Bij de keienvanger is een veel voorkomende plek. De uiteinden van de keienvanger zijn ook vaak rot, maar makkelijk te herstellen met nieuw te maken stukjes. Een andere vlotter had/ heb ik op voorraad, net als een nieuw rubber tussen tank en vulhals.?604Peugeot wrote: ↑14 Mar 2024, 17:16 ja Paull, onderhoud aan de bodem is ook belangrijk,en ja je behandeld het wel goed, zo gaan ze ook langer mee, maar ik zie wel dat jij geen rotte plekken hebt, of heb je wel iets gevonden? en af en toe kan er wel eens een boutje afbreken, bij mijn 604 zijn er maar twee boutjes afgebroken, voor bij de keienvanger. had je nog een vlotter voor de rode, dat zijn toch die rondevormige voor in de tank? ik heb er vorig jaar nog een nieuwe kunnen kopen, en ook nog de opvoorpompjes, heb ook nog de oude type vlotters kunnen aankomen, zulke dingen wil ik op voorraad hebben, heb ook nog een accumolator op de kop kunnen tikken voor 55 euro, die zijn peper duur, soms komen er nog wel eens nieuwe NOS binnen bij de peugeot club, ik ben blij dat we die hier in Nedeland hebben.succes met het spoelen van het brandstof systeem, hij zal straks wel weer lekker rijden, zonder te stotteren
Het is een 1978 TI, rond tankklepje versie. En geen beveilingsbrandstof relais, maar een kontakt op het lucht/ brandstof menghuis.
Accumulatoren zijn schaars en duur. Gelukkig hebben veel merken dit K-jetronics injectie systeem toegepast.
Goed dat je nog steeds onderdelen kunt vinden. In Frankrijk is ook af en toe nog wat te vinden, vaak klein spul.
Op de bovenste foto kun je zien, wat er aan rommel uit de tank geschut is. Dit is maar een klein gedeelte van de troep. En stinken dat dat doet

De vlotterbuis is overleden. Tijd om er zelf eentje te kunnen rollen. Deze vlotters bestaan in twee soorten, tweedraads en ook driedraads. Dat is de latere variant waar de blikken buis niet als geleider benut wordt.
Aan de bodem is een plekje aan de reserve wielbak behoeftig aan een nieuw stukje plaatwerk. Dat moet ik nog maken.
Ook het hitteschild moet nog gestraald worden.
Binnenkort heb ik die gelegenheid waarschijnlijk weer. De oude straalkabine, van één bij één bij twee meter is in Nederland achtergebleven.
Net als m'n kompressor en m'n draaibank.Te groot en lastig te vervoeren. Daar is nu iemand anders gelukkig mee. Soms win je iets, soms verlies je iets.