Ja, een fiets

. Ben begonnen met een Suzoefie

GT750, theepot tweetackt drie cilinder, zo van de racefiets, op de motor gesprongen.
In 1978 is dat geweest. Daarna een Suzuki GS 750 en een GS1000. Deze trok als een electrolock en stuurde als een mes door de zachte boter.
Fijne fiets zeg maar. Ergens rond 1982 een Dukkie bij gekocht, voor beter en meer te kunnen vervoeren.
Na vijf maanden, Dukkie de deur uit en Volvo 142 erin. Opgevolgd door Volvo 244.
En nog steeds samen met de GS1000.
Op enig moment in 1984 ben ik overvallen door een 'vlaag van wijsheid' en heb de fiets en de Volvo verkocht.
Want tegen een P604 Ti aut '80 aangelopen. Dat leek wel leuk, voor een halfjaar ofzo.
Hoe dat gelopen is, wel die rijdt ik (wij) nog steeds.
En het motorrijden begon weer 'te kriebelen'. En deze dappere stapper in 1992 aangeschaft.
Er is wel iets aan veranderd, de carbs eraf en een trottlebodie met zes injektoren erop.
Injectie dus. En een beetje gevaarlijk geworden, nu trekt ze bijna de armen van je lichaam

.
Het leven is niet zonder risico's, af en toe het luie zweet eruit rijden, als ik even de tijd ervoor kan vinden.
En het niet te snoeiheet is, zaterdag 45 graden in de schaduw gemeten, met een forse zuiden wind. Heet dus.
Hier is de hele fiets te zien, o.a. Toch weer 'on topic'.