
Andere klassiekers deel 2
Re: Andere klassiekers deel 2

- Beeperhorrie
- Posts: 2376
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Andere klassiekers deel 2
In het geval van zo'n boom achterin de kever zou ik die gewoon laten staan en mooi opschilderen: het is een kunstzinnig gevormde plantenbak. 

- Beeperhorrie
- Posts: 2376
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Andere klassiekers deel 2
Eind jaren vijftig, begin jaren zestig heel lucratief. Inmiddels ondenkbaar om een brilletje of ovaaltje te moderniseren naar een groot achterruit.
Dat stapeltje ruitjes zou ik nu zo willen hebben.

Dat stapeltje ruitjes zou ik nu zo willen hebben.

Re: Andere klassiekers deel 2
Mijn opa heeft dat volgens de overlevering ook laten doen.
Je zag daardoor natuurlijk best wel meer naar achteren.
Je zag daardoor natuurlijk best wel meer naar achteren.
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Andere klassiekers deel 2
Mijn vader had als eerste auto, na zijn Vespa scooter, een ovaaltje.
Hij vertelde ooit dat dat origineel een brilkever was geweest, waarvan ze het spijltje verwijderd hadden.
In dat geval niet bepaald om meer zicht naar achteren te hebben, maar puur voor de modernere looks...
In Spanje zie je dat ook nog wel eens op oldtimer meetings bij Seats 600: dan hebben ze (vroeger, neem ik aan) de kleine koplampen en achterlichten vervangen door die van het latere type Seat 600.
Vorig jaar tijdens een roadtrip door het Iberisch schiereiland kwamen we iets soortgelijks tegen bij een 2CV.
Ook daar waren de kleine, smalle achterlichten vervangen door die van het laatste type:
Hij vertelde ooit dat dat origineel een brilkever was geweest, waarvan ze het spijltje verwijderd hadden.
In dat geval niet bepaald om meer zicht naar achteren te hebben, maar puur voor de modernere looks...
In Spanje zie je dat ook nog wel eens op oldtimer meetings bij Seats 600: dan hebben ze (vroeger, neem ik aan) de kleine koplampen en achterlichten vervangen door die van het latere type Seat 600.
Vorig jaar tijdens een roadtrip door het Iberisch schiereiland kwamen we iets soortgelijks tegen bij een 2CV.
Ook daar waren de kleine, smalle achterlichten vervangen door die van het laatste type:
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
Re: Andere klassiekers deel 2
De laatste, in Nigeria geproduceerde 504's uit 2006 waren er ook niet echt smaakvoller op geworden met die plastic bumpers.
- Beeperhorrie
- Posts: 2376
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Andere klassiekers deel 2
Die waren nog steeds een heel stuk beter dan de Argentijnse uitvoering.

- Beeperhorrie
- Posts: 2376
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Andere klassiekers deel 2
Dat zou ik zo snel mogelijk herstellen.
Re: Andere klassiekers deel 2
Hier is iemand heel creatief geweest.
Of die zomaar door een reguliere keuring geraakt betwijfel ik, want deze is behoorlijk breder dan het origineel:
Of die zomaar door een reguliere keuring geraakt betwijfel ik, want deze is behoorlijk breder dan het origineel:
Re: Andere klassiekers deel 2
Dat is een Super Bugger! Er was een bedrijfje dat deze campertjes maakte in de jaren ‘70, in Amerika denk ik. Best zeldzaam!
nu:
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut