Mijn 404 SL 1964 topic
- Beeperhorrie
- Posts: 2376
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Mijn 404 SL 1964 topic
Ik vind €200,- voor een set remschoenen ook wel absurd duur. Goed bezig in ieder geval.
Re: Mijn 404 SL 1964 topic
Ja vond ik ook, revisie voor 100 vond ik acceptabel.
Maar ja, alles voor oldtimers is duur tegenwoordig. Revisiesetje voor de achter klauw van mijn 504...... 40 euro incl verzendkosten. Voor 1 rubberen ring, een stofhoesje, een verenklem en een dopje. Allemaal omdat de vorige revisie set met montage een klein hapje uit de rubberen ring heeft verloren....
Maar ja, alles voor oldtimers is duur tegenwoordig. Revisiesetje voor de achter klauw van mijn 504...... 40 euro incl verzendkosten. Voor 1 rubberen ring, een stofhoesje, een verenklem en een dopje. Allemaal omdat de vorige revisie set met montage een klein hapje uit de rubberen ring heeft verloren....

Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Mijn 404 SL 1964 topic
Inmiddels zijn we weer een aantal maanden verder en de 404 is bijna klaar.
Remschoenen zitten er op, nieuwe handremkabels gemonteerd, wielremcilinders zijn gereviseerd met nieuwe cupjes en stofkapjes, nieuwe slangen en een nieuwe hoofdremcilinder.
Heerlijk gevoel dat alles vervangen en veilig is.
Alles is afgemonteerd en gevuld met DOT5. Dan is de noodzaak voor vervanging weg.
Spatbord van een sloper gemonteerd links voor, het originele was erg verroest.
Dan konden we weer verder met onluchten. pompen pompen pompen, er kwam geen lucht meer en toch geen pedaaldruk. Hmmmmm
Paar keer rond gegaan maar bleef remdruk problemen houden. Wat nu? Als je een paar keer pompte was er wel druk.
Misschien de schoenen eens afstellen? Nadat we dat dat gedaan hadden was er remdruk. RESULT!
Ook moest er nog 1 hoekje van de body (voor het linker achterwiel) gelast worden. Dat was ook snel gebeurd, 3 stukjes rechtoe plaat.
Rustig verder aan koelsysteem, de radiateur die ik ooit eens in een vervlogen verleden kocht/kreeg van een forumlid bleek doorgerot en lekte behoorlijk.
Dus maar een nieuwe besteld bij Carpardoo. 160 euro incl verzendkosten. Na een week nog geen radiateur. Begon al een beetje bezorgd te worden.
Gelukkig werd de radiateur toch nog bezorgd op de dag dat we bezig waren dus dat kwam goed uit.
Snel gemonteerd en afgevuld. We konden starten.
Helaas wil madam niet aanslaan, op ether en remmenreiniger is er wel een poging maar dat is t dan ook. Ik vrees dat de carburateur vervuild is en/of de benzinepomp kapot. Misschien is de benzine die er in zit ook erg oud.
Komende week weer verder.
Inmiddels ook een paar plactis clips weten te vinden voor de sierstrippen op de zijkant en motorkap. Heb er een stuk of 5 kapot.
Wat nu nog:
Lopend maken, carb/benzinepomp/benzine
Handremkabels afstellen
Spuiten van spatbord rechtsvoor en wat kleine delen zoals dorpel schermen
RIJDEN!!!
Remschoenen zitten er op, nieuwe handremkabels gemonteerd, wielremcilinders zijn gereviseerd met nieuwe cupjes en stofkapjes, nieuwe slangen en een nieuwe hoofdremcilinder.
Heerlijk gevoel dat alles vervangen en veilig is.
Alles is afgemonteerd en gevuld met DOT5. Dan is de noodzaak voor vervanging weg.
Spatbord van een sloper gemonteerd links voor, het originele was erg verroest.
Dan konden we weer verder met onluchten. pompen pompen pompen, er kwam geen lucht meer en toch geen pedaaldruk. Hmmmmm
Paar keer rond gegaan maar bleef remdruk problemen houden. Wat nu? Als je een paar keer pompte was er wel druk.
Misschien de schoenen eens afstellen? Nadat we dat dat gedaan hadden was er remdruk. RESULT!
Ook moest er nog 1 hoekje van de body (voor het linker achterwiel) gelast worden. Dat was ook snel gebeurd, 3 stukjes rechtoe plaat.
Rustig verder aan koelsysteem, de radiateur die ik ooit eens in een vervlogen verleden kocht/kreeg van een forumlid bleek doorgerot en lekte behoorlijk.
Dus maar een nieuwe besteld bij Carpardoo. 160 euro incl verzendkosten. Na een week nog geen radiateur. Begon al een beetje bezorgd te worden.
Gelukkig werd de radiateur toch nog bezorgd op de dag dat we bezig waren dus dat kwam goed uit.
Snel gemonteerd en afgevuld. We konden starten.
Helaas wil madam niet aanslaan, op ether en remmenreiniger is er wel een poging maar dat is t dan ook. Ik vrees dat de carburateur vervuild is en/of de benzinepomp kapot. Misschien is de benzine die er in zit ook erg oud.
Komende week weer verder.
Inmiddels ook een paar plactis clips weten te vinden voor de sierstrippen op de zijkant en motorkap. Heb er een stuk of 5 kapot.
Wat nu nog:
Lopend maken, carb/benzinepomp/benzine
Handremkabels afstellen
Spuiten van spatbord rechtsvoor en wat kleine delen zoals dorpel schermen
RIJDEN!!!
