Klopt Willie, het moet geen gewoonte worden, om aan een Renault Alpine of iets anders van een ander te werken. Een keertje is prima en leuk.
Maar geen onderhoud of reparaties. Het blijft een (uit de hand gelopen) hobby.
Ook de vraag om onderdelen kan ik niet beantwoorden. Of de carburateur te wisselen voor injectie. Uit onze voorraad.
Het moet leuk blijven, een keertje hulp bieden aan, is prima.
Drie milimeter isolatie pakking is naar mijn menig prima. Laat het zo goed mogelijk aansluiten tussen de cilinderkoppen.
Het is thermische isolatie.
Ik zal binnenkort eens een carbratie P604 aankijken, hoe het één en ander ook al weer in elkaar steekt.
Ook in stalen leidingen kan roestvorming zijn. Zelfs in tuimelassen gezien. Spoelen en/of ultrasoon schoonbibberen

kan helpen.
Fertan kan een idee zijn voor het inwendige. Het komt uit de scheeps wereld, bedoeld voor niet of onbereikbare plaatsen.
Zelf ben ik nu met ons P205 CT-je bezig. Klein onderhoud. Zoals dynamo vernieuwen en een elektrische benzine pomp monteren.
En buiten elektra en verlichting in de tuin aanleggen. Koud is het hier nu ook, stevige noorden wind bij vijf graden. Met zonnetje erbij, dat dan weer wel. Maar na een uur of vier 'smiddags wordt het toch wel erg fris en is het tijd om eens naar binnen te gaan.
Volgende week gaat de temperatuur weer hier wat omhoog. Misschien dan een kort tochtje met ons CT-je.
Een waselement kun je testen in een pannetje op het vuur. Dan zie je of de stift beweegt. Specs weet ik niet precies uit m'n hoofd.
Fijn weekend