Bedankt voor de uitgebreide reactie! Er zal inderdaad een hoop aangepast moeten worden, ben momenteel bezig met uitzoeken met wat allemaal en wat ik allemaal precies nodig heb en/of wil aanpakken. En inderdaad een leuke sleeper, zonder de onnodige poespas maar wel een mikado van verschillende peugeots 309's, die jammer genoeg langzaam aan verdwijnen en zal het voor velen een doodzonde zijn dat ik de GLX niet naar perfecte oorspronkelijke staat opbouw. het blijft toch een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur maar voor mij hoeft er geen gigantische strijkplank achter op de auto, de auto wil ik wel 309 houden.
Dit is de lijst die ik tot nu toe heb opgesteld met ideeen, mocht er iemand een aanvulling of verbetering voor hebben, hoor ik het graag.
- 309 gti subframe, volgens mij is het subframe van de 205 kleiner maar ik ben hier niet zeker van. 405 subframe bruikbaar op de 309 voor deze ombouw? Want volledige ophanging vinden zal een moeilijke zoektocht worden ben ik bang.
- Remmerij dacht ik aan 307 hdi remmen, deze wil ik sowieso voor plaatsen, eventueel de trommelremmen achter ook met deze vervangen?
- ECU & kabelboom & klokken van de xu9j4, beide nog nodig.
- Slangen set, iemand nog een adresje?
- Bak, heb mij nog niet in verdiept welke bruikbaar zijn en de voorkeur heeft, tips zijn welkom
- Uitlaat, originele of 1 lassen?
- Radiator, ik had mij hier in verdiept en de meeste radiators van de 309's kwamen overeen, alleen de diesel en gti versie's waren (gelijk aan elkaar?) en iets groter. Wel met dubbele vinnen in plaats van de huidige enkele vin.
- Oliekoeler, wel of niet nodig bij dit blok, ik heb diverse ervaringen gelezen over de temp, dus misschien hier mee wachten tot de inbouw een keer gedaan is om te zien of het nodig is.
- Schokdempers, zijn bijna aan vervanging toe, gewoon dezelfde er weer op doen, of heeft iemand fijnere ervaringen met een andere soort.
- Verder nog pakkingen, startmotor e.d. maar die zijn vrij gemakkelijk te krijgen.
En verder ben ik ook nog opzoek naar wat klein spul, zoals de originele elektrische ramen e.d. maar niet van toepassing op de swap. Gelukkig heeft het project geen haast en Ik ben mij hier nog erg in aan het verdiepen en onderdelen bij elkaar aan het sprokkelen (waar niet de jackpot voor wordt gevraagd, 500 euro voor een ecu vind ik toch echt iets te prijzig) En revisie is niet perse nodig maar zou wel het ideaalst zijn, een verse motor.
Ik zal van de week een nieuwe post starten in onderdelen gevraagd met een totaal overzicht.
Bedankt voor de reactie & fijn weekend