304 coupe 1973
-
Re: 304 coupe 1973
Gisteren deze auto maar weer eens van zijn plek gehaald en paar keer de weg uit geweest , heb hem ook even goed op toeren gejaagd en dan kan ik zeggen dat hij brult als een grote leeuw , denk dat er toch een iets beter dempende demper onder moet , had mijn vrouw haar schoonzoon even mee en kleinkind die vonden het prachtig zo lijkt het toch echt een rally auto.
Stoere kar zeg!
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
-
Nu maar eens vaart maken met deze auto , was laatst nog naar een Fiat pickup wezen kijken maar daar zat heel veel werk in dus toen ik thuis was maar besloten om deze eerst aan te pakken met een voorzichtige deadline van Hemelvaartsdag .
Nu eerst de as even los gehaald achter om de juiste uitsparing in de wielkasten te bepalen en gelijk hem achter iets hoger te zetten dat misstaat hem niet .

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk
Nu eerst de as even los gehaald achter om de juiste uitsparing in de wielkasten te bepalen en gelijk hem achter iets hoger te zetten dat misstaat hem niet .

-
Sinds de vorige post van nu al bijna 2 jaar geleden toch wat dingen veranderd , ik heb de velgen die ik ooit eens gezien had onder een berlingo in Hongarije vorig jaar kunnen kopen op facebook , deze komen gewoon uit Nederland maar worden vrijwel niet aangeboden in de steek 4 x 108 maar maakt de auto nog dikker .
Ook heb ik een goede keienvanger die bij een partij onderdelen zat en omdat de katalisator er niet meer in zit nog wat ruimte gekregen voor bij de radiateur dus deze een iets andere positie gegeven en nu past de originele keienvanger er zonder aanpassingen op ,de oude was slecht dus ook dat scheelt weer werk .
Ook heb ik een redelijke achterklep en nog 2 hele mooie gave deuren zo is het meeste plaatwerk in goede staat en redelijk strak dus weinig plamuurwerk wat ik dus echt niet goed kan.
Ik ga ook zelf proberen de hemelbekleding te maken , heb van een sloper nog een hemeltje wat ik gebruiken kan voor de maat ,word nu zwarte bekleding wel geperforeerd materiaal dus komt hopelijk een beetje in de buurt met wat er origineel in zit al maakt dat bij deze auto inmiddels echt niet meer uit.
Al met al toch nog iets aan gebeurd in de afgelopen tijd maar nu moet het toch 10 tandjes sneller gaan .
Ook heb ik een goede keienvanger die bij een partij onderdelen zat en omdat de katalisator er niet meer in zit nog wat ruimte gekregen voor bij de radiateur dus deze een iets andere positie gegeven en nu past de originele keienvanger er zonder aanpassingen op ,de oude was slecht dus ook dat scheelt weer werk .
Ook heb ik een redelijke achterklep en nog 2 hele mooie gave deuren zo is het meeste plaatwerk in goede staat en redelijk strak dus weinig plamuurwerk wat ik dus echt niet goed kan.
Ik ga ook zelf proberen de hemelbekleding te maken , heb van een sloper nog een hemeltje wat ik gebruiken kan voor de maat ,word nu zwarte bekleding wel geperforeerd materiaal dus komt hopelijk een beetje in de buurt met wat er origineel in zit al maakt dat bij deze auto inmiddels echt niet meer uit.
Al met al toch nog iets aan gebeurd in de afgelopen tijd maar nu moet het toch 10 tandjes sneller gaan .
- Beeperhorrie
Ik heb het eerder aangeboden en herhaal het nog maar: Als je hulp nodig hebt bij deze waarbij je extra handen kan gebruiken kom ik je graag helpen.
-
Goed aangeboden maar het is voor jou een uur rijden en nog weer terug , heb je daar wel zin in , natuurlijk kan ik wel een keer hulp gebruiken , schuren en plamuren en tzt de hemel plaatsen ,de tijd zal het leren , wat wel zeker is dat ik er nu vaart achter wil zetten en ik hoop dat vol te houden ,vandaag een oude naaimachine van mijn moeder gekregen ,nu nog leren hoe dat ding werkt en uiteraard heel belangrijk hoe je de bekleding naait allemaal nieuw dingen voor mij maar als je het niet probeert dan weet je zeker dat je het niet leert.
lassen moet binnen een maand klaar zijn maar dat gaat ook wel lukken , mooi weer zal ook veel goed doen dan kan ik dingen buiten doen want stof dat is niet goed in de longen .
lassen moet binnen een maand klaar zijn maar dat gaat ook wel lukken , mooi weer zal ook veel goed doen dan kan ik dingen buiten doen want stof dat is niet goed in de longen .
- paull en paulla
Ah, dat is een handige brug304 Friesland wrote: ↑30 Jan 2025, 11:50 Nu maar eens vaart maken met deze auto , was laatst nog naar een Fiat pickup wezen kijken maar daar zat heel veel werk in dus toen ik thuis was maar besloten om deze eerst aan te pakken met een voorzichtige deadline van Hemelvaartsdag .

Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
-
De brug zelf is zeker 60 jaar oud , volgens mij uit een vw garage maar ik heb er zelf andere armen op gemaakt .
Ben er in ieder geval heel blij mee is op lucht en neemt vrijwel geen ruimte in en veel ruimte vrij om te sleutelen.
Ben er in ieder geval heel blij mee is op lucht en neemt vrijwel geen ruimte in en veel ruimte vrij om te sleutelen.
- Beeperhorrie
Uurtje rijden vind ik geen ramp, ben ik er weer eens uit.304 Friesland wrote: ↑30 Jan 2025, 20:03 Goed aangeboden maar het is voor jou een uur rijden en nog weer terug , heb je daar wel zin in , natuurlijk kan ik wel een keer hulp gebruiken , schuren en plamuren en tzt de hemel plaatsen ,de tijd zal het leren , wat wel zeker is dat ik er nu vaart achter wil zetten en ik hoop dat vol te houden ,vandaag een oude naaimachine van mijn moeder gekregen ,nu nog leren hoe dat ding werkt en uiteraard heel belangrijk hoe je de bekleding naait allemaal nieuw dingen voor mij maar als je het niet probeert dan weet je zeker dat je het niet leert.
En naaimachines....... Daar weet ik best wel wat van. Op school veel van die dingen binnen gekregen om te gebruiken voor de kinderen. Van naderhand gemotoriseerde handnaaimachines tot uiterst moderne programmeerbare naaimachines.
Wellicht kan ik daar wat mee helpen met uitleg. Hoop dingen waar je rekening mee moet houden: draaddikte, spoelspanning, loopdraad spanning. transportvoet hoogte en geleidingsrichting. En dan nog de mechanische kant. Veruit de meeste hebben geen gesloten lagers dus regelmatig reinigen en smeren is een noodzaak. Zeker omdat bijvoorbeeld bij een zigzag beweging de naald in contact kan komen met de transportvoet als de smering niet genoeg is. En nog veel meer.
-
Afgelopen maandag zo ver dat ik vond dat de verf er wel op kon ,hij is niet strak en zat onvolkomenheden maar nu eindelijk groen , rechter deur moet nog een keer want daar zit te weinig op ,is toch lastig om goed dekkend te krijgen en moet ook nog snel anders komt er nevel op . Hier en daar maar wat polijsten ,is 2 componenten dus die is daar geschikt voor maar eerst maar uitharden en dan gestaag opbouwen tussen de nodige andere klussen door.
Kleur lijkt op de foto vrij licht maar is in het echt wat donkerder.

Kleur lijkt op de foto vrij licht maar is in het echt wat donkerder.