De 405 had een tijdje geleden een bestuurster die haar niet gestart kreeg. Staand in een parkeergarage 2 verdiepingen onder de grond is dat best lastig. Zeker als dat ook nog eens een beveiligde parking is.
Anyway, een bezoekje aan de receptie leerde dat ik er in mocht gewapend met een hamer.
Een ferme tik op de benzinepomp liet de motor weer aanslaan waarna de auto huiswaarts kon. Helaas was de schade bij de bestuurster geschied, ze durfde er niet meer mee te rijden voordat de benzinepomp vervangen was. Want: "stel het gebeurt weer?"
Nieuwe benzinepomp besteld en toen kwam het wachten op tijd. Als je 6 dagen per week 10-12u werkt en op zondag ook eens wil uitrusten en leuke dingen doen (lees: werken aan mat groene voertuigen) dan blijft noodzakelijk werk liggen.
Anyway, vorige week maar eens een poging gedaan om te starten, contact en toen spoot er benzine uit de benzineslangen onder de motorkap. Die zijn pas 2 keer eerder vervangen, de laatste keer in 2018 door E10 veilige slangen (volgens de verkoper). Helaas dus, kaafrot.
Vandaag dan maar eens eerst de slangen vervangen. Starten en lopen. Job done, nu eens een gaatje vinden in de agenda om de pomp te vervangen en dan vanaf 3 juni op keuring.
Huidige privé collectie: 201 32 Austin Champ 56 403 bachee D 63 404 SL 1964
204 berline 70 504 Inj. 73 104 SL sloop 77 104 GL6 78 604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86 306 cabrio 1.8 aut 95 405 GRX 1.8 aut 95