Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
?604Peugeot

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

en ook nog een aantal type een sierstrips van de schuurvonst kunnen kopen, de grillen heb ik zelf nog een aantal liggen.
UIME9582.JPG
UIME9582.JPG (192.35 KiB) Viewed 3613 times
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

IMG_7053 (7).JPG
IMG_7053 (7).JPG (981.35 KiB) Viewed 3612 times
dit is een foto van de clubdag in maasbommel, vanuit daar richting de molenhoek,bij nijmegen, het was een mooie rit van ongeveer 100 km, door dorpjes en kleine weggetjes.
IMG_7053 (7).JPG
IMG_7053 (7).JPG (981.35 KiB) Viewed 3612 times
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

dit is in de molenhoek,bij nijmegen,een mooie omgeving,ik ken de omgeving wel een beetje, er waren ongeveer 120 peugeot,s van een 104 tot 604.
IMG_7059 (2).JPG
IMG_7059 (2).JPG (1.42 MiB) Viewed 3611 times
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

het was een mooie dag, alleen jammer dat het regende, en ik ben vergeten nog meer foto,s te maken van de hele parkeerplaats,waar de andere peugeot,s stonden.
paull en paulla

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 04 Aug 2024, 18:38 en ook nog een aantal type een sierstrips van de schuurvonst kunnen kopen, de grillen heb ik zelf nog een aantal liggen.UIME9582.JPG
Geweldig, wat een vondst :!: . Excuus voor de late reactie. Dat is het gevolg van drukte en uitstel.

Ons CT-je heeft nu een vers CT-brevet voor vijf jaar. Zo gaat dat hier. Tussendoor nog 'even' de startmotor vernieuwd en nog een paar kleine dingetjes gedaan.
En onze rode TI'78 is gisterenmiddag met succes gereanimeerd. Tank gespoeld, ontroest en gesealed. Bovendien ingebouwd, alle brandstof leidingen, staal en rubber vervangen/ gemaakt. Pomp en accumulator gespoeld/ gangbaar gemaakt. plus twee brandstof filters vernieuwd. (eerste serie injektie).
Injektoren gespoeld en gereanimeerd, de brandstofverdeler (spinnekop) weer bruikbaar gemaakt, filter in banjobout vernieuwd, toen bleek de warmloopregelaar nog verstopt te zijn. Ook open gemaakt, gereinigd en doorgeblazen met perslucht. Zucht.
Eerst eens brandstofdrukken gemeten en dat bleek nu binnen toleranties te zijn. Stoute schoenen aan en een startpoging gedaan, de eerste sinds 2012.
Eerste klap raak, maar niet alle cilinders deden even enthousiast mee. Voorzichtig eens warmlopen laten lopen en kijken welke cilinder niet mee wilde meedoen.
Dat bleek cilinder vijf te zijn. Klein klapje uitgedeeld op de injector van cilinder vijf en ja, gelijk vrolijk meedoen.
Zodoende was het CO-gehalte meetbaar en af te regelen. Lang verhaal in het kort, de motor draait spinnend rond. Koppeling en rem doen het nog.
Koppelingcilinders zijn in 2012 vernieuwd met de leidingen ook. Remmen kompleet alles gedaan in 2019, voor de verhuizing naar La Douce France. En dat werkt nog steeds. En lekvrij.
Morgen, ofzo, eens de wagen verplaatsen en wassen. Niet dat alle lak en plaatwerk 'dingetjes' daarmee opgelost raken. Maar zullen wel inzichtelijk raken.
Volgende stap is de auto op de schaarbrug voor 'kwikfix': stuurhuis eronderuit om het kleppenhuis te vervangen, alle ATF is eruit, lek dus.
Bendix van de startmotor vernieuwen, want niet goed meer. Daarna nog véél meer dingen te doen. Eerst eens CT-waardig maken. Schoonheidsklusjes komen daarna wel aan de beurt. Deze P604 hebben wij zelf, na aanschaf in 1991 in Frankrijk zelf naar Nederland gereden. En nu komt er pas van de volle aandacht hieraan te besteden. Het kan verkeren...
Last edited by paull en paulla on 13 Aug 2024, 08:58, edited 1 time in total.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 04 Aug 2024, 18:38 en ook nog een aantal type een sierstrips van de schuurvonst kunnen kopen, de grillen heb ik zelf nog een aantal liggen.UIME9582.JPG
Bovendien leuk te zien dat de Peugeotclub nog uitstapjes organiseert. Lang leden voor ons, 2018 is de laatste keer geweest met Harrie als organisator. Hoe is het met Harrie :?:
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Tuuur

Post by Tuuur »

Harrie was ooit lid op dit forum, en heeft me indertijd nog eens geholpen met de kap van de 306 cabrio.
Ik heb hem al jaren niet meer gesproken.
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 13 Aug 2024, 00:54
Geweldig, wat een vondst :!: . Excuus voor de late reactie. Dat is het gevolg van drukte en uitstel.

