Nog eentje er bij Simca Matra Bagheera 1979
Posted: 10 Dec 2019, 08:31
Zoals de titel het al zegt heb ik er dus nog een aparte auto bij ,een Matra Bagheera van 1979 net belastingvrij met open dak ,dit is een 3 zitter met de motor achter de stoelen een 1400 met als ik het goed heb 90 pk.
Deze auto,s staan er om bekend dat ze echt heel slecht kunnen zijn en je ziet het niet omdat de buitenkant polyester is dus lijkt altijd mooi.
Deze is jaren geleden door iemand al goed aangepakt ,laswerk is netjes gedaan en geloof me dat is veel geweest maar ja als het netjes is dan heb ik daar geen moeite mee ,deze man had op een gegeven moment ook geen tijd dus is hij 3 jaar geleden half uit elkaar verkocht aan iemand anders ,die heeft hem gekocht en 3 jaar niet meer naar omgekeken tot het moment dat hij inzag er ook niet aan toe te komen en zo stond hij op MP ,voor mij nog redelijk in de buurt 40 minuten rijden dus op een avond toch besloten te gaan kijken ,geld mee voor het geval het wat was ,ja eerste indruk was gaos ,motor er uit en interieur ook half gesloopt en al het plaatwerk los er op maar wat er onder zat leek toch wel heel goed dus na wat zeuren er met moeite 100 euro afgekregen en gekocht .
Ben gelijk aan het sorteren gegaan ja er zit het nodige dubbel bij en de bekleding die weer op zijn plek kon gelijk terug geplaatst en zo leek het allemaal nog niet zo raar ,begonnen met de remmen die werken weer en motor terug geplaatst en zo is hij nu rijdend al moet de motor er toch weer uit ,is zo niet naar mijn zin ,toch de kop er maar af en zuigers er uit en alles goed controleren en de nieuwe krukaskeerring bij het vliegwiel lekt helaas ,dat is jammer want het is toch wel een klus de motor in en uitbouwen bij deze auto vooral de aandrijfassen zijn een crime om te monteren en demonteren.
Maar ondanks dat heeft hij toch wel een leuk geluid met 2 dubbele carburateurs en het is toch een redelijk zeldzame en vooral aparte auto.
Ik spuit hem zelf omdat het allemaal geen grote delen zijn en er niet veel werk aan de buitenkant zit al kom ik daar pas achter als ik daar aan begin maar je hebt geen deuken verder dus alle beschadigingen netjes maken dat lukt me nog wel.
ik wil graag foto,s plaatsen maar gaat anders dan het was en abonnement? tapatalk
Verder verschuift het aantal auto,s bij mij hier wel door ,wil maar 1 403 overhouden en de d4a wil ik ook verkopen ,als hij klaar zou zijn zie ik me er toch niet mee op pad gaan en zodra de Citroen U 23 klaar is gaat de Saviem ook weg al is die nu ook al te koop als ik hem kwijt kan.
Hoop dat het forum toch weer beetje actief word want dat mis ik toch wel ,maar tijd zal het leren .
Deze auto,s staan er om bekend dat ze echt heel slecht kunnen zijn en je ziet het niet omdat de buitenkant polyester is dus lijkt altijd mooi.
Deze is jaren geleden door iemand al goed aangepakt ,laswerk is netjes gedaan en geloof me dat is veel geweest maar ja als het netjes is dan heb ik daar geen moeite mee ,deze man had op een gegeven moment ook geen tijd dus is hij 3 jaar geleden half uit elkaar verkocht aan iemand anders ,die heeft hem gekocht en 3 jaar niet meer naar omgekeken tot het moment dat hij inzag er ook niet aan toe te komen en zo stond hij op MP ,voor mij nog redelijk in de buurt 40 minuten rijden dus op een avond toch besloten te gaan kijken ,geld mee voor het geval het wat was ,ja eerste indruk was gaos ,motor er uit en interieur ook half gesloopt en al het plaatwerk los er op maar wat er onder zat leek toch wel heel goed dus na wat zeuren er met moeite 100 euro afgekregen en gekocht .
Ben gelijk aan het sorteren gegaan ja er zit het nodige dubbel bij en de bekleding die weer op zijn plek kon gelijk terug geplaatst en zo leek het allemaal nog niet zo raar ,begonnen met de remmen die werken weer en motor terug geplaatst en zo is hij nu rijdend al moet de motor er toch weer uit ,is zo niet naar mijn zin ,toch de kop er maar af en zuigers er uit en alles goed controleren en de nieuwe krukaskeerring bij het vliegwiel lekt helaas ,dat is jammer want het is toch wel een klus de motor in en uitbouwen bij deze auto vooral de aandrijfassen zijn een crime om te monteren en demonteren.
Maar ondanks dat heeft hij toch wel een leuk geluid met 2 dubbele carburateurs en het is toch een redelijk zeldzame en vooral aparte auto.
Ik spuit hem zelf omdat het allemaal geen grote delen zijn en er niet veel werk aan de buitenkant zit al kom ik daar pas achter als ik daar aan begin maar je hebt geen deuken verder dus alle beschadigingen netjes maken dat lukt me nog wel.
ik wil graag foto,s plaatsen maar gaat anders dan het was en abonnement? tapatalk
Verder verschuift het aantal auto,s bij mij hier wel door ,wil maar 1 403 overhouden en de d4a wil ik ook verkopen ,als hij klaar zou zijn zie ik me er toch niet mee op pad gaan en zodra de Citroen U 23 klaar is gaat de Saviem ook weg al is die nu ook al te koop als ik hem kwijt kan.
Hoop dat het forum toch weer beetje actief word want dat mis ik toch wel ,maar tijd zal het leren .