Mijn 205 Accent uit 1994
Posted: 06 Aug 2020, 20:56
2 weken geleden met de Accent uit 94 op APK geweest. Achterremmen meer dan 30 % verschil, ruitensproeier deed t niet en remslangen voor slecht.
Vandaag maar eens begonnen, achterremmen waren nog niet zo oud dus daar kon t niet aan liggen.... WRONG!
Beide cilinders lekken aan de voorzijde, beiden ook nog niet zo oud trouwens.
Gelukkig had ik een complete set van BOSCH gekocht incl wielremcilinders, schoenen, asmoeren en montage deeltjes. Helaas geen nieuwe boutjes om de cilinders mee vast te zetten en laat die nu net slcht zijn en een ronde kop hebben. Met een Engelse ringsleutel er omheen slaan kreeg ik ze net los. Toch maar 2 nieuwe M6 boutjes per kant gebruiken.
De wartel wilde ook met geen mogelijkheid los en de 6 kant werd ook al rond. GRML, dus ook maar "even" nieuwe remleidingen maken want die braken dus af. De wartels wijken echter af van het standaard model en dus moest ik ze toch hergebruiken. Voor nu maar met een griptang vast trekken.
Met mijn zoon even snel ontluchten, weet hij ook meteen wat dat is. Maar de handrem trek je nog steeds op naar het plafond en het pedaal heeft enorme bwegeing voordat je druk hebt. Dus waarschijnlijk nog een hoop lucht er in. Morgen nog maar eens proberen, ditmaal met de automatische ontluchter.
De ruitensproeier motor was een eitje, slangetje, stekkertje, beetje lekken en klaar.
Remslangen voor staan ook nog op de to-do lijst, kan ik meteen alles ontluchten en van nieuwe RVS voorzien.
Gelukkig kon ik niet naar huis met de 205 dus "moest" ik de 604 pakken. Gelukkig is dat geen straf en zoeft deze wagen heerlijk over de weg. Nog even een Oudi mannetje het nakijken gegeven want die moest flink remmen voor drempels terwijl ik die met gepaste snelheid kon nemen.
Vandaag maar eens begonnen, achterremmen waren nog niet zo oud dus daar kon t niet aan liggen.... WRONG!
Beide cilinders lekken aan de voorzijde, beiden ook nog niet zo oud trouwens.
Gelukkig had ik een complete set van BOSCH gekocht incl wielremcilinders, schoenen, asmoeren en montage deeltjes. Helaas geen nieuwe boutjes om de cilinders mee vast te zetten en laat die nu net slcht zijn en een ronde kop hebben. Met een Engelse ringsleutel er omheen slaan kreeg ik ze net los. Toch maar 2 nieuwe M6 boutjes per kant gebruiken.
De wartel wilde ook met geen mogelijkheid los en de 6 kant werd ook al rond. GRML, dus ook maar "even" nieuwe remleidingen maken want die braken dus af. De wartels wijken echter af van het standaard model en dus moest ik ze toch hergebruiken. Voor nu maar met een griptang vast trekken.
Met mijn zoon even snel ontluchten, weet hij ook meteen wat dat is. Maar de handrem trek je nog steeds op naar het plafond en het pedaal heeft enorme bwegeing voordat je druk hebt. Dus waarschijnlijk nog een hoop lucht er in. Morgen nog maar eens proberen, ditmaal met de automatische ontluchter.
De ruitensproeier motor was een eitje, slangetje, stekkertje, beetje lekken en klaar.
Remslangen voor staan ook nog op de to-do lijst, kan ik meteen alles ontluchten en van nieuwe RVS voorzien.
Gelukkig kon ik niet naar huis met de 205 dus "moest" ik de 604 pakken. Gelukkig is dat geen straf en zoeft deze wagen heerlijk over de weg. Nog even een Oudi mannetje het nakijken gegeven want die moest flink remmen voor drempels terwijl ik die met gepaste snelheid kon nemen.