Eentje erbij omdat ie zo leuk is: NSU Prinz, bouwjaar 1972.
De auto is nieuw gekocht door ene Emma Wouters hier uit de omgeving.
Vervolgens is de auto in 1986 "opgehokt".
In 2006 is de auto door een lid van de NSU Club Belgium weer rijdend gemaakt, en verkocht aan een politieman hier een dorpje verderop.
Gisteren heb ik de auto van hem gekocht en ben nu dus de derde eigenaar.
Er zit een twee-cilinder luchtgekoelde motor in van 598 cc met 30 PK.
De remmen doen het nog niet, dus dat wordt het eerste aandachtspunt.
De auto ziet er nog prachtig uit in de de originele lak en er zit bijna geen roest op.
Eentje erbij omdat ie zo leuk is: NSU Prinz
Eentje erbij omdat ie zo leuk is: NSU Prinz
Last edited by IVARIO on 29 Jan 2022, 12:11, edited 2 times in total.
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
Re: Eentje erbij omdat ie zo leuk is: NSU Prinz
Wat gaaf!!! Worden ook zeldzamer, het is tijden geleden dat ik er eentje in het wild heb zien rijden.
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70, 2019 Mercedes Benz A180 leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70, 2019 Mercedes Benz A180 leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Eentje erbij omdat ie zo leuk is: NSU Prinz
ach mn eerste auto, gekocht toen voor 50 gulden, twee weken mee gereden naar mijn stage in Schoonebeek bij de NAM, denk 250 km enkele reis.
Dat vord de 2 cilinder toch wel te veel van het goede en liet me op de veluwe staan, gelukkig sleepje (50 km) van een jong gezin naar de sloop in Hollandscheveld alwaar een 404 diesel stond. Daar nog jaren mee gereden, helaas wel elke koude morgen aanslepen.
Ik kom graag een keer kijken naar de PRINZ.
Dat vord de 2 cilinder toch wel te veel van het goede en liet me op de veluwe staan, gelukkig sleepje (50 km) van een jong gezin naar de sloop in Hollandscheveld alwaar een 404 diesel stond. Daar nog jaren mee gereden, helaas wel elke koude morgen aanslepen.
Ik kom graag een keer kijken naar de PRINZ.
- paull en paulla
- Posts: 1053
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Eentje erbij omdat ie zo leuk is: NSU Prinz
Pareltje Ik heb deze nog zien rijden als smurf, in noord duitsland, 1963- 1966.IVARIO wrote: ↑29 Jan 2022, 11:54 Eentje erbij omdat ie zo leuk is: NSU Prinz, bouwjaar 1972.
De auto is nieuw gekocht door ene Emma Wouters hier uit de omgeving.
Vervolgens is de auto in 1986 "opgehokt".
In 2006 is de auto door een lid van de NSU Club Belgium weer rijdend gemaakt, en verkocht aan een politieman hier een dorpje verderop.
Gisteren heb ik de auto van hem gekocht en ben nu dus de derde eigenaar.
Er zit een twee-cilinder luchtgekoelde motor in van 598 cc met 30 PK.
De remmen doen het nog niet, dus dat wordt het eerste aandachtspunt.
De auto ziet er nog prachtig uit in de de originele lak en er zit bijna geen roest op.
NSU oude en nieuwe eigenaar.jpeg
NSU interieur.jpeg
NSU.jpg
Geluk ermee.
Zo te zien staat er nog wel wat ander werk in de garage
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Eentje erbij omdat ie zo leuk is: NSU Prinz
Altijd welkom en ook voor een ritje bij droog weer, maar ik woon wel in Heist-op-den-Berg...
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
Re: Eentje erbij omdat ie zo leuk is: NSU Prinz
Bedankt en ja, er staat nog een tweedeurs Volvo Amazon, van zijn schoonzoon.paull en paulla wrote: ↑29 Jan 2022, 23:35 Pareltje Ik heb deze nog zien rijden als smurf, in noord duitsland, 1963- 1966.
