Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
-
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
nog geen half uur daarna op de brug,moesten hem wel op de brug duwen met drie man,hij rijd namelijk niet,en ik wilde hem ook niet starten,anders komt overal die oude benzine,eerst schoon maken,dan motor maken en dan pas starten.
-
Het blijven toch statige auto,s , heb er ooit ook eens een gehad een benzine met automaat sl van 78 geloof ik .
Had alleen altijd problemen met starten waar ik gauw klaar mee was .
Mijn voorkeur zou dan een diesel zijn ,loopt altijd maar nu genoeg auto,s maar blijft mooi.
Had alleen altijd problemen met starten waar ik gauw klaar mee was .
Mijn voorkeur zou dan een diesel zijn ,loopt altijd maar nu genoeg auto,s maar blijft mooi.
- Beeperhorrie
Eigenlijk is deze 604 wel waar GTI echt voor staat, Grand Tourismo Injection, met flinke snelheid probleemloos grote afstanden afleggen .
Ergens ging het fout met de hatchbackjes en werd GTI synoniem voor sportief scheuren. Peugeot bleef met de 205 range nog het meest in de buurt van de originele gedachte omdat de Rallye de echte scheurbak was en de GTI toch een stuk luxueuzer.
Ergens ging het fout met de hatchbackjes en werd GTI synoniem voor sportief scheuren. Peugeot bleef met de 205 range nog het meest in de buurt van de originele gedachte omdat de Rallye de echte scheurbak was en de GTI toch een stuk luxueuzer.
- paull en paulla
Professioneel vervoer?604Peugeot wrote: ↑07 Sep 2024, 17:39 Hoi Paull. kijk daar is die dan,de GTI van Harrie,ben er al aan bezig,radiateur is er al uit luchtfilter er al af,en alles wat los moet,al in gespoten met WD40,ik ga langzaam verder,in de toekomst meer foto,s en een praatje erbij,fijn weekend voor jullie.IMG_7169 (2).JPG

Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
Kijk ook eens naar de oliepijlstok. Met het lossen, losslijpen, van de koppelingcilinder is deze (door)geraakt.Als de motor langere tijd stil staat is het ook een idee de oliedruk te meten. Zo weet je of de oliedrukregelaar vast staat.?604Peugeot wrote: ↑07 Sep 2024, 17:44 nog geen half uur daarna op de brug,moesten hem wel op de brug duwen met drie man,hij rijd namelijk niet,en ik wilde hem ook niet starten,anders komt overal die oude benzine,eerst schoon maken,dan motor maken en dan pas starten.IMG_7170 (2).JPG
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
-
Hoi Paull de Motor gaat er kompleet uit,dan eerst wassen het blok aan de buitenkant,ziet er nogal vet uit,dan kan ik ook naar de koppeling kijken,en de kering daar achter,dan de voorkap eraf en dan kan de olie pomp ook los en schoon maken,dan de koppakkingen vervangen, en de koppen meenemen naar jan mijn revisie man,de kleppendeksels neem ik dan ook mee,harrie zij namelijk dat die altijd bleven lekken,en ik op zoek moest naar kurken kleppendekselpakkingen,maar die kan ik niet vinden,en dan ook nog een peilstok zoeken,ik weet dat die doorgeslepen is,maar niet voor de koppelingcilinder, maar voor het uitlaatspruitstuk, ben nu een carterpan aan het stralen,daar zit namelijk een deuk in,aan de onderkant,dan even twee uitlaatspruitstukken zoeken,liggen ergens op zolder,ik hou je op de hoogte van alles,groetjes willypaull en paulla wrote: ↑09 Sep 2024, 23:46Kijk ook eens naar de oliepijlstok. Met het lossen, losslijpen, van de koppelingcilinder is deze (door)geraakt.Als de motor langere tijd stil staat is het ook een idee de oliedruk te meten. Zo weet je of de oliedrukregelaar vast staat.?604Peugeot wrote: ↑07 Sep 2024, 17:44 nog geen half uur daarna op de brug,moesten hem wel op de brug duwen met drie man,hij rijd namelijk niet,en ik wilde hem ook niet starten,anders komt overal die oude benzine,eerst schoon maken,dan motor maken en dan pas starten.IMG_7170 (2).JPG
- paull en paulla
Hoi Willy, kijk of de koppen geen groef beschadiging hebben, haaks op de langs-pakking zijde. Ook de klepdeksels.
Zelf gebruik ik met veel plezier, tegenwoordig vloeibare pakking, geen papieren pakking meer.. Dat vult zich in alle kieren en gaatjes.
De autofabrikanten doen dat ook.
Je kun ook met een lange rij controleren of de klepdeksels niet krom getrokken zijn.
Klopt, je hebt gelijk, het was met het spruitstuk rechts misgegaan. Tijd vertroebeld herinneringen.
Nog wel wat te doen. Controleer eens of je uitlaat spruitstukken vlak zijn, scheelt een hoop ongemak.
Dat is vóórpret en voldoening. Veel sleutelpret gewenst.
Zelf gebruik ik met veel plezier, tegenwoordig vloeibare pakking, geen papieren pakking meer.. Dat vult zich in alle kieren en gaatjes.
De autofabrikanten doen dat ook.
Je kun ook met een lange rij controleren of de klepdeksels niet krom getrokken zijn.
Klopt, je hebt gelijk, het was met het spruitstuk rechts misgegaan. Tijd vertroebeld herinneringen.
Nog wel wat te doen. Controleer eens of je uitlaat spruitstukken vlak zijn, scheelt een hoop ongemak.
Dat is vóórpret en voldoening. Veel sleutelpret gewenst.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
-
Hoi Paull,ff een update, een aantal foto,s gemaakt,maar staan nog op de foon,de uitlaten zijn er onderuit, de tank is eruit,zat niks meer in gelukkig,wel lekker stinken die zooi,maar dat mag de pret niet drukken,de spinnenkop is er ook af,het inlaatspruitstuk is los maar nog niet eraf,dynamo is eraf,en van te voren veel in gespoten met WD40,tot nog toe een bout afgebroken,waar de waterpomp mee vast zit, maar die krijg ik er ook wel uit,als het blok eruit is,is makkelijker werken,tot de volgende update met foto,s,groetjes willy. fijn weekend voor jullie,hoe is het weer daar?
- paull en paulla
Willy, goed werk verricht. Je gaat nog wel meer tegen komen, zo gaat het altijd als je grondig te werk gaat.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
- paull en paulla
Laatste maal dit seizoen bij het automuseum Talmont, met zomaar een greep aan automobilia:
- Attachments
-
- IMG_5054.jpg (151.41 KiB) Viewed 2827 times
-
- IMG_5051.jpg (137 KiB) Viewed 2827 times
-
- IMG_5056.jpg (174.02 KiB) Viewed 2827 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla