403diesel wrote:Mooi dat het werkt. Lekker in de winter. Kwam achter de accu, toch?
De relaiskast komt tussen accu en binnenscherm. De standkachel net boven de de linker kano (dan zie je die gelukkig niet meer ) tussen accu en schutbord, zo laag mogelijk.
Bevriende forummer had een electrische takel gekocht die ik heb opgehaald bij de verkoper bij mij in de buurt en mocht gebruiken na wat een kleine reparatie zou moeten zijn. Dus draden opnieuw aangelegd tussen de relais maar waarschijnlijk is of de printplaat stuk of de trafo voor het 48V systeem (aansturing van de relais) kaduuk. Dus nu een ouderwetse handkettingtakel geregeld. Lekker mechanisch
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
Ik heb me laten vertellen dat hiervoor een achter differentieel van een sedan is gebruikt. Als je het toch op de plank hebt liggen...
De auto staat idd best hoog. De houten kist heb ik eens gemaakt als opstap voor het spuiten van daken. Komt nu ook goed van pas zodat ik niet op de voorschermen hoef te hangen bij het losschroeven van uitlaat e.d.
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
Geen halve maatregelen!
Ik heb een tijdje geleden de auto mogen aanschouwen, en wat een indrukwekkend bakbeest is zo'n Dangel zeg. Wordt vast weer heel mooi!
nu: 1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen: 1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Zomaar even een wilde domme of gekke vraag aangezien ik zie dat de motor er uit is en dan bij Serge gebeurd.
Past zo,n motor of van een 404 ook aan de bak van een 403 ,zo kun je mocht dat passen een 403 uitrusten met zeg maar een 1800 of 2 liter motor.
mocht je in de gelegenheid zijn dat te passen eventueel dan ben ik er wel nieuwschierig naar ,gewoon je weet het maar nooit.