De BB104 kent alleen maar automatische uitvoeringen waarvan de meeste ook nog eens de slechte Centri koppeling hadden, een automatische koppeling die pas werkt als de brommer op gang wordt gefietst. Eigenlijk had deze brommer die destijds de absolute top van de 'damesbrommers' was van Peugeot beter tot zijn recht gekomen als deze ook met de driebak handschakel leverbaar was geweest. Tot de C-, L-, R- reeks plus de BB104 op de markt kwamen was steeds van de meest luxe automaat ook een schakelversie geweest
(zie hier).
Toen in 1972 de C- en de R- reeks definitief tot een einde kwamen werd dus de nieuwe 104 met schakelbak geleverd met als formule 3 als extra benaming.
Hier lijkt een compleet nieuw en groter blok te zijn toegepast maar dat is slechts schijn. Het is nog steeds het blok wat zijn basis vond in het tweeversellingsblokje uit 1957. Toegevoegd zijn links een afdekplaat en rechts een aanbouw aan het nieuw gestyleerde carterdeksel waarin een kickstarter zijn plek vind.
De verkopen van deze zeer dure 104 vallen zo tegen dat de productie stop wordt gezet aan het eind van 1973, er zijn er maar 1850 van geproduceerd.