het nauwkeurig gebeurt.
hoi paull ik laat van de week nog foto,s zien van de uitlaat spruitstukken, het was niet makkelijk om ze goed in te spannen zij jan, maar het was hem toch gelukt,nu de kleppen deksel nog, dat is ook moeilijk om in te spannen,maar komt goed zij die, ik zit niet zonder werk, heb nog een hoop te doen wil kijken of mij het lukt om 14 sept hem rijdend te hebben, dan is er namelijk hier in grave een oldtimer dag, en dan mogen de oude auto,s in de binnen stad staan, ik wil dan samen met sjef zijn witte P604 en de GTI er neer zetten,die van sjef is een van de eerste type en de GTi van de laatste type, lijkt me wel leuk,groetjes daar.
paull en paulla

[quote=Hoi Paull, hoe ver ben je met het plaat werk van de Rode P604 graag foto,s altijd mooi om te zien,
[/quote]Mja, het gaat traag, maar gestaag. Op de plaatjes staat het één en ander in de eerste menielaag, terwijl ik dit schrijf, droogt de tweede laag.
Het plaatwerk voor de te vouwen dorpelplaten kan deze week binnen zijn. Dan een kwestie van knippen, buigen en bakken.
De passtukjes knip ik van karton, handig voor maatvoering. Dan stukjes van blik maken en als nodig hier en daar een vouwtje er in.
Genoeg te doen nog.
Attachments
IMG_5632.jpg
IMG_5632.jpg (109.39 KiB) Viewed 1636 times
IMG_5628 (2).jpg
IMG_5628 (2).jpg (106.63 KiB) Viewed 1636 times
IMG_5630.jpg
IMG_5630.jpg (102.39 KiB) Viewed 1636 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

En weer een paar uitstapjes meegedaan, met gevarieerd aanbod van auto's. Met picnic toe. Het kan niet op.
Attachments
IMG_5626.jpg
IMG_5626.jpg (212.64 KiB) Viewed 1635 times
IMG_5615.jpg
IMG_5615.jpg (147.66 KiB) Viewed 1635 times
IMG_5621 (2).jpg
IMG_5621 (2).jpg (206.56 KiB) Viewed 1635 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland

Post by 304 Friesland »

Dat is ook een leuke Renault en natuurlijk een hele mooie 604 ,heb er ooit ook eens een gehad , geweldig om mee te rijden maar ik heb toch een zwak voor rally achtige auto's al rijd ik meestal rustig , gewoon leuk om te zien.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 12 May 2025, 17:19 En weer een paar uitstapjes meegedaan, met gevarieerd aanbod van auto's. Met picnic toe. Het kan niet op.
Hoi Paull en Paulla. kijk het weer is al een stuk beter zo te zien, met de kap open rijden ze en staan ze stil,super mooie SM zie ik,en een lakker hapje en drankje gaan er dan wel in :D
Post Reply