
Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld

Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
- Beeperhorrie
- Posts: 2378
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
- Beeperhorrie
- Posts: 2378
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Dit zien we niet zo vaak meer gebeuren.


- Beeperhorrie
- Posts: 2378
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Gerard Doustraat juni 1967.
De linker witte sedan, waarvan het type me niet zo gauw te binnen schiet, heeft een klap op de zijkant gehad achter de deur. Maar als we eens goed kijken dan zien we dat de dorpel onder de deur al enorm ver is doorgeroest, compleet met gaten. Voor het achterwiel is het plaatwerk door de klap losgescheurd van de bodem. Ik twijfel er niet aan dat deze bolide de jaren zeventig niet heeft gehaald.
Verder nogal wat gebruiksauto's die we tegenwoordig als klassieker waarderen, kever, 2CV, Anglia en Cortina.
De Solex voor de Cortina is er een van de aller eerste van 1949 of 1950 met het platte stuur. Het zadel is een rubberen zweefzadel van een andere brommer, deze eerste Solexen hadden origineel een fietszadel.

De linker witte sedan, waarvan het type me niet zo gauw te binnen schiet, heeft een klap op de zijkant gehad achter de deur. Maar als we eens goed kijken dan zien we dat de dorpel onder de deur al enorm ver is doorgeroest, compleet met gaten. Voor het achterwiel is het plaatwerk door de klap losgescheurd van de bodem. Ik twijfel er niet aan dat deze bolide de jaren zeventig niet heeft gehaald.
Verder nogal wat gebruiksauto's die we tegenwoordig als klassieker waarderen, kever, 2CV, Anglia en Cortina.
De Solex voor de Cortina is er een van de aller eerste van 1949 of 1950 met het platte stuur. Het zadel is een rubberen zweefzadel van een andere brommer, deze eerste Solexen hadden origineel een fietszadel.

- Beeperhorrie
- Posts: 2378
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
De meeste hier zijn in zwart-wit maar deze is lekker op kleur. Hoofddorpplein 1976
Auto's en tram zijn wel herkenbaar, de brommer is een van de eerste Tomos 2 versnellingsautomaten die het nog decennia lang zou volhouden.

Auto's en tram zijn wel herkenbaar, de brommer is een van de eerste Tomos 2 versnellingsautomaten die het nog decennia lang zou volhouden.

- Beeperhorrie
- Posts: 2378
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
- Beeperhorrie
- Posts: 2378
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
Amsterdam december 1975
Een hoop te zien van wat nu allemaal historie is.
De ouderwetse parkeermeters heb ik laatst nog gezien in Weesp. Kinderen van nu hebben geen idee van het doel van een telefooncel.
En dan die witkarren. Amsterdam heeft vanaf de aanvang van gemotoriseerd vervoer om de zoveel decennia iets gehad met elektrische voortstuwing.
Ruim honderd jaar terug kwamen de eerste elektrische taxi's in de hoofdstad, in de jaren dertig kwamen de aandrijfunits voor gemeente reinigingsvoertuigen, in de jaren vijftig de elektrische minibusjes voor de reiniging (die het vol hebben gehouden tot begin jaren tachtig), in de jaren zeventig de witkarren. Inmiddels zijn ze helemaal doorgeslagen en willen over elf jaar alleen nog elektra voertuigen toelaten in de stad.

Een hoop te zien van wat nu allemaal historie is.
De ouderwetse parkeermeters heb ik laatst nog gezien in Weesp. Kinderen van nu hebben geen idee van het doel van een telefooncel.
En dan die witkarren. Amsterdam heeft vanaf de aanvang van gemotoriseerd vervoer om de zoveel decennia iets gehad met elektrische voortstuwing.
Ruim honderd jaar terug kwamen de eerste elektrische taxi's in de hoofdstad, in de jaren dertig kwamen de aandrijfunits voor gemeente reinigingsvoertuigen, in de jaren vijftig de elektrische minibusjes voor de reiniging (die het vol hebben gehouden tot begin jaren tachtig), in de jaren zeventig de witkarren. Inmiddels zijn ze helemaal doorgeslagen en willen over elf jaar alleen nog elektra voertuigen toelaten in de stad.

Re: Het Oud Nederlandsche Straatbeeld
En 3 kerncentrales op 't ij om t allemaal te voeden. Al de meer reden om die vieze stad te mijden.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
- Beeperhorrie
- Posts: 2378
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02