Restauratieverslag 304 Cabriolet Dick
Posted: 11 Feb 2016, 08:41
Ik ga mijn best doen een verslag uit te brengen van de restauratie van mijn 304 cabriolet. De auto heeft jaren stilgestaan in een schuurtje. De kap ontbreekt (het frame is er overigens wel bij), de auto is verder compleet en op een heel klein plekje op de achterste wielrand na keihard. Het is een '72er. Ik heb besloten om de originele kleur niet te behouden en een kleur gezocht met meer diepte waardoor de lijnen van de auto beter uitkomen. De auto is van origine grijs, de nieuwe kleur zal daar overigens dicht bij in de buurt blijven. De stoelen (in dit geval toch maar gekozen voor stoelen met hoofdsteunen) staan momenteel bij de bekleder en worden bekleed met een hoogwaardig kunstleer.Ik heb lang zitten twijfelen of ik er leer of kunstleer in zou zetten, en uiteindelijk op advies van de bekleder gekozen voor kunstleer.De kleur van de stoelen wordt cognac.
De auto is momenteel geheel gedemonteerd. De volledige ophanging is gerestaureerd. De bodem en wielkasten zijn geheel schoongemaakt en behandeld, het remsysteem is volledig vervangen en ge-upgrade naar een gescheiden systeem, compleet met rvs omhulde remslangen en koperen leidingen.
Het motortje heb ik van tevoren aan de praat gemaakt en liep bijzonder mooi. Ik ga deze niet reviseren. Wel ga ik de riemen vervangen, de dynamo en de startmotor testen en zo nodig reviseren. Het subframe is schoongemaakt en zit in de eerste laag RX (top spul overigens). Gelukkig zijn zowel het subframe als de bevestigingspunten op de carrosserie nog geheel intact. Alle rubbers worden vervangen, net als de stuurstangen en de stabilisatorstang.
Ik ben van plan de auto nog deze maand naar de spuiter te brengen. De planning is dat het geheel eind mei klaar moet zijn. Foto's volgen binnenkort
De auto is momenteel geheel gedemonteerd. De volledige ophanging is gerestaureerd. De bodem en wielkasten zijn geheel schoongemaakt en behandeld, het remsysteem is volledig vervangen en ge-upgrade naar een gescheiden systeem, compleet met rvs omhulde remslangen en koperen leidingen.
Het motortje heb ik van tevoren aan de praat gemaakt en liep bijzonder mooi. Ik ga deze niet reviseren. Wel ga ik de riemen vervangen, de dynamo en de startmotor testen en zo nodig reviseren. Het subframe is schoongemaakt en zit in de eerste laag RX (top spul overigens). Gelukkig zijn zowel het subframe als de bevestigingspunten op de carrosserie nog geheel intact. Alle rubbers worden vervangen, net als de stuurstangen en de stabilisatorstang.
Ik ben van plan de auto nog deze maand naar de spuiter te brengen. De planning is dat het geheel eind mei klaar moet zijn. Foto's volgen binnenkort
