paull en paulla wrote: ↑08 Oct 2024, 19:20
Nog wat plaatjes, op het tweede plaatje staat een Indenor ZES- cilinder. Nooit gezien.
Het verhaal wil dat het een scheeps-diesel is (geweest).
Het laatste plaatje geeft m'n laatste vervoelmiddel weer, over, zege dertig jaar
Bedenk wel dat je op deze 'Solex' zelf moet trappen. Omvallen doe je er niet mee dat is dan wellicht weer een pluspunt.
Ik had er ook nog eentje in het archief.
Ha, grappig Dat had ik niet eens door En van de grasmaaier kan best kloppen. Er staat zóveel, ook niet Peugeotspul.
Ik heb nog 'stapels' foto's. Komt binnenkort wel een keer.
paull en paulla wrote: ↑08 Oct 2024, 19:20
Nog wat plaatjes, op het tweede plaatje staat een Indenor ZES- cilinder. Nooit gezien.
Het verhaal wil dat het een scheeps-diesel is (geweest).
Het laatste plaatje geeft m'n laatste vervoelmiddel weer, over, zege dertig jaar
Bedenk wel dat je op deze 'Solex' zelf moet trappen. Omvallen doe je er niet mee dat is dan wellicht weer een pluspunt.
Ik had er ook nog eentje in het archief.
dat was vroeger mijn eerste cross bromfiets, je kon alleen niet springen over een bult, was die te zwaar voor aan de voorkant
?604Peugeot wrote: ↑27 Sep 2024, 19:38
zo nu is die er bijna helemaal uit,dit was gisteren, vandaag de uitlaatspruitstukken eraf gehaald,de koelvloeistof is er nu helemaal uit,door de twee doppen los te draaien,een boutje van het uitlaatspruitstuk af gebroken,maar steekt er nog een centimeter uit,maar die krijg ik er ook wel uit,zonder de draad te beschadigen,in de kop, al een paar dingen gestraald,gaat weer netjes worden,en alle boutjes ingespoten met WD40 kan het lekker allemaal los weken, de drukgroep en plaat zijn er ook al vanaf, maar goed dat die er uit is,koppelings plaat zit bijna niks meer op, gaat een nieuwe worden,volgende week meer in dit theater,fijn weekend voor jullie allemaal.IMG_7227 (2).JPG
Kijk, dat schiet lekker op. Nu kun je ook goed in de motorruimte werken. Is het stuurhuis droog, nu kan je er goed bij.
het stuurhuis is droog Paull,de accubak ga ik weer origineel maken harrie had een beugel over de accu gemaakt, ik ken iemand die heeft nog een sloper staan,met een goede accu plaat,die mag ik eruit slijpen,zo dat het er weer origineel gaat uit zien, foto,s volgen nog,fijn weekend voor jullie.