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
- Beeperhorrie
- Posts: 2376
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Mijn 404 SL 1964 topic
€160,- voor een nieuwe radiateur is dan toch weer een normale prijs naar mijn mening. Niet goedkoop maar het kan veel duurder.
Als je de benzine leiding loshaalt en in een flesje hangt met starten kan je toch makkelijk zien of de opbrengst goed is, of werkt dat anders bij een 404? ZOnder de auto of geschiedenis te kennen is na lang niet gebruiken de carburateur natuurlijk wel altijd de 'usual suspect'.
Als je de benzine leiding loshaalt en in een flesje hangt met starten kan je toch makkelijk zien of de opbrengst goed is, of werkt dat anders bij een 404? ZOnder de auto of geschiedenis te kennen is na lang niet gebruiken de carburateur natuurlijk wel altijd de 'usual suspect'.
Re: Mijn 404 SL 1964 topic
160 euro vind ik erg goedkoop voor een koperen radiateur eerlijk gezegd. De oude was ook een koperen maar was gaan lekken door roest aan de onderkant van de bak (plaatstaal beugel)
Die slang gaan we inderdaad los maken en in een flas/bakje hangen, als die niet (goed) pomp monteer ik een andere pomp. Kost 3 keer niks bij Serie04. Duurt alleen ff voor het hier is.
En als dat niet werkt haal ik de carb uit elkaar om schoon te maken en eventueel een rivisiekitje erbij halen.
Die slang gaan we inderdaad los maken en in een flas/bakje hangen, als die niet (goed) pomp monteer ik een andere pomp. Kost 3 keer niks bij Serie04. Duurt alleen ff voor het hier is.
En als dat niet werkt haal ik de carb uit elkaar om schoon te maken en eventueel een rivisiekitje erbij halen.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
- paull en paulla
- Posts: 1125
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Mijn 404 SL 1964 topic
Dag Marco, klinkt bekend, door enige tijd stilstand sneeuwen er diverse probemen in.MarcoPeus wrote: ↑16 Mar 2023, 17:07 Inmiddels zijn we weer een aantal maanden verder en de 404 is bijna klaar.
Helaas wil madam niet aanslaan, op ether en remmenreiniger is er wel een poging maar dat is t dan ook. Ik vrees dat de carburateur vervuild is en/of de benzinepomp kapot. Misschien is de benzine die er in zit ook erg oud.
Komende week weer verder.
Wat nu nog:
Lopend maken, carb/benzinepomp/benzine
Handremkabels afstellen
Spuiten van spatbord rechtsvoor en wat kleine delen zoals dorpel schermen
RIJDEN!!!
Remmen is één van, brandstof ook.
Spoel de tank, raad ik je aan en alle brandstofleidingen ook.
Hoopjes problemen stapelen zich op door brandstofresidue.
Spijtig genoeg spreek ik uit eigen ervaring. Ethanol helpt ook om problemen met rubberen leidingen te krijgen.
Stalen leidingen roesten erdoor van binnenuit. en carburateurs verstoppen erdoor.
Benzine is vloeibaar. Als je dit goedje laat indampen, blijft er een zichtbaar filmpje/ laklaag achter.
Schut maar eens een oud brandstoffilter uit.
Je ziet wat je niet weet/ verwacht.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Mijn 404 SL 1964 topic
De tanken ontroest is met een accu en soda oplossing, gaat super.
Volgende week ga ik proberen het proces om te draaien met een stuk zink iplv een stalen bout om zo de tank min of meer te voor zien van een laagje zink.
Volgende week ga ik proberen het proces om te draaien met een stuk zink iplv een stalen bout om zo de tank min of meer te voor zien van een laagje zink.
- paull en paulla
- Posts: 1125
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Mijn 404 SL 1964 topic
Dag Micheal, interessant


Ben erg benieuwd naar de uitkomst van deze proef.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Mijn 404 SL 1964 topic
ff uit mijn hoofd:
100 gram soda op een tank van 40 liter
de min op de tank
de plus op een staaf ijzer, wij gebruikten een M16 bout, deze hang je geisoleerd tov de tank in de soda oplossing.
We hebben een 203 tank , pannard tank en een Opel GT tank gedaan. Nu de 404 cabrio tank nog.
Mooie blanke tank en giga veel troep eruit. foto's wil ik wel naar de liefhebbers mailen.
Volgende week proberen om het proces om te draaien:
plus op de tank en de min op een staaf zink.
100 gram soda op een tank van 40 liter
de min op de tank
de plus op een staaf ijzer, wij gebruikten een M16 bout, deze hang je geisoleerd tov de tank in de soda oplossing.
We hebben een 203 tank , pannard tank en een Opel GT tank gedaan. Nu de 404 cabrio tank nog.
Mooie blanke tank en giga veel troep eruit. foto's wil ik wel naar de liefhebbers mailen.
Volgende week proberen om het proces om te draaien:
plus op de tank en de min op een staaf zink.
- paull en paulla
- Posts: 1125
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Mijn 404 SL 1964 topic
Mooi resultaat. De oude brandstofaanslag krijg je deze er ook op deze manier uit ?michael wrote: ↑19 Mar 2023, 17:48 ff uit mijn hoofd:
100 gram soda op een tank van 40 liter
de min op de tank
de plus op een staaf ijzer, wij gebruikten een M16 bout, deze hang je geisoleerd tov de tank in de soda oplossing.
We hebben een 203 tank , pannard tank en een Opel GT tank gedaan. Nu de 404 cabrio tank nog.
Mooie blanke tank en giga veel troep eruit. foto's wil ik wel naar de liefhebbers mailen.
Volgende week proberen om het proces om te draaien:
plus op de tank en de min op een staaf zink.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla