MarcoPeus wrote:Ik kon me niet beheersen vanochtend toen ik bij mijn sloper een 205 zag staan die "ingeruild" was voor geld. APK vandaag verlopen, bumper kapot, koppakking lek natuurlijk etc etc.
Een 97er Generation 1.4 in blauw. Leuke wagen, ruim 2 ton gelopen. Best netjes nog afgezien van die bumper en wat zooi in de auto.
Ik snap niet waarom mensen een auto moeten vullen met afval als ze er in rijden. Ik heb vorig jaar een 206 meegenomen van diezelfde sloper en dat was ook al zo'n vuilnisvat.
Anyway, ik haal m zsm op want die mannen zijn beesten die nergens om malen als het een niet-duitse auto betreft en dan zal ik wat meer info posten.
403diesel wrote:Best goed rijdende karretjes. Is deze voor de zaak? Voor in je museum is deze nog wat jong denk ik?
MarcoPeus wrote:Neu, opknappen en doorverkopen. Ga de koppakking aanpakken en dan wat knutselen hier en daar. Leuk. Ik had toch niks t doen HAHAHA
Wok wrote:
Welja... en dan zeggen ze dat ik erg ben met auto's kopen....

figlio del commesso wrote:3 of 5 deurs ?
RogerSch wrote:De vergelijking met iemand die een hond uit het asiel koopt net voordat ie een spuitje zou krijgen, komt bij mij op.
Geweldig dat je dit doet! Ben benieuwd hoe ie er uitziet.
MarcoPeus wrote:RogerSch wrote:De vergelijking met iemand die een hond uit het asiel koopt net voordat ie een spuitje zou krijgen, komt bij mij op.
Geweldig dat je dit doet! Ben benieuwd hoe ie er uitziet.
Roger, dat zou best wel eens kunnen. Ik vond het zo erg dat die kleine 205 daar zomaar zielig stond te zijn tussen al die wrakken en containers vol schroot. Ik kon me niet beheersen.
@Wiljan, We zijn allemaal erg. Kopen en verkopen is d'n Ollander's natuur denk ik. Ik vind het in ieder geval heerlijk.
Het is een 3 deurs.
Harrie wrote:mooi dat er weer een 205 gered wordt !
succes met opknappen, Marco
foto's !

MarcoPeus wrote:Thx Harrie. Morgen "even" ophalen bij Zelissen voordat hij vol deuken geduwd wordt.
Ik zoek nog wel een voorbumper denk ik voor die auto dus als iemand iets heeft. Overige info en fotos volgt.
ton wrote:Hoe is de huidige stand van zaken Marco ?
MarcoPeus wrote:Staat (helaas) nog steeds bij de sloper achterom, geen tijd gehad tijdens de feestdagen om 'm op te halen. Wel al op naam gezet maar te druk geweest.
Komt komende week wel weer. Morgen eerst aan de 305 snel gaan sleutelen want die moet maandag gaan rijden.
MarcoPeus wrote:Zo, eindelijk de 205 ook maar opgehaald vandaag. Kon ik eindelijk eens bij nadat ze veel schroot hadden verplaatst. Ik zie net dat ik dat 20 december al had willen doen maar te druk geweest. Nu staat ie dan thuis en kunnen we gaan inventariseren. In ieder geval een voorbumper, remblokken en misschien schijven (lampje brand), koppakking wellicht. En GOED poetsen, gelukkig kan ik dat heel goed HAHA.
Dus 3 slachtoffers thuis staan. Hij gaat lekker. Hebben we tenminste wat te doen als de lopende werkprojecten ten einde zijn.
MarcoPeus wrote:Nou, vandaag eens wat geknutseld aan de Generation.

Allereerst de puinhoop eens uit de auto halen. 40 parkeerbonnetjes, pennen, troep, allemaal de vuilbak in met die handel.
De kaartenhouder ven het rechter portier lag er af. De gaten in de deur waar de schroeven in zitten waren helemaal uitgelubberd. Daar eens een paar ferme tikken met een hamer op gegeven en de schroeven gaan er weer in. Dat zijn de leuke klusjes. ook het rechter knipperlicht hing met ducttape aan het spatbord vast. Oorzaak: een kleine tik op de neus en het spatbord hadden de rand waarover het knipperlciht valt naar buiten gedrukt waardoor het knipperlicht glas gebroken was en los hing. Uitdeuken maar weer en knipperlicht lijmen en weer vast zetten. De hamer en Polymax zijn mijn beste vrienden vandaag
De bumper is helaas einde oefening en moet er af zodat er een andere op kan.
403 Friesland wrote:Onderdelen zoals een bumper kosten erg weinig bij winparts ,daar kun je vaak niet eens een gebruikte voor ophalen.
MarcoPeus wrote:Ik merk regelmatig dat de onderdelen die ze bij de sloperijen verkopen zo duur zijn dat je er bijna 2 nieuwe voor hebt ja. Wilde laatst een buitenspiegel kopen voor een corsa. Moest 20 euro kosten op de sloop, als ze m hadden, gelukkig hadden ze 'm niet. Een nieuwe kost 13 euro......... Als voorbeeld.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.