Ons CT-je heeft nu een vers CT-brevet voor vijf jaar. Zo gaat dat hier. Tussendoor nog 'even' de startmotor vernieuwd en nog een paar kleine dingetjes gedaan.
En onze rode TI'78 is gisterenmiddag met succes gereanimeerd. Tank gespoeld, ontroest en gesealed. Bovendien ingebouwd, alle brandstof leidingen, staal en rubber vervangen/ gemaakt. Pomp en accumulator gespoeld/ gangbaar gemaakt. plus twee brandstof filters vernieuwd. (eerste serie injektie).
Injektoren gespoeld en gereanimeerd, de brandstofverdeler (spinnekop) weer bruikbaar gemaakt, filter in banjobout vernieuwd, toen bleek de warmloopregelaar nog verstopt te zijn. Ook open gemaakt, gereinigd en doorgeblazen met perslucht. Zucht.
Eerst eens brandstofdrukken gemeten en dat bleek nu binnen toleranties te zijn. Stoute schoenen aan en een startpoging gedaan, de eerste sinds 2012.
Eerste klap raak, maar niet alle cilinders deden even enthousiast mee. Voorzichtig eens warmlopen laten lopen en kijken welke cilinder niet mee wilde meedoen.
Dat bleek cilinder vijf te zijn. Klein klapje uitgedeeld op de injector van cilinder vijf en ja, gelijk vrolijk meedoen.
Zodoende was het CO-gehalte meetbaar en af te regelen. Lang verhaal in het kort, de motor draait spinnend rond. Koppeling en rem doen het nog.
Koppelingcilinders zijn in 2012 vernieuwd met de leidingen ook. Remmen kompleet alles gedaan in 2019, voor de verhuizing naar La Douce France. En dat werkt nog steeds. En lekvrij.
Morgen, ofzo, eens de wagen verplaatsen en wassen. Niet dat alle lak en plaatwerk 'dingetjes' daarmee opgelost raken. Maar zullen wel inzichtelijk raken.
Volgende stap is de auto op de schaarbrug voor 'kwikfix': stuurhuis eronderuit om het kleppenhuis te vervangen, alle ATF is eruit, lek dus.
Bendix van de startmotor vernieuwen, want niet goed meer. Daarna nog véél meer dingen te doen. Eerst eens CT-waardig maken. Schoonheidsklusjes komen daarna wel aan de beurt. Deze P604 hebben wij zelf, na aanschaf in 1991 in Frankrijk zelf naar Nederland gereden. En nu komt er pas van de volle aandacht hieraan te besteden. Het kan verkeren...
hoi Paull,je kunt het wel eens druk hebben met van alles en nog wat,leuk dat de CT weer gekeurd is, das wel lekker als je er een aantal jaren niet naar om hoeft te kijken, maar zelf een beetje bij houden is altijd goed toch. en je gaat gewoon maar door,nu met de rode P604,jou kennende komt het met de rode ook wel goed,eerst de belangrijke dingen aan de 604 doen, dat doe ik met die van harrie ook eerst,eind deze maand begin ik eraan, foto,s gaan dan volgen,succes met de rodeP604,groetjes daar van hier.
paull en paulla

Twee plaatjes bij het verhaaltje, er is nog genoeg te doen. Volgende week eerst de auto op de schaarbrug en een bodeminspectie verrichten.
Stuurhuis er onderuit en het kleppenhuis reviseren. Koppelingcilinders (het is een vijfbak handgeschakeld) zijn 'recent', net als de remdrukverdeler vernieuwd. Allemaal gedaan in 2011/ 12 net als het gehele rem circuit. 2019 zijn de remschijven vernieuwd en de remklauwen gereviseerd en de hoofdremcilinder vernieuwd. Achterste uitlaatpot moet ook vervangen worden.
Klein geld op het geheel.
Attachments
IMG_4989.jpg
IMG_4989.jpg (130.69 KiB) Viewed 2782 times
IMG_4990.jpg
IMG_4990.jpg (121.59 KiB) Viewed 2782 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 17 Aug 2024, 00:45 Twee plaatjes bij het verhaaltje, er is nog genoeg te doen. Volgende week eerst de auto op de schaarbrug en een bodeminspectie verrichten.
Stuurhuis er onderuit en het kleppenhuis reviseren. Koppelingcilinders (het is een vijfbak handgeschakeld) zijn 'recent', net als de remdrukverdeler vernieuwd. Allemaal gedaan in 2011/ 12 net als het gehele rem circuit. 2019 zijn de remschijven vernieuwd en de remklauwen gereviseerd en de hoofdremcilinder vernieuwd. Achterste uitlaatpot moet ook vervangen worden.
Klein geld op het geheel.
Hoi Paull en Paulla,is de Rode P604 het eerste type,zo te zien wel toch,anders hoor ik het wel,je hebt al weer veel werk verricht zo te zien,hij ziet er toch nog heel netjes uit aan de buitenkant, zal nog wel een keer goed gepoetst gaan worden, wat je nog allemaal moet doen,is bijna hier niet meer te krijgen,kopen bedoel ik,het gaat schaars worden, daarom koop ik ook nog van alles,wat er nog te koop is,van de week nog een kentekenhouderplaat,NOS kunnen kopen voor in de voorbumper,van de week komt er nog een nieuwe snelheidsmeter en een handremkabel binnen,en nog een rechter achterlicht,zonder glas,maar ja die heb ik pas twee nieuwe gekocht,dus weer een achterlicht compleet,succes met de bodem inspectie,en het stuurhuis,graag foto,s op de schaarbrug,maar hij zal wel goed zijn,altijd binnen gestaan bij jullie,groetjes daar.
Post Reply