PeterH wrote: ↑07 Apr 2025, 20:12
Jeetje wat een werk. Respect voor je doorzettingsvermogen.
Uiteindelijk wordt toch weer een mooie zeldzame 604 gered.
bedankt Peter H voor het compliment, ik weet niet of het voor mij of voor Paull is bedoelt?
PeterH wrote: ↑07 Apr 2025, 20:12
Jeetje wat een werk. Respect voor je doorzettingsvermogen.
Uiteindelijk wordt toch weer een mooie zeldzame 604 gered.
bedankt Peter H voor het compliment, ik weet niet of het voor mij of voor Paull is bedoelt?
Voor allebei
Bedankt Peter H ik ga rustig door, en Paull denk ik ook.
dus het plaatwerk er maar uit geslepen schoon gemaakt en ook de accu steunen verwijderd, kon ik er makkelijker bij met losboren, het is toch wel makkelijk als je een Dremel en een Powerfile hebt en een slijptol, de rest van de foto,s volgen als het eind resultaat klaar is rondom de accubak, het nieuwe stuk plaat werk zit er alweer in, groetjes daar en een fijn weekend voor jullie.
?604Peugeot wrote: ↑12 Apr 2025, 20:16
IMG_7351 (2).JPG dus het plaatwerk er maar uit geslepen schoon gemaakt en ook de accu steunen verwijderd, kon ik er makkelijker bij met losboren, het is toch wel makkelijk als je een Dremel en een Powerfile hebt en een slijptol, de rest van de foto,s volgen als het eind resultaat klaar is rondom de accubak, het nieuwe stuk plaat werk zit er alweer in, groetjes daar en een fijn weekend voor jullie.
Kijk, dat schiet lekker op. Boren- zagen- hakken, het is allemaal nodig. Beetje plaatwerk en nog wat lassen.
Laagje verf erop spetteren en klaar is' ie weer.
Ben ook nog leuk aan het zagen hakken en boren geweest. Voor een getektyleerde auto is er best wel roestschade te vinden, veel buiten het directe zicht. Het schotje voor het achterwiel moet nog vernieuwd worden. Let op de onderkant van het rechtervoorportier. Na enig speuren kun je een zwart plastic dopje zien. In deze deur zijn twee gaten geboord om goed te kunnen tektyleren, aardig gelukt zo te zien. Geen garantie meer, vermoed ik
Om een portier te kunnen openen, moet er een mechaniek bedient worden in de deur. Bij P604 ziet het er zo uit. Door overvloedig te tektyleren blokkeert op den duur dit mechaniek. Zelfs is er dan nog de gelegenheid om ook nog eens, voor de zekereheid, vast te roesten.
In dit geval de rechterachterportier. Met kunst en vliegwerk is de deur toch geopend geraakt. Uit de voorrraad reeds een vervanger geselekteerd.
Reeds làng geleden eens een aantal laten behandelen. Leuk werk en het houd je 'van de straat'. Genoeg te doen nog. Snel verder met deze klus.
Hoi Paull dat ziet er uit als nieuw,dat is lekker als je het al klaar hebt liggen op het schap,toppie,hoe heb je ze zo schoon gekregen? dat is plezierig werken.moet ik ook nog doen voor de SL,ik denk dat ik ze straks een keer in de remmen reiniger leg. tektiel is wel goed voor sommige dingen, maar niet voor sloten, wordt hard in de toekomst.
paull en paulla wrote: ↑14 Apr 2025, 14:34
Ben ook nog leuk aan het zagen hakken en boren geweest. Voor een getektyleerde auto is er best wel roestschade te vinden, veel buiten het directe zicht. Het schotje voor het achterwiel moet nog vernieuwd worden. Let op de onderkant van het rechtervoorportier. Na enig speuren kun je een zwart plastic dopje zien. In deze deur zijn twee gaten geboord om goed te kunnen tektyleren, aardig gelukt zo te zien. Geen garantie meer, vermoed ik
ik zie maar een Tectyl gaatje, en ja de garantie is er wel af ja ik doe straks tectyleren als de deurplaten eraf zijn, dan kan ik goed zien waar ik tectyl spuit, in een kale deur zonder/wel al in de grondverf gespoten aan de binnenkant. en het schotje heb ik reeds al vervangen bij de rechter koker,en in de Inox gespoten,en als de koker er in is gelast dan nog in de tectyl spuiten,wel met hoge druk van de compressor,en de norsel is dan ook iets groter dan van de spuitbus tectyl. succes met het plaatwerk verder Paull