Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Posted: 09 Nov 2023, 12:27
Na een lange pauze (ik heb er niet altijd evenveel zin in), is het nog eens tijd voor een overzicht van de stand van zaken.
-ik wacht nog steeds op het resterende chroomwerk (nu al 8 maanden, maar de Hongaarse prijs maakt dan wel weer veel goed).
-het is een hels karwij met al die atributen die aan de deuren zitten (sluitwerk, ramen, redelijk afgeleefde sierstrips etc...). Het klapraampje aan de bestuurdersdeur
is uit zijn voegen geschoten. In de deur schijnt een bijna onbereikbaar frame te zitten wat eerst los moet om het klapraampje terug vast te zetten.
-Van de klaprichtingaanwijzers mis ik nu ook de klemmetjes om ze vast te schroeven. Ondanks dat alles mooi in gelabelde zakjes gestoken werd.
-De hemel krijgt over enige tijd ook een nieuwe bekleding (van dat klassieke plastik met perforatiegaatjes)
-Tijdens opbouwen krijgen alle (na opbouw onbereikbare delen) een waxbehandeling met Mike Sanders en ML, zodat deze 203 de komende 50 jaar niet meer gaat roesten. Het duurt allemaal maar wat langer dan, maar beter ineens goed doen.
-nog op zoek:
-ruitenwisserarmen (naar elkaar toe draaiend) (besteld en ontvangen bij APH)
- 5 geschikte banden
- laatste stuk demper uitlaat
-afsluitbare dankdop
-enige tijd terug kreeg ik de motor niet meer aan de praat, maar vandaag startte deze onmiddelijk zonder sputteren na 8 maanden stilstand.
Het lag aan de contactpuntjes, heeft men mij duidelijk gemaakt, met dank voor de technische assistentie van dhr Haaima.
Enkele plaatjes van de toestand op dit ogenblik van deze 203 in het Citroen "Nouveau Jeune" kleurtje: en Nee!, deze is nog verre van klaar...
-ik wacht nog steeds op het resterende chroomwerk (nu al 8 maanden, maar de Hongaarse prijs maakt dan wel weer veel goed).
-het is een hels karwij met al die atributen die aan de deuren zitten (sluitwerk, ramen, redelijk afgeleefde sierstrips etc...). Het klapraampje aan de bestuurdersdeur
is uit zijn voegen geschoten. In de deur schijnt een bijna onbereikbaar frame te zitten wat eerst los moet om het klapraampje terug vast te zetten.
-Van de klaprichtingaanwijzers mis ik nu ook de klemmetjes om ze vast te schroeven. Ondanks dat alles mooi in gelabelde zakjes gestoken werd.
-De hemel krijgt over enige tijd ook een nieuwe bekleding (van dat klassieke plastik met perforatiegaatjes)
-Tijdens opbouwen krijgen alle (na opbouw onbereikbare delen) een waxbehandeling met Mike Sanders en ML, zodat deze 203 de komende 50 jaar niet meer gaat roesten. Het duurt allemaal maar wat langer dan, maar beter ineens goed doen.
-nog op zoek:
-ruitenwisserarmen (naar elkaar toe draaiend) (besteld en ontvangen bij APH)
- 5 geschikte banden
- laatste stuk demper uitlaat
-afsluitbare dankdop
-enige tijd terug kreeg ik de motor niet meer aan de praat, maar vandaag startte deze onmiddelijk zonder sputteren na 8 maanden stilstand.
Het lag aan de contactpuntjes, heeft men mij duidelijk gemaakt, met dank voor de technische assistentie van dhr Haaima.
Enkele plaatjes van de toestand op dit ogenblik van deze 203 in het Citroen "Nouveau Jeune" kleurtje: en Nee!, deze is nog verre van klaar...