Weer een Renault er bij
Posted: 17 Apr 2018, 17:58
Dit weekend de Renault waar ik acht aan zat wel gekocht en rijdend opgehaald uit Frankrijk en bij elkaar tegen de 700 km al mee gereden om hier te komen.
Het is een SG2 3,3 diesel van 1967 waar een ruilmotor in zit die nu bijna 45dkm heeft gelopen en loopt als een tierelier.
Zondag heen gegaan ,bekeken en paar dingetjes gemaakt en gelijk besloten niet te blijven slapen maar te gaan rijden dus tegen 4 uur weg smiddags en tegen 11 uur waren we in Sliedrecht en daar geslapen en volgende dag verder.
Is met een oprijbakje en zware lier , zit natuurlijk wel het nodige werk aan maar de reis heeft hij geweldig gedaan ,90 dan rijd hij het lekkerst ,door trilling en resonantie doordat de uitlaad onder de bak zit draait hij gewoon het mooist bij 90 wat gelijk ook wel zijn top is.
Valt me op dat hij best wel goed zit en zeer goede vering heeft ,het is in ieder geval niet te vergelijken met de Goelette van 52 die ik helaas toch wel verkopen moet vanwege ruimte en de SG2 is gewoon 10 keer handiger in gebruik en diesel .
Zal proberen er een foto bij te krijgen via tapatalk .
Maar het was wel een hele onderneming ,weggaan en niet wetende hoe hij zich zou houden wat betreft brandstof ,banden remmen en noem maar op maar dit alles ging goed ondanks dat hij toch wel heel weinig gebruikt was de laatste jaren.
Wel leuk om hem ,vooral het eerste stuk daar te rijden op de kleine heuvelachtige landweggetjes en kleine dorpjes.
Uiteraard met dank aan Aart die mij de hele reis heeft gevolgd en bijgestaan heeft.
Het is een SG2 3,3 diesel van 1967 waar een ruilmotor in zit die nu bijna 45dkm heeft gelopen en loopt als een tierelier.
Zondag heen gegaan ,bekeken en paar dingetjes gemaakt en gelijk besloten niet te blijven slapen maar te gaan rijden dus tegen 4 uur weg smiddags en tegen 11 uur waren we in Sliedrecht en daar geslapen en volgende dag verder.
Is met een oprijbakje en zware lier , zit natuurlijk wel het nodige werk aan maar de reis heeft hij geweldig gedaan ,90 dan rijd hij het lekkerst ,door trilling en resonantie doordat de uitlaad onder de bak zit draait hij gewoon het mooist bij 90 wat gelijk ook wel zijn top is.
Valt me op dat hij best wel goed zit en zeer goede vering heeft ,het is in ieder geval niet te vergelijken met de Goelette van 52 die ik helaas toch wel verkopen moet vanwege ruimte en de SG2 is gewoon 10 keer handiger in gebruik en diesel .
Zal proberen er een foto bij te krijgen via tapatalk .
Maar het was wel een hele onderneming ,weggaan en niet wetende hoe hij zich zou houden wat betreft brandstof ,banden remmen en noem maar op maar dit alles ging goed ondanks dat hij toch wel heel weinig gebruikt was de laatste jaren.
Wel leuk om hem ,vooral het eerste stuk daar te rijden op de kleine heuvelachtige landweggetjes en kleine dorpjes.
Uiteraard met dank aan Aart die mij de hele reis heeft gevolgd en bijgestaan heeft.