Geluk ermee.
Zo te zien staat er nog wel wat ander werk in de garage
Ook staat er nog een - gratis af te halen - Fiat Panda.
Mooi karretje nog, in een aparte blauw-paarse kleur (origineel).
Alleen de bodem is erg rot, dus veel laswerk...
Gaat binnenkort naar het oud ijzer, dus wees er snel bij
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
Re: Eentje erbij omdat ie zo leuk is: NSU Prinz
Nog een fotootje dan:
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
Re: Eentje erbij omdat ie zo leuk is: NSU Prinz
Ondertussen al de nodige reparaties en schoonmaakwerkzaamheden verricht.
Zo heb ik het meeste aan het remsysteem vervangen (hoofdremcilinder, wielremcilinders, slangen en remvoeringen.
Ook heb ik er NOS achterschokdempers opgezet (van het merk Boge), aangezien die bij de aankoop zaten.
De deuren heb ik afgesteld, zodat je ze niet meer zo idioot hard moet dichtgooien. Ze sluiten overigens als kluisdeuren, zo solide, ongelooflijk.
De uitlaatpakkingen heb ik vervangen, want er kwam uitlaatgas langs de motorruimte in.
Ook de benzineslangen en inlaatpakkingen zijn vervangen, net als de bougies, de olie en het oliefilter.
Heb er een benzinefilterje tussengezet, vóór de benzinepomp.
Alle lampjes werken nu weer; sommige hadden slechte massa en de spanningsregelaar had een fout; zit nu een andere (tweedehandse) in.
Heb een paar testritjes gedaan en hij rijdt best goed; behoorlijk pittig voor zo'n klein motortje van 598 cc en 29 PK, maar het weegt ook nog geen 600 kg.
Nu ben ik bezig met de silentblocs en zodra die vervangen zijn, ga ik hem laten keuren.
Ik verwacht eigenlijk niet dat ie er in één keer doorkomt, maar we zullen zien.
Zo heb ik het meeste aan het remsysteem vervangen (hoofdremcilinder, wielremcilinders, slangen en remvoeringen.
Ook heb ik er NOS achterschokdempers opgezet (van het merk Boge), aangezien die bij de aankoop zaten.
De deuren heb ik afgesteld, zodat je ze niet meer zo idioot hard moet dichtgooien. Ze sluiten overigens als kluisdeuren, zo solide, ongelooflijk.
De uitlaatpakkingen heb ik vervangen, want er kwam uitlaatgas langs de motorruimte in.
Ook de benzineslangen en inlaatpakkingen zijn vervangen, net als de bougies, de olie en het oliefilter.
Heb er een benzinefilterje tussengezet, vóór de benzinepomp.
Alle lampjes werken nu weer; sommige hadden slechte massa en de spanningsregelaar had een fout; zit nu een andere (tweedehandse) in.
Heb een paar testritjes gedaan en hij rijdt best goed; behoorlijk pittig voor zo'n klein motortje van 598 cc en 29 PK, maar het weegt ook nog geen 600 kg.
Nu ben ik bezig met de silentblocs en zodra die vervangen zijn, ga ik hem laten keuren.
Ik verwacht eigenlijk niet dat ie er in één keer doorkomt, maar we zullen zien.
Last edited by IVARIO on 29 Apr 2022, 12:06, edited 5 times in total.
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
Re: Eentje erbij omdat ie zo leuk is: NSU Prinz
En nog drie foto's:
Voor de keuring zijn ze er weer af:
De mistlampen zaten erbij en ook zaten er al gaten in de bumper. Voor de keuring zijn ze er weer af:
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
- paull en paulla
- Posts: 1053
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Eentje erbij omdat ie zo leuk is: NSU Prinz
Een erg leuke auto .
Veel plezier ermee en houd ons op de hoogte van het wel en wee.
Veel plezier ermee en houd ons op de hoogte van het wel en wee.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla