403 sedan diesel: restauratieproject.
Posted: 04 Feb 2016, 14:20
Ook hier maar even:
Vele kennen haar al uit een verslagje dat ik elders heb bijgehouden tot een tijdje geleden.
Even heel in het kort een stukje geschiedenis;
Ik heb de auto gekocht van iemand in Huissen die er af en toe eens in rondreed. Bij de auto had hij ook een flinke berg onderdelen (m'n Peugeot Boxer bijna tot de nok vol) die bij de koop in zaten. De auto is daarvoor van iemand in Amerongen geweest. Hier kwam ik achter door een oud lidmaatschapskaartje van de APH. Deze man is dieselspecialist geweest voor Renault trucks onder andere en was inmiddels met pensioen. Hier ben ik, met 403 langs geweest en heb de geschiedenis van de auto te horen gekregen. Taxi geweest in PArijs en in '80 door een monteur of de chef werkplaats van Nefkens Utrecht (de dealer) naar Nederland gehaald.
Ik heb een paar APH ritjes met de auto gemaakt en er in het eerste jaar ongeveer 3000 km mee gereden.
Roest werd wel een puntje dus de auto een keer binnen gezet en begonnen met demonteren. Dit was een tegenvaller
Ik zal even wat highlights neerzetten met wat plaatjes van wat plekjes en een paar dingen die er aan gedaan zijn. Dit is een beetje knippen/plakken.
Binnenschermen achter zijn best slecht en is al eens opgelapt; letterlijk.
een vorige eigenaar moet haast een voorliefde voor popnagels en patchwork gehad hebben

Dit is niet de manier een auto te repareren, niet de mijne i.i.g.
De roest gaat onder de dubbele plaat gewoon verder.



Vrij gaar stukje weggehaald, Ook een kwaaltje van de 403's


Vervolgens de geklopte buitenkant erin gelast en afgewerkt.

Nieuw stukje A-stijl gemaakt; was ook redelijk slecht.

Even in vogelvlucht een beeld van deze 403. In gedachte al vele malen de stekker uit dit project getrokken omdat dit niets meer met ratio te maken heeft. Maar ach, ik ben al een stukje op weg en het verhaal van de auto is leuk. Uiteindelijk wordt het wel weer een rijdende auto. Het zal nooit een prijswinnaar worden want daar is ze te slecht voor. De tijd en energie kan je dan beter in een goede basis steken. Eigenlijk maak ik het allemaal alweer netter dan eigenlijk de bedoeling was. Uiteindelijk wordt de auto er wel weer beter van.
De laatste 2 jaar is er niet veel aan de auto gebeurd. Komt wel weer een keer.
Groet, Serge
Vele kennen haar al uit een verslagje dat ik elders heb bijgehouden tot een tijdje geleden.
Even heel in het kort een stukje geschiedenis;
Ik heb de auto gekocht van iemand in Huissen die er af en toe eens in rondreed. Bij de auto had hij ook een flinke berg onderdelen (m'n Peugeot Boxer bijna tot de nok vol) die bij de koop in zaten. De auto is daarvoor van iemand in Amerongen geweest. Hier kwam ik achter door een oud lidmaatschapskaartje van de APH. Deze man is dieselspecialist geweest voor Renault trucks onder andere en was inmiddels met pensioen. Hier ben ik, met 403 langs geweest en heb de geschiedenis van de auto te horen gekregen. Taxi geweest in PArijs en in '80 door een monteur of de chef werkplaats van Nefkens Utrecht (de dealer) naar Nederland gehaald.
Ik heb een paar APH ritjes met de auto gemaakt en er in het eerste jaar ongeveer 3000 km mee gereden.
Roest werd wel een puntje dus de auto een keer binnen gezet en begonnen met demonteren. Dit was een tegenvaller

Ik zal even wat highlights neerzetten met wat plaatjes van wat plekjes en een paar dingen die er aan gedaan zijn. Dit is een beetje knippen/plakken.
Binnenschermen achter zijn best slecht en is al eens opgelapt; letterlijk.
een vorige eigenaar moet haast een voorliefde voor popnagels en patchwork gehad hebben



Dit is niet de manier een auto te repareren, niet de mijne i.i.g.
De roest gaat onder de dubbele plaat gewoon verder.



Vrij gaar stukje weggehaald, Ook een kwaaltje van de 403's


Vervolgens de geklopte buitenkant erin gelast en afgewerkt.

Nieuw stukje A-stijl gemaakt; was ook redelijk slecht.

Even in vogelvlucht een beeld van deze 403. In gedachte al vele malen de stekker uit dit project getrokken omdat dit niets meer met ratio te maken heeft. Maar ach, ik ben al een stukje op weg en het verhaal van de auto is leuk. Uiteindelijk wordt het wel weer een rijdende auto. Het zal nooit een prijswinnaar worden want daar is ze te slecht voor. De tijd en energie kan je dan beter in een goede basis steken. Eigenlijk maak ik het allemaal alweer netter dan eigenlijk de bedoeling was. Uiteindelijk wordt de auto er wel weer beter van.
De laatste 2 jaar is er niet veel aan de auto gebeurd. Komt wel weer een keer.
Groet, Serge