Na een (te) lange tijd van lummelen en niet aan herbouw toe komen is vandaag na bezoek aan Sittard klassiek mijn waakvlam weer uitgegroeid tot een volwaardig vuurtje om de 104 weer in elkaar te krijgen.
T is al een maand geleden dat ik voor het laatst iets significants tot uitvoer bracht dus vandaag moest ik maar eens wat gaan doen.
Aangezien de brug ook al maanden staat zonder ook maar 1 auto te tillen vond ik mezelf toch wel erg triest en verplichtte mezelf tot ingebruikname van de brug.
First things first, de recent nieuw aangeschafte schromen lijst van Lucas, bedankt nog daarvoor, gemonteerd. Het oude/originele exemplaar bleek in verregaande staat te zijn en moest herchroomd of vervangen. Aangezien opnieuw verchromen minstens 100 euro kost, was vervangen een beter alternatief.
Vier moertjes en ringetjes van het oude exemplaar en het rubberen lijstje erachter vormen een prachtig nieuw geheel.
Toen moest t er van komen, de sloper had lang genoeg rond gehangen en moest aan t spit. De wielen wilde ik even gebruiken om Mariet meer mobiliteit te geven en om er makkelijker aan te kunnen werken.
De sloper dan maar op de brug gelegd en de wielen gedemonteerd
Terwijl ik ze demonteerde meteen op Mariet gezet en na het 4e wiel de carrosserie opgetild met de palletwagen en een houtblok om het houten wagentje eronderuit te krijgen. Dat ging vlot.
Mariet aan de kant gezet en het houten wagentje onder de sloper gezet en laten zakken. Super handig zo'n brug, zeker als je alleen werkt.

Lastig is nu wel dat dingetjes die ik aan de onderzijde even wil bekijken niet meer zichtbaar zijn. Maar goed, het zij zo.
Toen Mariet op de brug om de onderzijde te inspecteren, iets dat ik sinds t ophalen (vorig jaar juli) niet gedaan heb.

De onderzijde valt me tegen. Ondanks dat ik destijds heb aangegeven dat ik de onderzijde zowel in ant-steenslag laag als gele lak wilde hebben is dat niet goed cq. helemaal niet gedaan.
Op diverse plekken zitten er plekken waar geen anti-steenslag zit. op die plekken heeft natuurlijk een bok gezeten waar de body op lag tijdens spuiten e.d.
Gele lak is verre van aanwezig, de onderzijde is een mix van peper en zout lijkt t wel. Een grijze mix van zand en lak lijkt t wel.
Helaas heb ik nog steeds geen gegevens binnen van Fluid Film waar ik de betaling naar over kon maken dus ook nog steeds geen fluid film binnen.
Morgen maar eens bellen.
Terwijl Mariet op de brug staat kon ik natuurlijk heerlijk rondkijken en alvast wat dingetjes monteren, motorkapslot (makkelijker nu te monteren dan met de radiateur op z'n plek), remleiding beugel nabij de tank enz.
Het ruitenwisser mechanisme kan ik nergens meer vinden alsmede de ruitenwissers. T zal wel ergens liggen maar dat vind ik natuurlijk pas als ik klaar ben.
Dan maar dat ding uit de sloper halen. Phoe, ruitenwisserarmen zijn erg verroest net zoals het frame waar de motor en de armen op zit. alles maar gedemonteerd en mee naar huis om te stralen en te spuiten.
Tank monteren dan maar, helaas, aan de tank moet een driehoekig ijzeren plaatje gezet worden dat met een bout en moer alles aan de carrosserie vast zet, Plaatje wel gevonden maar zeer vies en roestig, ook maar mee om te stralen.
Toen viel mijn oog op deze dingetjes

Waar waren die ook alweer van............

euhm...... ow ja, van de remklauwen. maar waar/hoe zet je die dingen vast. De RT (op de achtergrond) is niet duidelijk hier in omdat het handelt over de eerste serie GL 104 en niet over 2e serie GL6.
Denk denk denk kijken denken, nog wat kijken en toen zag ik t, de rem klauw los maken, blokken er uit en dan passen ze zo in de klauw achter de remcilinder. Weer een klusje gedaan met gemak dank zij de brug. Heerlijk.